Naslovna > Automobili > Opel > Adam > Lijepo izgleda, a još ljepše se vozi
FOTO GALERIJA (22)

Opel Adam Rocks S 1.4 Turbo

Lijepo izgleda, a još ljepše se vozi

Mali Opelov gradski šminker nudi se u brojnim verzijama, a jedna od najinteresantnijih je svakako ona koja spaja sportski S i crossoverski Rocks model. Naočit dizajn, bogata oprema, energičan motor i sklopivi platneni krov pružaju jedinstven ugođaj u vožnji...

Od kraja 2012. do kraja 2017. godine Opel je na evropskom tlu prodao 256.789 Adama. Da li je to uspjeh ili ne prosudite sami, a mi ćemo dodati da je lider klase „premium“ gradskih minija italijanski Fiat 500 prošle godine našao put do 190.000 kupaca. Dosadašnja Opelova iskustva s malim gradskim automobilima uglavnom se vežu uz Corsu. Mada je 2000. godine u saradnji sa Suzukijem ponuđena i broj manja Agila, ona se kroz dvije generacije nije uspjela ekonomski opravdati pa je ugašena. Tamo gdje je Agila stala, 2014. godine nastavio je potpuno novi Opelov gradski model, 3,67 m dugački Karl, koji zbog skromne potražnje za ovakvim modelima nije ni ponuđen na bh. tržištu. U Evropi ga je vrijednim kupovine do kraja 2017. smatralo 136.000 kupaca...

Sa Adamom smo se do sada u okviru rubrike testovi družili tri puta. Prvi put smo vozili naočitu i ušminkanu „Jam“ verziju, drugi put uzbudljivi sportski S model, a treći skupocjeni crossover Adam Rocks. Sada nam je njemački „mini“ na test došao kao neobična fuzija zadnja dva modela. Sam koncept je veoma interesantan, jer podrazumijeva spoj čistokrvnog sportskog i off-road automobila namijenjenog povremenim izletima sa asfalta na makadam. Kako i na koji način pomiriti ove dvije krajnosti danas nam na najbolji način pokazuju konstruktori reli automobila. Pošto i Adam ima svoju R2 verziju, onda je puno jasnije gdje su Opelovi konstruktori pronašli inspiraciju za testni model, koji je kao takav jedinstven proizvod na tržištu i nema direktnu konkurenciju.
Kada je riječ o vanjskom dizajnu testnog Adama on je u potpunosti izveden po standardima Rocks modela prepoznatljivog po „mišićavim“ plastičnim oblogama donjeg dijela karoserije. Svijetle dekoracije ističu i oba branika, a kada se svemu pridodaju: atraktivna žuta boja karoserije, te kontrastni crni poklopac motora, krov i opcioni 18-inčni alu naplaci dobijamo kombinaciju koja zrači magnetskom privlačnošću.

Da nije riječ o „običnom“ Adamu Rocks već o njegovoj najjačoj, sportskoj S verziji s vana otkriva par detalja. Najveći i najuočljiviji je krovni spojler, koji diskretno strši iznad trećih vrata. Ispod njega, na C stubu su dva Adam S stilizovana logotipa, dok se kroz desetokrake alu naplatke naziru crvena kočiona kliješta karakteristična za najmanji Opelov sportski model. Mogućnosti personalizcije su raskošne. Kupci mogu da biraju između osam različito dezeniranih alu naplataka u rasponu od 16 do 18 inča, a karoserija se može ofarbati u 19 različitih boja. Krov je osim u tonalitetu karoserije dostupan i u sedam kontrastnih nijansi. Sve u svemu, toliko je opcija da bi i najrazmaženiji kupci trebalo da budu zadovoljni. Ako s vana testni Adam ima više gena od Rocks modela, onda je iznutra priča potpuno drugačija. Prvi dodir sa vrhunskim Recaro sjedištima ostavlja utisak da ste sjeli za upravljač rasnog trkačkog automobila. Skupocjena koža djeluje kvalitetno i ugodna je na dodir, a upečatljiv je i način na koji je obrađena i prošivena. Mada su primarno sportska i odlično „drže“ tijelo u dinamičnoj vožnji, Recarova sjedišta nude i uzornu udobnost.

U istom stilu su obložena i dva zadnja, koja će biti udobna tek za djecu. U sportskom duhu je izveden i trokraki upravljač. Obim i debljina obruča su idealno odmjereni, a sam oblik je inspirisan Opelovim sportskim modelima iz sedamdesetih godina prošlog vijeka. Pod nogama su tri blještave aluminijumske papučice sa gumenim čepićima, koji sprečavaju klizanje obuće. Na stropu nema za Adam S karakterističnog, sportski dekorisanog platna već je tu električno pomični platneni krov zahvaljujući kojem Opelov mini za samo nekoliko sekundi može da se transformiše iz kupea u mali polukabriolet. Analogni instrumenti sa S logotipom odišu sportskim duhom, koji je naglašen sa stilizovanom aluminijumskom podlogom i hromiranim ivicama. Svemu tome pridodata je i izuzetno bogata oprema sa automatskim klima uređajem i multimedijalnim IntelliLink sistemom, čije prisustvo se ogleda kroz na dodir osjetljivi ekran.

Enterijer Adama S izgleda sportski, ali istovremeno miriše na profinjenost i luksuz, kakvu smo do sada sretali uglavnom u najboljim Opelovim limuzinima. Spisak mogućih dodataka sa kojima se Adam može obogatiti iznutra je još duži nego s vana, tačnije toliko je dugačak da imate osjećaj kako je riječ o skupocjenom premuim, a ne modelu gradske klase. Mada je osnovni Adam Rocks S dostupan od 36.040 KM, da bi sjeli u kombinaciju poput testne trebaće vam 43.791 KM. Bez mnogih detalja i 7.751 KM vrijednog paketa dodatne opreme se može, ali svaki od njih na svoj način podiže užitak u vožnji na nivo koji najmanjeg Opela čini jedinstvenim modelom na tržištu.

 

POGON
U Adamovoj pogonskoj gami ponuđeni su samo benzinci. Paletu otvaraju atmosferski 1,2 i 1,4-litarski benzinci koji pokrivaju raspon od 67 do 100 KS. Tu su i dva turbo benzinca. Manji 1,0-litarski sa 115 KS i veći, testni 1.4 Turbo sa 150 KS. Sa njim mali Opel postaje istinski sportista, koji od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,5 sekundi. Brzinski maksimum je na 210 km/h i postiže se s nevjerovatnom lakoćom, što treba zahvaliti i masi vozila od samo 1.178 kg. Mada je veoma okretan u gradu i brz na otvorenom, Adam Rocks S najviše nudi ipak po krivinama. Tada do izražaja dolazi činjenica da su točkovi pomjereni u uglove karoserije, odnosno da je vješanje 1,5 cm spušteno u odnosu na standardni Adam, te tri u odnosu na Rocks. Inženjeri iz Opelovog OPC odjela su odabrali kombinaciju sportskih amortizera, opruga, niskoprofilnih guma, stabilizatora i snažnih kočnica, koja vam omogućava da istinski uživate u dinamičknoj vožnji. Za odličnu ocjenu nedostajao nam je samo malo jači zvuk iz izduvnog sistema, sa kojim bi se dodatno naglasio sportski karakter automobila. Pohvale zaslužuje i dovoljno precizni šestostepeni ručni mjenjač sa kratkom drugom i trećom brzinom. Mada energično povlači od starta, 1.4-litarski motor sportski karakter pokazuje tek kada dodirne 3.000 obrtaja i vozaču na raspolaganje stavi maksimalnih 220 Nm obrtnog momenta. Ako želite ispitati gdje su granice fizike, ESP se može isključiti. U tom slučaju dodatnu pažnju treba posvetiti poprečnim neravnina na putu, jer one čine nervoznim sportski kruto zadnje vješanje.
 

Datum objave: 29/11/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook