Naslovna > Retro > Kraljica bespuća
FOTO GALERIJA (8)

Opel Ascona 400

Kraljica bespuća

Opel Ascona 400, skrivena iza kodnog projekta 5516, rođena je 6. marta 1978. godine sa ciljem učestvovanja u svjetskom rally šampionatu grupe 4. Homologacione regulacije zahtijevale su produkciju od minimalno 100 primjeraka, ali Odjeljenje za razvoj, produkciju i sport odlučilo je da će se projekat isplatiti samo pod uslovom da bude izrađeno barem 400 jedinica. Tako je rođena oznaka 400, koju je ponio jedan od najsposobnijih Opelovih rally automobila...

Kada je 1979. godine sa traka fabrike u Antwerpenu sišao i posljednji primjerak Opel Ascone 400, 1. oktobra iste godine ovaj model je dobio homologaciju za učestvovanje u Svjetskom rally šampionatu grupe 4. Nakon dvije godine razvoja i testiranja, ovaj rally dragulj završno poliranje doživio je u Russelsheimu. Opel Ascona 400 razvijena je na bazi standardnog dvovratnog modela Ascona B, ali brojni aerodinamički dodaci u znatnoj mjeri su promijenili njen izvorni izgled. Veliki prednji i zadnji spojler, dodaci na pragovima, te proširenja na prednjim i zadnjim blatobranima, nisu predstavljali samo kozmetičke dodatke, već elemente koji su bili striktno optimizovani za rally automobile. Većina mehaničkih dijelova, kao što su Getrag petostepeni ručni mjenjač i zadnje vješanje, dodatno su ojačani i adaptirani da izađu na kraj i sa najizazovnijim rally iskušenjima.

 

 

 

 

 

Posebnu zanimljivost predstavljao je pogonski agregat, koji je za potrebe Opela razvio britanski Cosworth. Ovaj moćni 2.4-litarski agregat sastavljen je upotrebom bloka motora od Rekorda dizel, koji je sada bio modifikovan sa ciljem da izdrži visoke obrtaje. Ostali dijelovi, kao što su čelična radilica, Cosworth klipovi i klipnjače, upotrebljavani su i na ostalim vozilima, kako sportskim, tako i standardnim drumskim. Tajna ovog agregata krila se u glavi motora sa dvije bregaste osovine, koja je bila izrađena u 16-ventilskoj tehnologiji razvijenoj od strane Dr. Shricka za potrebe tadašnje 2.0-litarske Formule 2. Bazna verzija Opel Ascone 400 na tržište je stigla sa 144 KS, ostvarive pri niskih 5.200 o/min, dovoljne za ubrzanje do 100 km/h za odličnih 7,6 sekundi i za maksimalnu brzinu od preko 200 km/h. Za razliku od standardnog modela, koji je imao elektronsko ubrizgavanje goriva, verzija namijenjena takmičenju koristila je 48 DCOE Weber karburatore, zbog čega je pri 7.500 o/min razvijala rasnih 240 KS. U Svjetskom rally prvenstvu, takozvani „faza 2“ motori postizali su 255, a u „fazi X“ čak 270 KS.

 

 

Sama šasija velikim dijelom je zadržala formu standardne, a elementi ogibljenja podešavani su u skladu sa namjenom. Prednje vješanje sastojalo se od dvostrukih viljušaka, amortizere je razvio Bilstein, a da bi Ascona 400 u potpunosti iskoristila snagu agregata, izmijenjena je i geometrija zadnjih točkova. Za kočnice su upotrijebljeni samoventilirajući diskovi na svim točkovima, opremljeni četveroklipnim AP čeljustima, a dodat je i sistem balansa, koji je vozač mogao mijenjati tokom vožnje. Opel Ascona 400 standardno je dolazila sa 15-colnim aluminijumskim točkovima, a sa ciljem snižavanja mase vozila, za ovaj model stizali su posebno optimizovani poklopac motora, vrata i prednji blatobrani. Kada je upravo trebala da pokaže šta zna, Opelov rally tim 1981. godine susreo se sa novim problemom – nedostatkom sponzora.

 

 

Odmah nakon toga, Ascona 400 zastarijeva u poređenju sa konkurencijom, tako da je u Opelovom sportskom programu mijenja tehnički veoma slična Manta 400. Međutim, homologacioni problemi doveli su do produžavanja života Opel Ascone 400 za još jednu i po sezonu. Upravo tada njena pouzdanost pomogla je Walteru Röhrlu u osvojanju druge titule u poretku vozača Svjetskog rally šampionata. Opel Ascona 400 i danas je veoma cijenjen raritet, za koji je potrebno izdvojiti priličnu sumu novca. Ipak, njegovom kupovinom ulaže se u budućnost, jer cijena ovog po mnogo čemu fantastičnog automobila može samo rasti.

Datum objave: 14/03/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook