Naslovna > Automobili > Mazda > CX > Kvalitetna šminka i novi dizelaš
FOTO GALERIJA (14)

Mazda CX-3 redizajn

Kvalitetna šminka i novi dizelaš

Sa redizajniranom verzijom njenog prvog malog crossovera Mazda uspješno hvata priključak sa konkurencijom i postavlja nove standarde kada je riječ o ekološki prihvatljivim i efikasnim dizelskim motorima...

Od 2015. godine kada je počela prodaja CX-3 modela u Evropi pa do kraja kalendarske 2017. godine Mazda je isporučila oko 130.000 jedinica ovog atraktivnog gradskog SUV-a. I mada njegova prodaja ima tendenciju blagog rasta, Japanci su odlučili da je došlo vrijeme za redizajn. Sa osvježenim CX-3 modelom upoznali smo se u okviru međunarodne prezentacije za medije, koja je održana u španskoj Malagi. Sa dužinom od 4,275 cm CX-3 je punih 28 cm kraći od broj većeg i poznatijeg CX-5 modela. Međuosovinsko rastojanje je u milimetar isto kao kod aktuelne Mazde 2 i iznosi 2.570 mm. Podsjećamo da je CX-3 i razvijen na modifikovanoj platformi standardne „dvojke“, te da je ponuda prostora u ova dva automobila slična, mada se u CX-3 zbog veće visine (55 mm) i drugačije oblikovanih staklenih površina „na prvu“ ipak osjećate komfornije.

Originalni CX-3 je oblikovan u skladu sa Mazdinim „Kodo“ dizajnerskim jezikom, koji u prevodu sa japanskog znači „duša u pokretu“. Sa redizajnom je pojačana doza vizuelne šminke. Sa novom maskom hladnjaka, glavnim i zadnjim LED svjetlima i setom 18-inčnih alu naplataka CX-3 sada izgleda mlađe i svježije. Navedene promjene su dovoljne da bolji poznavaoci Mazdinih automobila uoče razliku, ali su i dovoljno diskretne kako vlasnici originalnog modela ne bi pomislili da je njihov automobil ostario preko noći, a oni zbog toga na bilo koji način zakinuti. Ono što je ostalo nepromijenjeno kada je riječ o vanjštini je njena sličnost sa broj većim CX-5 modelom, mada mali Mazdin SUV i dalje posjeduje jedan detalj po kojem se jasno razlikuje od svih ostalih automobila u Mazdinoj gami. To je zatamnjeni C nosač, zahvaljujući kojem se stvara utisak da krov nema dodirnih tačaka sa zadnjim dijelom vozila ili kako to dizajneri vole reći da lebdi. Plastične oplate blatobrana, odbojnika i pragova i nakon redizajna sugerišu posmatračima da CX-3 ima i određenih off-road ambicija, mada nam one nisu posebno isticane tokom prezentacije, koja je uglavnom odrađena po asfaltu i tek nešto malo po kvalitetnom makadamu.


Unutrašanjost je dizajnirana u stilu Mazde 2, a utisak je da su kvalitet izrade i završna obrada ipak na višem nivou zbog ugradnje skupocjenijih materijala, a prije svega lijepo prošivene kože. Sa redizajnom Mazda se oprostila od klasične ručne kočnice i zamijenila ju trendovskom električnom. U prednjem redu su ponuđeni širi nasloni za ruke, a izmijenjeni su centralni greben i obloga tunela mjenjača kako bi vozač i suvozač dobili više prostora za noge. Novi oblik i strukturu dobila su i prednja sjedišta. Sve navedeno je omogućilo da se vozač i suvozač osjećaju malo komfornije. Instrument tabla je zadržala trodijelnu koncepciju, sa velikim analognim obrtomjerom u sredini. Multifunkcionalni trokraki upravljač ima sportski predznak i poznat nam je iz Mazde 3 i CX-5 modela. Posebno upečatljivi su okrugli ventilacioni otvori, sa hromiranim ukrasnim elementima, koji nisu uključeni početni paket opreme. Na sredini instrument panela, integrisan je na dodir osjetljivi ekran multimedijalnog sistema ili jednostavniji i manji audio sistem, ako je riječ o nižim nivoima opreme. Klima uređaj može da bude automatski, sa estetski naočitijim komandama ili klasični ručni, sa jednostavnim zakretnim prekidačima.


Mada Japanci tvrde da je CX-3 punopravan gradski SUV u kojem može komforno da se preveze pet putnika, puno realnije nam se čini zaključiti da će četiri osobe uživati potpuni komfor, dok su sa trećim putnikom pozadi ipak neophodni ozbiljni kompromisi. Sličan zaključak bi se mogao izreći i na račun 350-litarskog prtljažnika, koji se na papiru uklapa u okvire kompaktne SUV klase, ali se u praksi čini subjektivno manjim, jer otvor koji ostavljaju peta vrata nije toliko veliki, a i sam prag je masivan i viši nego kod konkurenata. Utisak popravlja sistem duplog dna sa oplatom, koja izjednačava ivicu prtljažnika sa pragom vrata. Nakon redizajna upotrebom savremenih tehnologija vozača CX-3 modela je značajno rasterećen. Naime, na raspolaganje mu je sada stavljen MRCC sistem sa Advanced SCBS opcijom i kamerom koja je integrisana ispod logotipa na maski hladnjaka. Ovaj sistem nadzire prostor ispred Mazde.

Kada u istoj traci uoči vozilo koje se kreće sporije od CX-3 sistema aktiviranjem kočnica automatski koriguje brzinu kako ne bi došlo do sudara. Kada se put oslobodi ili vozač promijeni traku sistem ubrzava Mazdu do prethodno zadate brzine na tempomatu. U slučaju opasnosti inteligentna elektronika ima i mogućnost maksimalnog iskorištenja kočnica i potpunog zaustavljanja vozila. Mada se na prvi pogled ne čine velikim, napravljene promjene u praksi daju rezultate, jer se vozač i suvozač sada osjećaju komfornije, ali i sigurnije zahvaljujući savremenoj inteligentnoj elektronici. Mazda CX-3 je na prvi pogled i ljepša, a nova LED svjetla osim što bolje osvjetljavaju put, takođe daju svoj doprinos ubjedljivijoj estetici. Prodaja redizajniranog modela je već počela, a on se već može kupiti i na bh. tržištu po početnoj cijeni od 33.380 KM za najpovoljniji model sa 2.0-benzinskim motorom (120 KS) i startnom Emotion opremom. Osim nje u ponudi su još četiri paketa: Challenge, Attraction, Revolution i najbogatiji Revolution Top.


SIGURNOST
Osim MRCC sistema sa Advanced SCBS opcijom, koja omogućava nadzor puta ispred vozila, prilagođavanje brzine, kočenje i ubrzavanje, CX-3 ima i sisteme za nadgledanje mrtvog ugla, te za izlazak iz saobraćajne trake. Vozač se može osloniti i na asistenciju parking sistema sa senzorima i pozadinskom kamerom. Svoj doprinos sigurnosti daje i Head-Up displej sa sistemom prepoznavanja znakova sa projekcijom podataka iznad instrumenat table u nivou očiju vozača. Tu je i Mazdin inteligentni G-Vectoring sistem, koji prilagođava obrtni momenat motora u skladu sa zakretanjem upravljača. On u praksi poboljšava upravljivost i stabilnost, ostavljajući pritom dovoljno prostora za istinsku zabavu u vožnji.

POGON
Ljubiteljima benzinaca Mazda i nakon redizajna nudi blago dorađeni 2,0-litarski atmosferski motor sa dva nivoa snage, od 120 i 150 „konja“. Osim sa šestostepenim ručnim mjenjačem ovaj agregat je dostupan i sa istostepenim automatskim prenosom. S druge strane, dosadašnji 1.5 dizel motor (105 KS) je zamijenjen sa potpuno novim 1,8-litarskim sa 115 KS. Zahvaljujući do savršenstva izbalansiranom ubrizgavanju, drugačijim komorama za izgaranje i oštrijem čelu klipa ovaj motor je danas jedina dizelska mašina koja ispunjava najstrože Euro 6d ekološke zahtjeve bez AdBlue aditiva. Uz prosječnu potrošnju koja je deklarisana na 4,4 litra, a u praksi se s lakoćom kreće oko pet litara. Riječ je o jednom od najzanimljivijih dizelaša na tržištu, što bi mogao biti veliki adut za CX-3 u nastavku karijere.


 

Datum objave: 23/11/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook