Naslovna > Motocikli > Kraljevski Ducati
FOTO GALERIJA (12)

Ducati 1198 SP

Kraljevski Ducati

Ako je dovoljno dobar za princa Williama, ona mora biti dovoljno dobar za svakoga. Kraljevski easy rider „snimljen“ je na najnovijem modelu Ducatija, čija oznaka SP govori da je rasni Italijan sada sposoban da „isporuči“ dodatnu dozu adrenalina...

Nakon što se 2009. družio sa modelom 1198S, princ William ostao je vjeran Ducatiju, a paparazzi ističu da s njim često obilazi staze u Velikoj Britaniji. Vrijedan 27.200 američkih dolara Ducati 1198 SP trenutno kotira kao jedan od najegzotičnijih motocikala u Superbike klasi i pored toga što su mu glavni konkurenti veličine poput BMW S1000 RR i Aprilije RSV4 Factory. Za većinu vozača  motocikl ovog kalibra je finansijski nedostižan, a najviše zbog svojih egzotičnih mogućnosti, koje uključuju Ohlins ogibljenje, Brembo monoblok kočnice i  dijelovi oklopa od karbonskih vlakana. Sa svojim Testastretta Evoluzione L-Twin agregatom koji pri 9.750 o/min razvija čak 170 KS i masivnih 132 Nm obrtnog momenta ostvarivog pri 8.000 o/min, Ducati 1198 SP predstavlja motocikl namijenjen samo vozačima koji vrlo dobro znaju kako iskoristiti ovakve karakteristike. U suprotnom, Ducatijev sportista je opasan, ali postavlja se pitanje da li je i zaista tako. Naravno da nije. Razloga je više, a neki od njih su brojna elektronska pomagala poput sistema Ducati Traction Control (DTC), Ducati Quick Shifter (DQS) i Ducati Data Analyser (DDA), a tu su i Ohlins TTX zadnje ogibljenje, anti-hopping kvačilo i lagani aluminijumski rezervoar za gorivo.

 

 

 

 


Sa filozofijom „manje je više“ Ducati je razvio i svoju novu sport seriju i to na način da se približi zacrtanim ciljevima gradnje kompaktnih, visokoperformantnih superbike motocikala. Rezultat svega je kompaktni, superupravljivi motocikl, čija masa iznosi samo 168 kg, što su izvanredna ostvarenja uzmemo li u obzir klasu kojoj pripada ovaj model. Agregat 1198 Testastretta Evoluzione istovremeno je i najlakši ikada upotrebljeni u Ducatijevim superbike motociklima, a sve zahvaljujući takozvanoj Vacural tehnologiji. Ova tehnologija u stvari znači da je kućište radilice finalizovano u vakuum proizvodnom procesu, što je u odnosu na  prve generacije modela 1098 rezultovalo manjom masom agregata za 3 kg. I sama šasija izaziva posebnu pažnju, a osim legendarnog cjevastog okvira izdvaja se prednja potpuno podesiva Ohlins viljuška promjera štapova od 43 mm, dok je zadnje vješanje povjereno takođe potpuno podesivom Ohlins TTX amortizeru. Tokom prvih testiranja Ducati je naveo i to da je model 1198 SP sposoban ostvariti maksimalnu brzinu od čak 305 km/h, što je vrhunsko ostvarenje koje može da postidi i najjače japanske konkurente. Svakako, sve što valja ima i svoju cijenu, koja u ovom slučaju za evropsko tržište iznosi 22.690 eura.

 

Datum objave: 06/09/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook