Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Legendarni Fiat-Abarth 850 TC izložen u Parizu

Sajam Rétromobile

Legendarni Fiat-Abarth 850 TC izložen u Parizu

Primjerak koji je izložen na štandu ima svoju priču: automobil je zapravo pripadao vladinoj agenciji Guardia di Finanza (italijanska finansijska policija), koja ga je koristila da analizira svoje aktivnosti sprečavanja i suzbijanja krijumčarenja...

Abarth je bio prisutan na Rétromobile sajmu u Parizu sa modelom Fiat-Abarth 850 TC, a kako je ovo najstariji sajam klasičnih automobila u Evropi, suštinski dio ovog događaja moralo je da bude Stelantisovo odjeljenje za očuvanje nasljeđa, osnovano u Torinu 2015. godine. Modelu Fiat-Abarth 850 TC – kojeg je odjeljenje Heritage našao u vrlo zapuštenom stanju – tehničari odjeljenja Officine Classiche vratili su stari sjaj pedantnim i mukotrpnim radom na restauraciji karoserije, mehanike, unutrašnjosti i instrumenata. Automobil je bio izložen dok su radovi u toku, kako bi svjedočio o kvalitetu izrade tehničara.

 

 

 

 

Veoma rijedak primjerak modela Fiat-Abarth 850 TC baziranog na FIAT-u 600, rezultat je dugih sati i napornog rada odjeljenja za nasljeđe Officine Classiche: sjajna farba na karoseriji, uključujući i putnički prostor, u kojem su sjedišta i presvlake uklonjene baš s ciljem da se pruži uvid u restauratorske radove. Ovaj model je pravi trkački automobil, zbog opsesivne pažnje koju je Karlo Abart posvetio potpunom redizajniranju svojih automobila u pogledu njihove mehanike i šasije; jedan primjer je činjenica da je svaka klipnjača između četiri klipa ponovo izbalansirana umetanjem mikroskopskih titanijumskih tegova u metalno livenu komponentu i na svakom od njih su ugravirani inicijali majstora koji je završio posao.

 


Fiat-Abarth 850 TC je prvi Scorpion automobil sa oznakom „Turismo Competizione“, miran porodični automobil pretvoren u agilan, lagan i brz trkački automobil koji je osvojio brojna evropska takmičenja. Karlo Abart je kao svoju polaznu tačku uzeo Fiat 600 D, opremljen sa četvorocilindarskim motorom od 767 kubika, čiji je kapacitet povećan na 847 kubika, čime je snaga motora dostigla 52 KS pri 5800 o/min. Unaprijeđeni automobil mogao je da dostigne 140 km/h, pa je bilo potrebno raditi na kočionom sistemu, gdje su diskovi zamijenili bubnjeve na prednjim točkovima. Abarth zasnovan na modelu 600 uskoro će dobiti i novi izgled: ispod – a zatim umjesto – prednjeg branika došli su uljani radijatori; zatim da bi se sve snažniji motor dodatno ohladio, vrata prtljažnika se drže u podignutom položaju pomoću nosača, nagovještavajući ono što će postati zadnji blatobran, još jedna tipična karakteristika energičnog Abarth-a. Uspjesi na stazi su ubrzo uslijedili, posebno u trkama izdržljivosti koje su istakle i performanse i pouzdanost 850 TC.
 

Datum objave: 07/02/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook