Naslovna > Automobili > Škoda > Citigo > Kutijica po mjeri grada
FOTO GALERIJA (47)

Test - Škoda Citigo 1.0 MPI Elegance 75 KS

Kutijica po mjeri grada

Najmanja Škoda punopravan je mali gradski automobil, čiji osnovni kvaliteti se kriju u kutijastoj i veoma prostranoj karoseriji, te njemačkoj tehnologiji, koja pruža zadovoljavajuću pokretljivost uz odmjerenu potrošnju u zahtjevnim gradskim uslovima...

Mikrogradski automobili u našoj zemlji nikada nisu bili posebno traženi, kako zbog njihovih prostornih ograničenja, tako i zbog uglavnom slabašnih pogonskih jedinica, koje su ispunjavale samo osnovne zadatke, odnosno obezbjeđivale su kakvo-takvo kretanje uz nisku potrošnju goriva.

 

Međutim, u svjetskim metropolama automobili ovog tipa postali su nasušna potreba, pogotovo najnovije serije, koje su u poređenju sa većim vozilima praktično superiorne u gradskom okruženju. Tendencija rasta mikrosegmenta natjerala je mnoge proizvođače da se upuste u razvoj mini-automobila, a najnoviji i već sada proslavljeni predstavnik je VW Up. Ovaj put smo testirali Upovog blizanca koji dolazi iz Škode, a riječ je o modelu Citigo, koji je pogonjen jačim 1.0-litarskim trocilindrašem sa 75 KS i obogaćen Elegance paketom opreme.Zasnovani na novoj Typ AA platformi, Škoda Citigo i Seat Mii nisu ništa drugo nego VW Up sa drugačijim logotipima i detaljima na karoseriji, koji jasno određuju njihovu pripadnost pojedinom brendu.

 

Osnovnu 3.563 mm dugačku, 1.641 mm široku i 1.478 mm visoku formu dizajnirao je sada već legendarni Walter da Silva, koji je, po svemu sudeći, oblikovanjem ovog modela postigao još jedan pun pogodak. U poređenju sa izvornim Upom, Citigo se ističe jednostavnijom prednjom sekcijom, tačnije konvencionalnijim odbojnikom, maskom hladnjaka i svjetlosnom grupom, koji zajedno tvore prepoznatljivu cjelinu, nepogrešivo ističući pripadnost ovog modela velikoj Škoda porodici. Sa bočne strane do izražaja dolazi razvučeni međuosovinski razmak od 2.420 mm, atraktivni Auriga laki naplaci sa pneumaticima dimenzija 185/55R15, kao i opcioni elektrifikovani panoramski krov vrijedan 1.229 KM. Na zadnjem dijelu Citigo ponovo donosi jasna razgraničenja u poređenju sa Upom, jer tu se nalaze konvencionalna treća vrata, te svjetlosna tijela sa prepoznatljivom C formom. Kada se sve sagleda, Citigo raspolaže sa sasvim dovoljno elemenata, koji ga jasno odvajaju od bratskog Upa, čineći ga možda i prvim Škodinim urban lifestyle vozilom. I pored veoma kompaktnih dimenzija, Škoda Citigo svoje prave vrijednosti otkriva u enterijeru, koji je, vjerovali ili ne, i više nego komforan za četiri odrasle osobe.

 

 

 

 

Pravi raskoš vlada na prednjim zanimljivo skrojenim sjedištima, koja su u našem slučaju bila opremljena opcionim sistemom grijanja. Jednostavno i korpuletnije osobe neće imati nikakvih problema sa zauzimanjem adekvatnog položaja za trokrakim kožom opšivenim upravljačem, kao ni sa komandama ugrađene opreme, gdje centralno mjesto pripada opcionom Move&Fun navigacionom sistemu sa integrisanim putnim kompjuterom. S obzirom na to da je naš model stigao sa najbogatijim Elegance paketom opreme, dodatni elementi kao što su klimatizacioni sistem, audio CD uređaj sa četiri zvučnika, elektrifikovana stakla i retrovizori samo dodatno čine ugođaj u enterijeru još ljepšim. Još jedan element koji zaslužuje posebnu pažnju je City Safe Drive sistem sa integrisanim ESP programom stabilnosti, koji sigurnost ovog automobila podiže za stepenicu više. Naime, pritiskom na taster pozicioniran na središnjem tunelu sistem se aktivira ili deaktivira, a funkcioniše tako što do brzine od 30 km/h potpuno samostalno zaustavlja vozilo, čineći tako rizik od nezgode znatno manjim. Istovremeno, ako je konstantno uključen, ponovo se automatski aktivira čim vozilo uspori na ispod 30 km/h.

 

Motor
Pod kratkim prednjim poklopcem ugrađena je jača varijanta 1.0-litarskog benzinskog trocilindraša, koji u našem slučaju razvija 75 KS i 95 Nm obrtnog momenta. Specifičan kao i svi trocilindraši po frktavom zvuku, dovoljno je uglađen, ali i snažan da se uhvati u koštac sa svim gradskim iskušenjima, gdje će vas nagraditi agilnošću i niskom potrošnjom goriva. Zbog relativno velike snage motora, naš jači Citigo je u stanju ispuniti gotovo sva očekivanja i na otvorenom putu, što je osobina koja baš i ne krasi slična vozila konkurencije.

 

 

 

Što se tiče dijela za putnike, ponuda prostora na zadnjoj klupi je dovoljna za dvije odrasle osobe, koje neće imati previše problema ni sa pristupom, što opet treba zahvaliti velikim bočnim vratima, ali i sjedištima sa sistemom easy entry. Nakon natprosječne ponude putničkog prostora, mnogi bi rekli da za prtljažnik nije ostalo ništa. Svakako, prevarili bi se, jer Citigo u zavisnosti od konfiguracije zadnje klupe raspolaže prtljažnim prostorom zapremine od 251 do 951 litru, što je gotovo nevjerovatan rezultat, uzmemo li u obzir da se našlo mjesta i za rezervni točak punih dimenzija.Na testu voznih osobina Škoda Citigo je postigla zavidne rezultate, koji su ostvareni ne samo zahvaljujući dovoljno kapacitetnom motoru sa 75 KS i njegovoj skladnoj fuziji sa petostepenim ručnim mjenjačem, već i opcionom Sport ogibljenju. I pored kompaktnih dimenzija, vožnja u trenutno najmanjoj Škodi je iznenađujuće udobna, jer ogibljenje zbog razvučenog međuosovinskog razmaka, uspijeva neutralisati većinu zamki naših razrovanih puteva.

 

Određene nesigurnosti prisutne su samo prilikom prelaska preko kratkih neravnina, kada će se tupi zvuk djelimično prenijeti i u inače odlično izolovanu kabinu. Zahvaljujući ESP programu stabilnosti, vožnja je u svakom trenutku sigurna, pa čak i ako Škodinog liliputanca natjerate da radi i ono za šta nije namijenjen. Na našoj testnoj stazi nismo uočili veće zamjerke ni tokom vožnje na limitu, gdje je do izražaja došlo i direktno upravljanje, ali i dovoljno snažne disk/doboš kočnice ojačane ABS sistemom.

 

 

Nakon što smo izmjerili da Citigo do 100 km/h iz mjesta stiže za 13,5 sekundi i da bez većih poteškoća stiže i do maksimalne brzine od 170 km/h, složili smo se da se ovaj model ipak najbolje snalazi u gradskom okruženju, gdje se ponaša kao riba u vodi. Agilnost pri startovanju, jednostavno parkiranje, sposobno ogibljenje, samo su neki od detalja koji svakodnevno druženje sa ovim mališanom i u najvećoj gradskoj gužvi čine čistim vozačkim užitkom. Pogledamo li i na prosječnu potrošnju užitak je još veći, jer svakih 100 kilometara Škodin mališan zahtijeva samo 5,7 litara bezolovnog goriva, s tim da se na otvorenom putu prosjek lako može držati na oko 4,5 litara, pa i manje.
Škoda Citigo na našem tržištu startuje po cijeni od 13.300 KM, koliko je potrebno izdvojiti za početni 1.0 MPI Active model sa 60 KS, dok je za naš testirani primjerak sa jačim 1.0-litarskim agregatom i Elegance paketom potrebno izdvojiti 17.544 KM. Poželite li sve dodatke sa kojim je raspolagao upravo naš testni model, moraćete se odreći dodatnih 4.471 KM, čime se cifra podiže na 22.015 KM. Za tu svotu dobija se poseban gradski automobil sa kojim ćete sigurno biti primijećeni gdje god da se pojavite, a pri tome vam je sposoban pružiti mnogo svakodnevnog užitka u vožnji.

 

Datum objave: 09/01/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook