Naslovna > Automobili > Hyundai > ix35 > Kvalitetan proizvod u lijepom pakovanju
FOTO GALERIJA (25)

Test - Hyundai iX35 2.0 CRDi 4WD GLS Gold

Kvalitetan proizvod u lijepom pakovanju

Atraktivno skrojen sa mnoštvom futurističkih linija, za kojima luduju mlađi kupci, Hyundai ix35 je preko noći postao zvijezda evropskog tržišta. Slično je i u BiH, gdje Hyundai svakim danom ima sve više poklonika, kako zbog dizajna tako i zbog vrhunskog kvaliteta njegovih automobila, među kojima je ix35 u vrhu ponude...

Kada je 2010. godine Hyundai u svom proizvodnom programu pomalo samozatajnog Tucsona zamijenio modelom iX35, bilo je očigledno da u ovom korejskom proizvođaču počinju duvati neki novi vjetrovi i to posebno oni koji odgovaraju tradicionalno zahtjevnim Evropljanima.

 

Da je velika pažnja pridata upravo kupcima na Starom kontinentu, govori podatak da je Hyundai svoj novi SUV oblikovao u evropskom odjelu u Russelsheimu, što će se odmah u startu prodaje pokazati kao pun pogodak. Zašto ovaj model kotira kao jedan od poželjnijih u klasi, te šta može ponuditi svom budućem vlasniku, provjerili smo testiranjem dizelske 2.0 CRDi opcije sa pogonom na sve točkove i bogatim, srednjim po redu paketom opreme Gold, iznad kojeg se može dobiti još samo ekskluzivna Platinum opcija.

 

 

Futurizam i smjelost

 

 

Sa dizajnerske strane, mnogi će se složiti da je iX35 jedan od najatraktivnijih Hyundai modela, specifičan po novom dizajnerskom jeziku, koji je importovan i u nova vozila, koja su debitovala poslije njega. Prednja sekcija konačno je postala izuzetno atraktivna, osiguravajući tako i prijeko neophodnu prepoznatljivost sa kojom se baš i nisu mogli pohvaliti stariji modeli ovog proizvođača. Velika zakošena svjetla, heksagonalna maska hladnjaka podijeljena na dva dijela, odbojnik sa integrisanim spojlerom i svjetlima za maglu u posebnim kućištima, stopljeni su u jednu dopadljivu cjelinu, koja nigdje ne može proći nezapaženo.
Bokovi su, izuzmemo li niklovane ručke na vratima, zatamnjena stakla iza B stuba, te retrovizore sa integrisanim pokazivačima pravca, više-manje neupadljivi, ali samo iz razloga što je naš testni model stigao na čeličnim točkovima sa setom zimskih pneumatika, tako da bi standardni aluminijumski promjera 17 inča sa pneumaticima dimenzija 225/60 u znatnoj mjeri poboljšali konačni utisak.

 

 

Sve ono pozitivno za prednju, važi i za zadnju sekciju, gdje dominira upadljiva svjetlosna grupa i krovni spojler sa integrisanim trećim stop svjetlom. Što se tiče dimenzija Hyundai iX35 u dužinu mjeri 4410 mm, a prvi utisak da je veći nego što to u stvari i jeste, objašnjavamo priličnom širinom vozila od 1.830 mm, odnosno od 2.100 mm, mjereno sa vanjskim retrovizorima. Samo jedan od razloga zašto je Hyundai prošle godine proglašen za najkvalitetniju marku u Njemačkoj, najbolje se ogleda u enterijeru našeg testnog SUV-a iX35. Prije svega, u oči najprije upada veoma zanimljiv dizajn enterijera sa potpunom instrument tablom izrađenom od kombinacije tvrde i mekane plastike tamnih tonova, oplemenjene brojnim insertima u boji aluminijuma. Upravo ovi detalji unutrašnjosti modela iX35 daju i određenu notu prestiža, za šta su svakako zaslužna i udobna sjedišta presvučena kombinacijom kože i platna. Pedantna završna obrada zaslužuje visoke ocjene, upravo kao i ponuda prostora, koja će zadovoljiti i natprosječno visoke osobe.

 

 

Potpuna oprema

 

Kada se jednom smjestite iza multifunkcionalnog, kožom i metaliziranim umecima ukrašenog upravljačem podesivog po visini i dubini, ispred vas će se nalaziti analogno-digitalni instrumenti naglašeni sada već tradicionalnim plavičastim osvjetljenjem, kao i komande automatske dvozonske klimatizacije i fabričkog audio CD MP3 sistema sa šest zvučnika, te bluetooth, USB, iPod i AUX konekcijama. Što se tiče ostatka opreme, Gold opcija između ostalog donosi potpuno elektrifikovana stakla i preklopive retrovizore, tempomat, prednje i bočne vazdušne jastuke sa uključenim zavjesama, kao i automatsku regulaciju aktiviranja svjetala i aktiviranje brisača. U zadnjem dijelu, Hyundai iX35 nudi raskošan prostor za tri odrasle osobe, a zahvaljujući parcijalno preklopivoj klupi prtljažnik osnovne zapremine 465 litara u nekoliko poteza se može povećati na krajnjih 1.436 litara. Na testu dinamičnosti očekivali smo da će Hyundai iX35 2.0 CRDi 4WD postići upečatljive rezultate, a i nismo se prevarili. Pogonska grupa sa 184 KS i 383 Nm obrtnog momenta, skladno je ukomponovana sa šestostepenim ručnim mjenjačem, te vučne sile rijetko kad nedostaje i pored prilične mase vozila od 1,6 tona. Na asfaltnim površinama iX35 se ponaša kao punokrvna limuzina sa naglašenom udobnošću, te efikasnim podvozjem sastavljenim od prednje McPherson osovine i zadnjeg nezavisnog vješanja. I ovaj put željeli bi nešto više osjećaja na upravljaču, ali to je upravo karakteristika koja će odgovarati nježnijem polu vozača, te koja ne utiče na kvalitet vožnje van uređenih površina.

 

 

 

MOTOR Pod prednjim poklopcem krio se jedan od najboljih dijelova Hyundaijevog SUV-a, a riječ je o modernom 2.0-litarskom common-rail dizelskom agregatu, začinjenim varijabilnim turbopunjačem na izduvne gasova i hladnjakom vazduha. Same performanse ovog motora najbolje govore o kakvoj, vrhunskoj jedinici se radi, a glase - 184 KS pri 4.000 o/min i 383 Nm obrtnog momenta konstantno raspoloživog između 1.800 i 2.500 o/min. Sve u svemu ovo su impresivni rezultati, koji ovaj prilično uglađeni agregat svrstavaju u jedan od najjačih u klasi.

 

 

Urbani SUV

 

Razvijen u japanskoj kompaniji JTEKT, dovoljno kapacitetni pogon na sve točkove opremljen blokadom diferencijala namijenjen je prije svega savladavanju manje zahtjevnih zadataka, a funkcioniše tako što potpuno automatski raspodjeljuje vučnu silu između osovina. U slučaju aktiviranja blokade diferencijala snaga se između osovina distribuiše u fiksnom omjeru 50:50, a koristi se samo u slučajevima kada za to zaista i postoji potreba. Najmanji klirens Hyundaija iX35 iznosi 170 mm, što je uz napadni ugao od 24,2, izlazni od 26,9 sasvim dovoljno da se upustite u blaže avanture van asfaltnih puteva. Mjerenje performansi samo je potvrdilo ubjedljivost dizelskog motora i prenosa, jer Hyundajevom SUV-u za sprint iz mjesta do 100 km/h trebalo je 10,3 sekunde, nakon čega bi se igla brzinomjera zaustavila na 197 km/h. Dodamo li i za zimske uslove prihvatljivu prosječnu potrošnju od 8,6 litara, jasno je da je Hyundai ovim motorom konkurenciji postavio visoke standarde.

 


Svakako, sve što vrijedi puno i košta, ali u slučaju Hyundaija iX35 to važi samo djelimično. Naš testni primjerak sa uključenom opcionom metalik bojom na našem tržištu se prodaje po cijeni od 53.590 KM, što je svakako odmjerena svota, uzmemo li u obzir ukupni kvalitet i opremljenost ovog vozila. Ako ste manje zahtjevni, u sklopu Hyundaijeve akcije Last Minute, do ovog modela sa 1.7-litarskim motorom od 115 KS, Silver trimom i pogonom na prednje točkove možete doći već za 42.990 KM.

Datum objave: 04/06/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook