Naslovna > Automobili > Opel > Meriva II > Lijepa i inovativna
FOTO GALERIJA (6)

Novitet - Opel Meriva II

Lijepa i inovativna

Druga generacija Merive plijeni pažnju lijepim dizajnom, ali i naprednim i inovativnim rješenjima, od kojih je bez dvoumljenja najinteresantniji inovativni sistem otvaranja vrata...

Nakon veoma uspjele Zafire, čije smo prvo izdanje vidjeli prije tačno deset godina (2003. godine), Opel je predstavio i kompaktni monovolumen pod imenom Meriva. Mala izvana, a velika iznutra nova Opelova uzdanica ekspresno je pomela konkurenciju i zasjela u vrh klase malih gradskih monovolumena, čiji najjači adut je praktičnost. O velikom uspjehu ovog modela najbolje svjedoči brojka o milion prodatih jedinica na evropskom tržištu i to za nepunih sedam godina. Konkurencija u međuvremenu nije spavala već je sve odlučnije pokazivala zube Opelu, predstavivši nekoliko atraktivnih noviteta predvođenih prvenstveno Citroen Picassom, Hondom Jazz, Nissanom Note i novopridošlom Kia Vengom. Opelov odgovor na konkurencijske izazove stiže ubrzo, na predstojećem sajmu automobila u Ženevi, koji svoja vrata znatiželjnicima otvara već četvrtog marta. Druga generacija Merive, dizajnerski prati aktuelne Opelove modne trendove, sa prepoznatljivim linijama Insignie i Astre, dok na tehnološkom planu donosi i nekoliko interesantnih inovacija. Prva i očigledno najzanimljivija svakako je FlexDoors koncepcija vrata drugog reda, koja se sada otvaraju nasuprot vozačevim i suvozačevim. Jedinstveno i po mnogima nedovoljno afirmisano rješenje u savremenoj autoindustriji osim Opela danas praktikuju još samo proizvođači poput Mazde (RX-8) ili Rollce Royce (Ghost), ali na svojim maloserijskim modelima.

 

 

 

 

 


Da nije riječ o pukom “kopiranju” luksuznijih uzora ili tek hiru Opelovih dizajnera i inženjera, dokazuje i veoma iscrpno obrazloženje proizvođača, koji praktično objašnjava zašto se odlučio za komercijalizaciju ovog rješenja. Inovativni sistem otvaranja bočnih vrata testiran je već tri godine, a u testiranja je slučajnim odabirom bio uključen veliki broj vlasnika aktuelne Merive. Svi oni su novi sistem ocijenili praktičnijim od klasičnog i tako razbili sve nedoumice Opelovih čelnika, koji su dijelom sumnjali u uspješnost ovog projekta. Za razliku od sličnih modela na tržištu, koji zahtijevaju određenu proceduru kod zatvaranja (prvo zadnja pa prednja vrata) Opelov model omogućava nezavisan pristup i pojedinačno otvaranje svih vrata. Mada je i u ovom slučaju B stub ostao kao kod klasične koncepcije, prednosti FlexDoors koncepcije su značajne. Naime, premještanjem oslonaca zadnjih vrata sa B na C stub, dobilo se više prostora za noge putnika, a samim tim je i olakšan njihov ulazak i izlazak iz automobila.

 

 

 

S druge strane FlexDoors vrata imaju veći ugao otvaranja od 84 stepena, što je osjetno više u odnosu na vrata klasične koncepcije, koja se otvaraju pod uglom od 68 do 70 stepeni. S ovakvom koncepcijom profitiraju i vozač i suvozač, jer je pristup drugom redu sjedišta sada puno jednostavniji. Veoma bitan dio priče o FlexDoors vratima odnosi se i na sigurnosni efekat, koji će posebno znati cijeniti porodični ljudi čija su djeca do sada izlazila iz automobila suprotno od njih. S druge strane ovakva koncepcija vrata olakšava postavljanje dječijih sjedalica, jer ostavlja puno prostora za pristup zadnjoj klupi. Osim ove novine Meriva druge generacije ugostiće i niz ostalih praktičnih rješenja, koja je Opel patentirao ili već primijenio na drugim modelima poput FlexSpace zadnjih sjedišta, FlexFix sklopive platforme za prevoz bicikala ili FlexRail centralne konzole, sa zamjenjivim elementima.

 

 

 

Nova Meriva ima duži međuosovinski razmak, sa širim tragom prednjih i zadnjih točkova, što joj omogućava bolje dinamičke osobine, te poboljšava upravljivost i udobnost. Mada još uvijek nisu objavljeni precizni podaci o pogonskim agregatima, već sada se zna da će se uz Merivu nuditi najsavremeniji Opelovi benzinci i dizelaši sa rasponom snage od 75 do 140 konja. Uz njih će se moći dobiti peto i šestobrzinski ručni, te šestostepeni automatski mjenjač. Mada su objavljene detaljne slike vanjštine automobila, izgled unutrašnjost još uvijek je tajna. Međutim, već sada se zna da će se njena arhitektura oslanjati na rješenja koja su primijenjena u novoj Opel Astri. Od važnijih elemenata dodatne opreme vrijedi izdvojiti panoramski krov, koji će zauzimati čak 2/3 krova Merive. Više informacija i podaci o cijenama znaće se tek nakon premije u Ženevi, dok je za sada samo poznato da će se nova Meriva proizvoditi u Opelovim pogonima u Španiji, tačnije u gradu Zaragozi i da je početak njene prodaje zakazan za ljeto ove godine.
 

Datum objave: 06/02/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook