volvo top 1
Naslovna > Automobili > Citroen > DS3 > Lifestyle izazivač
FOTO GALERIJA (16)

Test - Citroen DS3 1.6 So Chic VTi 120 Airdream

Lifestyle izazivač

Citroenov „antiretro“ model rukavica je u lice konkurencije, jer pod legendarnim imenom promoviše savremeni automobil, koji dizajnom, izvedbom i voznim osobinama više asocira na budućnost, nego na prošlost slavnog francuskog proizvođača...

Povratak u prošlost pokazao se kao pun pogodak za mnoge proizvođače automobila. BMW je tako na Miniju zaradio milione, a slično su napravili i Fiat sa modelom 500, te Volkswagen sa „bubom“.  Njihovim tragom krenuo je i Citroen, koji je iz svojih trofejnih vitrina povukao ime DS, kojem je dao potpuno novu ulogu, potpuno drugačiju od onoga što je uradila konkurencija. Pod efektnim sloganom „Anti Retro“ Citroen je predstavio novi DS3 model, tačnije prvog pripadnika luksuzne DS linije. O čemu se zapravo radi provjerili smo testiranjem 1.6-litarske So Chic VTi Airdream varijante, Citroenovog sportskog mališana plave krvi. 

 

 

 

 

Ulazak Francuza u segment premijum gradskih automobila nije nimalo stidljiv, naprotiv DS3 se naprosto razmeće detaljima, posebnošću, elegancijom, ali i izraženim sportskim štihom. Upadljivi prednji dio nudi agresivan „pogled“ sa sjajno uklopljenim vertikalnim LED diodama. Iako je tehnički baziran na klasičnom C3, povezanost s njim jedva je vidljiva, najviše zbog izražajnije maske hladnjaka sa razvučenim „double chevronom“ i drugačijim spojlerom. Sa bočne strane DS3 pokazuju svu svoju raskoš. Najupečatljiviji element je rub karoserije, koji se efektno nastavlja na B stub, a samu mišićavost ističu i naglašeni obrubi blatobrana zaslužni za skrivanje atraktivnih opcionih 17-colnih lakih naplataka. Ukrasne letvice, hromirani vanjski retrovizori, te kombinacija crne boje i bijelog krova pripadaju sferi individualizacije, koja je možda i najizražajnija posebnost ovog modela. Naime, Citroen je kreirao DS3 tako da gotovo svaki element vanjštine i unutrašnjosti možete aranžirati po svojoj želji, do te mjere da svaki primjerak predstavlja svojevrstan unikat. Što se tiče ostalih posebnosti, pozadi najviše dolazi do izražaja takozvani efekat lebdećeg krova, jer su nosači skriveni iza toniranih stakala, a ljubiteljima sportskih automobila svidjeće se i odmjereni završetak izduva. Na ovom dijelu sve je skrojeno sa ukusom i bez ikakvog pretjerivanja u dodatnim detaljima.

 

 

 

Enterijer DS3 se samo u pojedinim elementima razlikuje od onog u C3. Ipak, pažnju plijeni cijela plejada detalja, među kojima se najviše izdvajaju sportski skrojena, ali udobna, sjedišta sa crvenom kožom, klavir lakom ofarbani umetak na instrument tabli, te pregledni i veoma zanimljivi analogno-digitalni instrumenti sa efektnim otvorenim sjenilom. Kombinacija tamne plastike, sjajnih crnih aplikacija, implantata u boji aluminijuma, sa crvenim tonom sjedišta i bočnih oplata vrata, tvori veoma ugodnu atmosferu, koja istovremeno zrači profinjenošću i sportskom notom. Sa druge strane, crni umeci su veoma osjetljivi, pa će svaki dodir rezultovati vidljivim otiscima prstiju, koji baš i ne izgledaju lijepo. Pozicija za sportskim trokrakim upravljačem zaslužuje sve pohvale, upravo kao i raspored komandi opcionog navigacionog MyWay sistema, audio-uređaja i klimatizacije. Ipak, neki prekidači na centralnoj konzoli zbog malih komandi tražiće skretanje pogleda sa puta, ali s tim se da živjeti. Što se tiče ponude prostora, Citroen DS3 se ima čime pohvaliti, posebno na prednjim sjedištima. Na zadnjoj klupi, u skladu sa klasom i dimenzijama, ne treba očekivati čuda, ali i pored toga DS3 je bolji od konkurencije, sa prilično iskoristivih 285 litara prtljažnog prostora.

 

 

U testnom DS3, koji je prazan težio 1,1 tonu, imali smo 1.6-litarski benzinski agregat sa 120 KS i 160 Nm obrtnog momenta. Vožnja tradicionalno lošim bh. putevima pokazala nam je da je Citroen DS3 1.6 samo automobil. Naime, nešto niže podvozje prilagođenije je sportskoj i dinamičnoj vožnji po dobrim putevima, nego udobnom vozikanju domaćim saobraćajnicama. Tajna je u tvrđe trimovanom ogibljenju, koje se sastoji od klasične prednje McPherson i zadnje polukrute osovine sa jačim stabilizatorima, koje prije svega treba da pruži što bolju stabilnost u vožnji. Rezultat je tvrđa apsorpcija neravnina, ali i minimalno naginjanje karoserije, što u kombinaciji sa veoma direktnim upravljačem tvori izvrsnu osnovu za maksimalni užitak pri bržem savladavanju krivina.

 

 

  MOTOR       JAK, SNAŽAN I SKROMAN     
S obzirom na sportski dizajn, sa zanimanjem smo zavirili pod prednji poklopac, pitajući se da li ugrađeni 16-ventilski atmosferski 1.6-litraš sa varijabilnom kontrolom ventila i 120 KS ostvarenih pri 6.000 o/min, može opravdati DS-ov agresivni izgled. Na papiru ovaj agregat obećava dovoljno, jer bi 120 KS i 160 Nm obrtnog momenta raspoloživog pri 4.200 o/min, u kombinaciji sa petostepenim ručnim mjenjačem trebali pružiti dovoljno dinamičnih karakteristika. Svakako treba napomenuti da je ovaj agregat PSA koncern razvio u saradnji sa BMW-om, te da isti pogoni i najvećeg suparnika ovog modela – Minija.

 

 

Pri mjerenju performansi testni model je od 0 do 100 km/h stigao za okruglo devet sekundi, a uz nešto zaleta je ostvario i maksimalnu brzinu od 192 km/h. U ostvarivanju boljih performansi ograničava ga petostepeni ručni mjenjač predugačkih hodova bez dinamičkih apetita, koji pozitivno utiče na prosječnu potrošnju i zadržava je na 7,6 litara, koliko smo prosječno trošili tokom testa.  Šestostepena manuelac puno bi bolje pristajao ovom modelu. Tokom zahtjevne vožnje u prvi plan su izbile i veoma učinkovite kočnice sa diskovima na svim točkovima promjera 283 i 249 mm, ojačane ABS sistemom. Osim što su veoma efikasne, dozvoljavaju i fino doziranje, a nismo primijetili ni tragove pregrijavanja. Svakako, uzorno ponašanje konstantno nadgleda i standardni, izvrsno kalibrisani, a samim tim i nenametljivi ESP sistem. 

Datum objave: 20/09/2010
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook