Naslovna > Automobili > Porsche > Boxster > Lijek za dosadu
FOTO GALERIJA (4)

Novitet - Porsche Boxster Spyder

Lijek za dosadu

Predmet želja mnogobrojnih ljubitelja vožnje s vjetrom u kosi i zvukom centralno smještenog bokser motora postao je još ljepši i pristupačniji izvor dobre zabave...

Uprkos globalnoj ekonomskoj krizi i padu potražnje za automobilima Porsche i dalje nastavlja sa ubrzanim unapređenjem palete modela. Najnoviji pripadnik njegove slavne porodice je Boxster Spyder, koji je premijerno predstavljen na sajmu automobila u Los Angelesu. Osim djelimično unapređenog izgleda, novi Spyder specifičan je i po tome što je u poređenju sa modelom Boxster S, na čijoj platformi je i zasnovan, lakši čak 80 kilograma, te na vagi mjeri nešto ispod 1,3 tone. Tačnije, sa svojih 1.275 kilograma, Boxster Spyder je najlaganiji model u cjelokupnoj Porsche gami, na šta su Nijemci posebno ponosni.

 

 

 


Razlike se nastavljaju i dalje, jer Boxstera Spyder pogoni modifikovani 3.4-litarski šestocilindrični bokser agregat, koji ostvaruje 320 KS, 10 više u odnosu na klasičnu S verziju. I vješanje je pretrpjelo određena podešavanje, zahvaljujući kojima je novi Boxster 10 mm niži, a samim tim i stabilniji. Za potpun užitak u vožnji zadužena je standardna blokada diferencijala. Zahvaljujući ovakvoj konfiguraciji, te klasičnoj ručnoj ili PDK transmisiji sa dvostrukim kvačilom i lounch kontrolom, Boxster Spyder 100 km/h hvata za samo 4,6 sekundi, sa maksimalnom brzinom od 276 km/h.

 

 

 

I pored ovako vatrenih osobina, Porsche Boxster Spyder se može okarakterisati kao prilično ekonomičan sportista, jer se na svakih 100 kilometara zadovoljava sa prosječne 9,3 litre bezolovnog goriva. U pogledu stylinga, najprepoznatljiviji detalj je mekani krov, a tu su i veoma niska bočna stakla, te zadnji dio oblikovan po uzoru na legendarnog ultrasportistu - Carreru GT. Ostale promjene uključuju redizajnirane prednje i zadnje odbojnike, desetokrake lake naplatke, te još efikasnije usisnike vazduha. Na sličan način dorađena je i unutrašnjost, u kojoj dominiraju ekskluzivna sportska sjedišta, „Boxster Spyder“ logotipi, te centralna konzola finiširana u boji vozila. Podsjećamo da je Porsche Boxster Spyder nastao u čast slavnih prethodnika, modela RS60 i 550 Spyder, te da ovaj put, za razliku od limitiranih verzija iz 2004. i 2008. godine, najnoviji Spyder ulazi u serijsku produkciju. Ono po čemu se ovaj model ističe je i odmjerena cijena, koja na evropskom tržištu, bez uključenih davanja, startuje od primamljivih 53.100 eura, što je gotovo identična svota po kojoj se prodaje Audi TT RS, a čak 5.500 evra manja od one po kojoj se nudi Mercedes SLK 55 AMG.

Datum objave: 04/02/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook