Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > Maybach > Kupe od pola miliona maraka
FOTO GALERIJA (14)

Koncept – Vision Mercedes-Maybach 6

Kupe od pola miliona maraka

Mercedesova vizija njegovog najglamuroznijeg Maybach kupea, dugačka je 5,6 metara, ima futuristički enterijer, električni pogon i kada bi se danas počela proizvoditi teško da bi bila jeftinija od pola miliona maraka…

Svake godine u drugoj polovini osmog mjeseca na kalifornijskoj plaži Pebble Beach održava se Concours d Elegance, jedinstvena izložba posvećena automobilskoj eleganciji i ljepoti. Mercedes je ovu priliku iskoristio za predstavljanje glamurozne futurističke studije superlukuznog 2+2 kupea Vision Mercedes-Maybach 6, koji prema navodima njemačkog proizvođača „predstavlja ekstremno izdanje emocionalnog dizajna“. Sa 5,6 metara dužine Vision Mercedes-Maybach 6 se razmeće raskošnim dimenzijama i suštinski konkuriše superluksuznim kupeima poput Rollce Royce Wraitha. Sa potpunim električnim pogonom nameće se kao vizija automobila budućnosti. Pogonski sistem raspolaže sa 750 KS, za njegovo oživljavanje se koriste snažne baterije, koje omogućavaju domet od 500 kilometara.

 

 

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je manje od četiri sekunde, dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. U slučaju da se za punjenje koristi brzi punjač samo pet minuta je dovoljno da se baterije napune do nivoa koji omogućava prelazak 100 kilometara.
DIZAJNERIMA SU KAO INSPIRACIJA poslužili nekadašnji takozvani „Aero kupei“. Mnoštvo bezvremenskih obilježja ukomponovano je sa modernim trendovima, koji automobil dizajnerski istovremeno čine klasičnim, ali i futurističkim. Klasika se ogleda u proporcijama automobila sa izuzetno dugačkim poklopcem motora, niskom krovnom linijom i dvodijelnim zadnjim staklom izvedenim u stilu retro kupea. Mada nije naveden precizan podatak o otporu vazduha, jasno je da koncept odlikuje vrhunska aerodinamika, koja je postignuta bez spojlera i agresivnih sportskih rješenja. Savremena tehnologija ogleda se i u uskim LED svjetlima i djelimično prozirnim 24-inčnim žičanim alu točkovima. Koncept je obojen u jedinstvenu crvenu nijansu, kojoj odličan kontrast prižaju mnogobrojni hromirani ukrasi i masivna rešetkasta maska hladnjaka. U retro stilu su izvedena i „gullwing“ vrata, koja jasno asociraju na legendarni Mercedesov kupe 300SL, ali i na savremeni SLS. Savremeni detalj na vratima predstavljaju kamere umjesto bočnih retrovizora. Izduženi „rep“ automobila neodoljivo podsjeća na luksuzne jahte, čiji je ovalni dizajn naglašen led svjetlima. S puno stila i elegancije oblikovan je i difuzor vazduha.

 


U UNUTRAŠNJOSTI JE MERCEDES ponudio futuristički pristup, sa 2+2 rasporedom sjedišta, koji predstavlja „sintezu inteligencije i emocija“, te kombinuje tradicionalne vrijednosti sa visoko tehnološkim dostignućima. Enterijer na svojevrstan način okružuje vozača i putnike. Materijali upotrebljeni u njegovoj izradi su probrani i skupocjeni, a među interesantne detalje se ubrajaju pod od brestovine i ružičasta pozlata. Vozač i suvozač su zavaljeni u masivna sjedišta, a ispred njih je vjetrobransko staklo na kojem se kompjuterski mogu projektovati određeni podaci. Ispred vozača su dva okrugla instrumenta, dok je čitav gornji dio instrument panela pretvoren u svojevrsni displej, koji pokriva i unutrašnje obloge vrata. Luksuzni enterijer je naglašen sa ambijentalnim LED osvjetljenjem. Od ekskluzivnih detalja treba izdvojiti i ekskluzivne putne torbe koje su dizajnirane specijalno za ovaj model, te hladnjak za piće koji je integrisan u zadnji dio vozila.
OD SERIJSKE VERZIJE se očekuje da bude pozicionirana iznad svih Mercedesovih kupea. Nažalost, elegantan dizajn karoserije Vision Mercedes-Maybach 6 koncepta će vjerovatno morati da pretrpi mnogobrojne promjene kako bi se zadovoljili aktuelni sigurnosni standardi, ali i kako bi automobil postigao maksimalnu stabilnost, koja mu je neophodna na visokim brzinama, koje je spreman razviti. Od 2013. godine kada je ugasio proizvodnju Maybacha kao luksuznog podbrenda, Mercedes je ovo slavno ime vezao u dvije limuzinske verzije S klase. Najekskluzivnija je produžena Pullman S klasa čija početna cijena startuje od 500.000 eura naviše. Za sada je nepoznato koliko bi mogao koštati Maybach kupe, ali se pretpostavlja da će i njegova cijena biti astronomski visoka. Podsjećamo da je jedan od najraskošnijih kupe modela današnjice Rollce Royce Ghost dostupan u rasponu od 280.000 do 400.000 eura, koliko koštaju najskuplji primjerci.


Vision Mercedes-Maybach 6
Dužina: 5 700 mm
Širina: 2 100 mm
Visina: 1 328 mm

 

 

Ant.1.
Concours d Elegance Pebble Beach
Prva automobilska izložba Concours d Elegance na kalifornijskoj plaži Pebble Beach održana je 1950. godine kao prateća manifestacija trke Pebble Beach Road Race, na kojoj je za upravljačem Jaguara XK120 pobijedio svjetski šampion Phil Hill. Te prve godine najzanimljivijim automobilom na izložbi je proglašen Edwards R-26 Special Sport Roadster, kojeg je dizajnirao Sterling Edwards. Suština manifestacije su elegancija i automobilska profinjenost, koja se ogleda u uzbudljivom dizajnu, tehnologiji i neprolaznim klasičnim vrijednostima, koje su se zadržale od pojave prvog automobila do današnjih dana.  

Izjava 1.
„Naš glamurozni kupe, Vision Mercedes-Maybach 6, predstavlja vrhunac savremenog poimanja automobilskog luksuza. On vas istovremeno „pali“ i hladi, te tako proizvodi neobičnu mješavinu osjećanja. Njegov dizajn je inteligentan, tehnološki savršen, a istovremeno veoma osjećajan, čist i aerodinamičan“, zaključio je Gorden Wagener, šef dizajna na Daimler AG.

 

 

Ant 2.
Maybach Exelero
Kada je 1938. godine predstavljen Maybach SW38, gumarska kompanija Fulda tada je na njemu predstavila svoje najkvalitetnije pneumatike, koji su se i kasnije nastavili standardno ugrađivali na ovaj model. Nakon 67 godina (2005) Fulda je došla na istu ideju, da u saradnji sa Maybachom dizajnira sportski automobil, koji će poslužiti za promociju novih ultra sportskih pneumatika Carat Exelero. Maybach Exelero je rasni ekskluzivni coupe sa 23-inčnim točkovima, dužinom od 5.890 mm i masom od 2.660 kg. Za pogon Exelera je odabran 12 cilindrični agregat zapremine 5,9 litara, iz kojeg je izvučeno čak 700 KS i preko 1 000 Nm obrtnog momenta, dovoljnih da Excelero do 100 km/h dovedu za samo 4,4 sekunde. Da bi se u potpunosti dokazali maksimalni dometi ovog automobila, Maybach Exelero je na italijanskom motodromu Nardo ostvario maksimalnu brzinu od 351,45 km/h, tadašnji svjetski rekord za vozila na standardnim pneumaticima, koje su u ovom slučaju bile Fuldine u dimenziji vrijednoj strahopoštovanja – 315/25ZR23.


 

Datum objave: 03/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook