Naslovna > Automobili > Seat > Ibiza > Leon u malom pakovanju
FOTO GALERIJA (22)

Seat Ibiza

Leon u malom pakovanju

Seat je u Barseloni predstavio novu Ibizu, koja sada dizajnerski neodoljivo podsjeća na broj većeg Leona. Kabina je komfornija, prtljažnik veći, a tehnologija savremenija…

Peta generacija Ibize je prvi automobil iz Volkswagen grupacije koji je zasnovan na MQB A0 modularnoj platfomi, koja će poslužiti kao „podloga“ i za novog Pola čija premijera se očekuje do kraja godine. Tijelo Ibize je dugačko 4,06, široko 1,78 i visoko 1,44 metara. U odnosu na prethodnika novi model je duži 2 mm, 87 širi i jedan niži. Najveće dimenzijsko povećanje od 95 mm je ostvario međuosovinski razmak. Sa 2,56 metara dužine za četiri milimetra je kraće od osovinskog rastojanja Hyundaija i20, ali i 3,5 mm duže nego kod Nissan Micre, odnosno 2 mm u poređenju sa Citroenom C3. U Seatu navode da su dimenzijskim promjenama dobili više slobodnog prostora u kabini, tačnije u njenom drugom dijelu. Putnici u drugom redu sada imaju 35 mm više slobodnog prostora za koljena, a do proširenja je došlo i u nivou ramena. Sa povećanjem osovinskog razmaka profitirao je i prtljažnik koji sada nudi 63 litra veću zapreminu. Njegov kapacitet je sa 292 porastao na 355 litra, te se tako izjednačio sa dosadašnjim rekorderom klase Suzukijem Baleno. S druge strane, Ibizin prtljažnik je veći u odnosu na direktnu konkurenciju. Primjera radi, Hyundai i20 ima prtljažnik kapaciteta 326 litara, dok su Nissan Micra i Citroen C3 izjednačeni sa 300 litara. Nova Ibiza će se proizvoditi isključivo u petovratnoj karoserijskoj verziji, koja je ujedno i bila najpopularnija kod prethodnika. Seat tako odustaje od trovratnog kupe modela i karavana. Podsjećamo da se Ibiza su drugoj i trećoj generaciji proizvodila i u limuzinskom izdanju, koje je ugašeno sa prošlom generacijom.

 

 

 

Mada se na prvi pogled ne čine radikalnim, dizajnerske promjene su opsežne. Svaka sličnost sa aktuelnim Leonom je namjerna, a nova Ibiza sprijeda izgleda kao njegovo umanjeno izdanje. I bočna strana djeluje kao da je preslikana sa broj većeg kompakta, a najveća razlika se vidi u obliku fiksnog stakla, koje se nalazi između „C“ krovnog nosača i zadnjih vrata. Kod Leona je to staklo trouglasto, dok je kod Ibize trapezoidnog oblika. Pozadina je ipak sličnija prethodnoj Ibizi nego Leonu, koji ima dvodijelna tanka svjetla. Sve u svemu, nova Ibiza izgleda mnogo ozbiljnije i privlačnije od prethodne čiji originalni dizajn je naišao na slabo razumijevanje kod kupaca. S druge strane, Leon već treću godinu zaredom obara prodajne rekorde na evropskom tržištu, pa je razumljivo zašto su u Seatu odlučili da zaigraju na provjereni dizajnerski recept. Da nije školjka bez bisera, Ibiza dokazuje i potpuno novim enterijerom. Mada u Volkswagenovoj gradaciji Seat kotira kao marka sa izraženim sportskim predznakom, enterijer nije toliko opušten i razigran kao što je bio kod prethodnika. Njemačka preciznost je dominantna, što znači da je i ergonomija na visokom nivou. Redefinicija instrument panela i centralnog grebena po Seatu je omogućila bolju vozačku poziciju i više prostora za koljena suvozača. Španci ističu da je poboljšana i preglednost, što je bila jedna od najčešćih zamjerki, koje su upućivane na račun četvrte generacije. Ako je i pomalo prestrogo oblikovana, unutrašnjost nove Ibize nije preskromna. Kvalitet plastičnih materijala je prema Seatu unaprijeđen, a završna obrada je približena Leonovom nivou. Mada modeli sa početka ponude neće imati većinu sadržaja koji su ponuđeni na promotivnim, u Seatu su ponosni na činjenicu da Ibiza nudi najsavremeniju multimediju sa na dodir osjetljivim ekranima sa dijagonalom od pet i osam inča i podrškom za Apple Car Play, Android Auto i Mirror Link sisteme, koji omogućavaju jednostavno povezivanje sa pametnim telefonima. Za kupce koji žele da uživaju u kvalitetnom zvuku dobra je vijest da je od sada dostupan Beats audio sistem snage 300 W. Iz palete sigurnosnih sistema koji su dostupni u Ibizi, Seat izdvaja zadnju kameru, upozorenje na frontalni sudar sa mogućnošću autonomnog kočenja, te adaptivni tempomat. Svjetska premijera Ibize zakazana je za Sajam automobila u Ženevi, a njena prodaja počinje na ljeto po za sada nepoznatim cijenama.  

 


MOTORI
Pogonska gama Ibize uključiće najsavremenije motore iz Volkswagenovog programa. Početni benzinac od starta prodaje biće 1.0-litarski turbo benzinac, u dvije verzije sa 95 i 115 KS. Do kraja godine Seat će Ibizu ponuditi i sa novim 1.5 TSI Evo motorom sa 150 KS, koji je premijeru imao u redizajniranom VW Golfu VII. U Seatu su istakli da će 1.0 TSI motor osim u dvije benzinske, ponuditi i u verziji sa pogonom na prirodni plin CNG, koja će raspolagati sa 90 KS. Dizelska paleta je bazirana na 1.6 TDI motoru u verzijama od 80, 95 i 110 KS. Zavisno od motora, Ibiza će se moći dobiti sa peto i šestostepenim ručnim mjenjačima, odnosno sa sedmostepenim DSG automatikom. Kao i do sada Ibiza će osim u standardnoj biti dostupna i u sportskoj FR verziji sa naglašenim sportskim dizajnom i bogatom opremom. Ovaj model će imati i snažnije ogibljenje sa mogućnošću aktivnog podešavanja u četiri režima: Comfort, Eco, Sport i Individual.

Datum objave: 15/03/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook