porsche
Naslovna > Automobili > Volkswagen > CrossGolf > Kroser sa srcem trkača
FOTO GALERIJA (20)

Test-VW CrossGolf 1.4 TSI

Kroser sa srcem trkača

Volkswagenov odgovor na sve veću popularnost crossover vozila koja nude spoj porodičnog i terenskog automobila potpomognut je sjajnim turbobenzincem, respektabilnih performansi...

Trend sve češćeg posezanja kupaca za terenskim vozilima ne jenjava već nakoliko godina, i pored toga što ih ogromna većina čak ni ne koristi u svrhe kojima su namjenjeni. Prepoznavši ovakve zahtjeve ovog profila kupaca, sve veći broj proizvođača razvija vozila koja barem izgledom koketiraju sa pravim off-roaderima, iako im njihova muskulatura dozvoljava tek povremene izlete van urbanih sredina. U tu klasu vozila spada i najnovije VW-ovo ostvarenje CrossGolf, koje smo nedavno testirali u kombinaciji sa 1.4-litarskim TSI motorom sa 140 KS. VW CrossGolf već na prvi pogled daleko odskače od svoje osnove u obliku Golfa Plus. Atraktivni odbojnici sa metaliziranim imitacijama zaštitnih oplata, te plastični rubovi na lukovima blatobrana i pragovima izvrsno su integrisani na karoseriju klasičnog Golfa Plus, podarujući mu tako i više nego dovoljan, poseban, individualni pečat. Na ovaj način postignut je znatno upečatljiviji i robusniji optički nastup, veoma blizak pravim SUV vozilima slične veličine.

 

 

 

 

Pravu prirodu ovog vozila ipak otkrivaju standardni aluminijumski laki naplatci, koji sa niskoprofilnim pneumaticima dimenzija 225/45R17 jasno pokazuju da CrossGolf, i pored povišenog ogibljenja za 20 mm u poređenju sa Plus verzijom, predstavlja vozilo sa kojim će njegovi vlasnici rijetko, ili bolje rečeno nikada, sići van asvaltnih površina. U skladnu eksterijernu sliku odlično se uklapaju i eloksirani krovni nosači, koji predstavljaju jedan od ljepših detalja na VW-ovom terenskom Golfu. Zanimljivosti se nastavljaju i pogledom ispod poklopca motora gdje je bio smješten 1.4-litarski četverocilindrični benzinac, koji pomoću mehaničkog Roots kompresora i turbokompresora pri 5600 o/min razvija odličnih 140 KS. Pomoću ovakve kombinacije gotovo je u potpunosti eliminisana takozvana turbo rupa, izuzmemo li određenu letargiju pri niskim obrtajima, tačnije do nekih 1500 o/min. Sa druge strane već pri 1750 o/min, maksimalnih 220 Nm obrtnog momenta je u potpunosti raspoloživo, i tada ovaj benzinca počinje pokazivati svoj izuzetni potencijal.

 

 

 

Otvaranjem vrata, CrossGolf još jednom otkriva svoje pravo lice jer se tek u minimalnim detaljima razlikuje od svoje klasične Plus verzije. Izuzev ukrasne letvice na pragu, razlike između ova dva modela su minimalne, što je s druge strane i očekivano, jer zašto mijenjati ono što je već dobro urađeno. Ukupni pozitivni utisak još više popravlja atraktivni dezen platna na sjedištima, koji u kombinaciji sa brojnim aluminijumskim detaljima, poput sportskih papučica, te umetaka na u svim pravcima podesivom servo upravljaču i centralnom grebenu, uspješno razbija tipično sivilo i ovaj put veoma kvalitetne plastike. U pogledu ergonomije, sve je lako čitljivo i postavljeno na svom mjestu, tako da eventualno privikavanje jednostavno nije potrebno. Analogno digitalni instrumenti osvjetljeni su za VW tipičnim plavim koloritom, dok su komande pratećih elemenata opreme, kao što su komande automatske klimatizacije i fabričkog audio CD sistema, pozicionirane na dohvat ruke.

 

 


Brojni pretinci samo naglašavaju dovoljnu fleksibilnost ovog vozila, koje svojim oblikom zadire i u takođe sve popularniji MPV segment. U zadnjem dijelu to je i najočiglednije, jer prostora ima sasvim dovoljno za dvije odrasle osobe, a i treća će se ugodno smjestiti ako relacije nisu suviše dugačke. Nepunih 2,6 metara međuosovinskog razmaka, te dužina od 4233 mm, dopuštaju i solidnu ponudu prtljažnog prostora koji u ovom slučaju varira od minimalnih 395 do maksimalnih 505 litara. Pri provjeri dinamičkih karakteristika sa nestrpljenjem smo čekali da se uvjerimo šta to sve može da ponudi mali benzinac u kombinaciji sa masom od 1,4 tone. Jednostavan odgovor je, može mnogo. Naime, nakon početne letargije, srčani 1.4-litraš sa svojih 140 KS nastupa tako silovito, da se njegove vučne karakteristike mogu po svakom pitanju uporediti sa klasičnim 2.0-litarskim motorima.  Prilične zasluge za to ima i precizni šestostepeni mjenjač, koji je na izvrstan način podešen da u potpunosti iskoristi potencijal ovog agregata.

 

 

 

Pozitivnosti se nastavljaju i pogledom na ogibljenje, koje je tipično tvrđe podešeno, ali koje istovremeno nudi skladan kompromis između prihvatljive udobnosti i sportskog držanja na putu. I pored povišenog težišta, tokom naše provjere CrossGolf ni jednog trenutka nije pokazao znakove slabosti, što opet treba zahvaliti i brojnim standardnim elektronskim pomagalima, kao i disk kočnicama obogaćenim ABS-om, koje su ga sa 100 km/h uspjevale obuzdati za odličnih 40,5 metara. Silazak sa asvalta CrossGolfu očekivano nije prijao, ali sa svojim prednjim pogonom savladavanje nekoliko kilometara dugačkog makadamskog puta prebrodio je sa priličnom lakoćom, mada smatramo da bi dugoročno to svakako imalo uticaja na zdravlje ogibljenja. Pri mjerenju performansi, naš testirani CrossGolf 1.4 TSI do 100 km/h je stizao za 9,3 sekunde, a zatim bi se zaustavio na maksimalnoj brzini od 193 km/h. Uzmemo li u obzir da je prosječna potrošnja na kraju testa iznosila prihvatljivih 7,8 litara bezolovnog benzina, ovo su odlični rezultati, koji ga svrstavaju u gotovo idealno vozilo za sve namjene.

Datum objave: 22/09/2008
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook