Naslovna > Motocikli > Kvalitet iznad svega
FOTO GALERIJA (11)

Honda CBR250R 2011

Kvalitet iznad svega

Motociklisti koji u prvom redu traže pristupačne, izdržljive, sposobne i dvotočkaše jednostavne za održavanje sada na raspolaganju imaju još jedan model Honde. Riječ je o novoj generaciji lakog allroundera oznake CBR250R, koji je za razliku od svojih prethodnika orijentisan ka umjerenim vozačima bez sportskih pretenzija...

To u stvari znači da je posebna pažnje data ekonomičnosti, lakoći upravljanja, te svakodnevnoj upotrebljivosti, a samo neki od detalja koji na to sugerišu su ugodno povišeni upravljač, mali razmak sjedišta od tla od 784 mm, te težina od „mršavih“ 162 kg. Dizajnerski, četvrtlitarski CBR već na prvi pogled demonstrira da je tipični motocikl iz Hondine sportske porodice. Honda je s razvojem CBR-a 250R započela od prazne table za crtanje, a za razliku od konkurencije, kao što je Kawasaki Ninja 250R, odlučili su se za kombinaciju cjevastog Diamond okvira i jednocilindričnog tečnošću hlađenog četvorotaktnog agregata zapremine 249,4 ccm oplemenjenog sa četiri ventila u glavi koje pokreću dvije bregaste osovine. Osim revidiranih bregastih osovina, koje se pokreću lancem, u Hondi su se potrudili da njihov jednocilindraš od 26 KS zahtijeva minimalno održavanje, što najbolje pokazuje i servisni interval od čak 25.000 km, što je impresivno ostvarenje za ovaj tip agregata.

 

 

 

 


Specifičnosti u vezi sa ovim modernim agregatom ogledaju se i u tome da je radilica, radi postizanja tišeg rada, postavljena na klizne ležajeve, dok je za klipnjaču iskorišćen igličasti ležaj. Kako jednocilindraši imaju problema sa vibracijama, Hondini stručnjaci dizajnirali su kontraosovinu pozicioniranu veoma blizu radilice, a sve s ciljem postizanja adekvatnog centralizovanja mase i kompaktnijih dimenzija agregata. Jedan od prioriteta pri razvoju ovog agregata bio je i ostvarivanje što bolje ekonomičnosti i čistoće izduvnih gasova. Da bi se to postiglo iskorišćena su 38-mm leptirasta tijela i sada već dobro poznati Hondin sistem elektronskog PGM-FI ubrizgavanja goriva. Sam rezultat ovakve konfiguracije je i više nego impresivan, jer sa 15,5-litarskim rezervoarom goriva CBR250R lako prelazi i preko 350 kilometara. Istovremeno, PGM-FI sistem uključuje i IACV ventil, dizajniran s ciljem redukovanja negativnog uticaja obrtnog momenta kod usporavanja, kao i radi postizanja glatkog odziva prilikom male promjene u poziciji dodavanja ili oduzimanja gasa.

 

 

 

Kao i agregat i takozvana diamond šasija novog modela CBR250R je potpuno nova, a sastavljena je od cjevastih čeličnih struktura, 37-mm prednje podesive teleskopske viljuške, te zadnjeg Unit Pro-Link vješanja, sa mogućnošću podešavanja tvrdoće opruge. Na atraktivnim 17-colnim točkovima namontirani su pneumatici dimenzija 110/70 i 140/70, dok je kočenje povjereno diskovima promjera 296 na prednjem i 220 mm na zadnjem dijelu, opremljenim čeljustima sa dva i jednim klipom. I u ovom segmentu Honda je napravila veliki iskorak ka sigurnosti, jer uz ovaj model nudi i opcioni ABS sistem protiv blokiranja točkova, što će prije svega znati da cijene manje iskusni motociklisti.
Nova Honda CBR250R je i jedan od prvih entry level globalnih motocikala, iz razloga što ispunjava apsolutno sve ekološke i „zvučne“ regulative SAD, te evropskih i azijskih zemalja. Hondin mini-sportista u potpunosti se proizvodi u pogonima na Tajlandu, a u Evropi će biti u prodaji po cijeni od 4.000 eura.
 

Datum objave: 16/01/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook