Naslovna > Automobili > Renault > Captur > Lijepo je postalo ljepše
FOTO GALERIJA (28)

Test – Renault Captur 1.5 dCi Intens

Lijepo je postalo ljepše

Na krilima originalnog dizajna i praktične koncepcije Captur je za četiri godine našao put do čak 764.000 evropskih kupaca. Sa redizajnom je dobio sloj fine šminke, koja mu je vratila pobjednički sjaj i učinila ga još privlačnijim...

Od polovine 2013. godine, kada ga je predstavio kao zamjenu za mali gradski monovolumen Modus, pa do sedmog mjeseca ove godine Renault je proizveo i u 28 evropskih zemalja prodao čak 764.368 Captura. Kada bi se tom pridodali i prodajni rezultati sa brazilskog, odnosno kompletnog južnoameričkog, ruskog, te malezijskog tržišta gdje se još proizvodi u lokalnim Renaultovim tvornicima, dosadašnja prodaja malog francuskog crossovera vjerovatno bi premašila milion jedinica. Ma šta mislili o Capturu ovaj rezultat je vrijedan divljenja, ako ni zbog čega onda zbog činjenice da ga je Renault ostvario za samo četiri godine. 

 

 

Tajna Capturovog planetarnog uspjeha bez sumnje leži u odlično pogođenom dizajnu. Kao prvi komercijalni model čiji oblik je osmislio tadašnji novi šef Renaultovog kreativnog odjela Laurens van den Acker, on je svojevremeno bio i promoter novog dizajnerskog jezika, čije temelje je holandski vituroz udario 2010. godine sa futurističkim konceptom DeZir. Nakon njega veliki „dijamant” na maski hladnjaka su ponijeli i svi ostali savremeni modeli. U okviru redizajna Renault nije želio otupiti Capturovo glavno oružje, pa su vanjske promjene uglavnom kozmetičke prirode. Maska hladnjaka je modernizovana. Ponuđena su opciona Full LED svjetla, a prednji branik je dobio naglašeniji centralni dio i velika, serijska bočna LED dnevna svjetla u obliku slova „C”. Tu su i LED „maglenke” koje prate zakretanje upravljača. Zadnja svjetla su zadržala dosadašnji oblik, ali im je grafika modernizovana, a blago je ušminkan i branik. Dah svježine su unijeli i novi dezeni alu naplataka, dostupnih u promjeru od standardnih 16 do opcionih 17-inčnih. Izmiksana je i nova paleta karoserijskih i krovnih boja, pa Captur izgleda svježe i zanimljivo, kao i njegov original prije četiri godine.  

 

 

Renault je sa redizajnom pažljivo promiješao i pakete opreme. Kupcima se sada nude početni Zen, drugi Intens, treći Outdoor i do sada nedostupni prestižni Initiale Paris, koji luksuznom izvedbom, ali i cijenom prevazilazi većinu očekivanja bh. kupaca. Mada je obavijen „svilom i kadifom” istovremeno je i 6.900 KM skuplji od testnog modela sa srednjom i za naše prilike čini se odlično pogođenom Intens opremom. Zahvaljujući aktuelnom akcijskom popustu Intens paket je učinjen još zanimljivijim, jer standardno 2.115 KM vrijednu dodatnu opremu u testnom modelu čini dostupnom za samo 115 KM. Treba primjetiti da već serijski Zen paket donosi 16-inčne alu naplatke, ručni klima uređaj, tonirana stakla, LED dnevna svjetla, Media NAV multimediju sa 7-inčnim ekranom, AUX i USB utičnicama, Bluetoothom i MP3 čitačem. Sadržajno, nema šta. U unutrašnjosti se nije puno šminkalo, ali je ostvaren osjetan napredak ugradnjom na dodir osjetno ugodnije, reljefne crne plastike. Stekli smo utisak i da su do sada klimaviji dijelovi pričvršćeni kojim šarafom više zbog čega redizajnirani Captur djeluje osjetno uvjerljivije od prethodnika. 

 

 

Francuski dizajnerski stil u Capturu, kao i u Cliu je malo slobodniji, rekli bi mladalački sa mnoštvom razigranih detalja, koji praktičnošću neodoljivo podsjećaju na Ikein namještaj. S obzirom na dužinu od 4,12 metara i platformsku srodnost sa standardnim Cliom, Captur prijatno iznenađuje kabinskim komforom. Mada je tek 6 cm duži i 4,6 širi, u stvarnosti djeluje kao da je pola broja veći. Ovaj osjećaj može zahvaliti činjenici da je 11,7 cm viši, te da ima veće staklene površine, koje omogućavaju bolju preglednosti, te  propuštaju više prirodne svjetlosti u kabinu. Sjedišta sa praktičnim i u veš mašini perivim presvlakama su francuski udobna, ali ne pružaju dovoljno bočnog oslona. Hlađenu ladicu zapremine 11 litara, koja je zamijenila klasični pretinac ispred suvozača bi poželjeli u svakom automobilu. Nije možda najpraktičnija za izvlačenje, jer ponekad zahtijeva povlačenje suvozača unazad, ali zauzvrat omogućava maksimalno iskorištenje datog prostora. No, nije sve idealno. Instrument panel se pri jačem dnevnom svjetlu reflektuje na vjetrobransko staklo što zamara oči, a ručica za podešavanje bočnog nagiba prednjih sjedišta je postavljena sa unutrašnje strane između naslona i središnjeg grebena. Sitnija ženska ruka do njega dolazi glatko, ali muškarci uglavnom imaju problem da iz sjedećeg položaja podese naslon. U drugom redu opet dolazi do izražaja Renaultov smisao za praktičnost. Zadnja klupa ima jednodijelni sjedalni dio, dok su nasloni preklopivi u omjeru 40:60. Klupa se na šinama može jednostavno pomjerati naprijed/nazad, što omogućava da se zavisno od potreba dobije više prostora za noge ili prtljag (377/455 l). Maksimalnih 1.235 litara je takođe praktično iskoristivo, a treba pohvaliti i duplo dno u prtljažniku, u kojem se mogu odložiti vrijednije sitnice i alat.

 

 

Za potpuno opremljeni i lijepo ušminkani testni model Renault na bh. tržištu traži 34.815 KM. Osnovni Intens paket je tek 115 KM jeftiniji, a bogatu dodatnu opremu (centralni naslon za ruku, TomTom navigacija, parking senzori 360°, kamera za vožnju unazad, sistem parkiranja „slobodne ruke” i sistem nadzora mrtvog ugla, internet povezivost, ...) koja se dobija za navedenu razliku u okviru aktuelne akcije, trebao bi poručiti svaki razuman kupac. Najpovoljniji Captur na bh. tržištu kombinuje početni Zen paket i 0,9-litarski TCe 90 benzinski motor, te košta 25.800 KM, dok za najskuplji Initiale Paris 1.5 dCi 90 EDC treba izdvojiti 42.450 KM. Zaključak je jednostavno izvesti. Kao najprodavaniji evropski mali gradski crossover Captur i nakon redizajna ima sve izglede da to i ostane, jer je bez rasta cijena zadržao sve dosadašnje adute i pridodao neke nove, koji su ga učinili još zanimljivijim. Mana ima, ali će one i dalje ostati u sijenci mnogobrojnih kvaliteta i prvenstveno odličnog dizajna, koji olakšava praštanje. 

 

 

POGON
Provjeren i ekonomičan mali dizelaš. U kombinaciji sa jačim 1.5 dCi motorom Captur je veoma ekonomičan automobil kojem više od svega godi opušten stil vožnje...
Na samom početku treba istaći da je Captur mali gradski crossover koji ima prednji pogon i nema off-road pretenzija. Testni se kotrljao na atraktivnim 17-inčnim aluminijumskim naplacima sa gumama dimenzija 205/55 R17, dok serijski dolaze 16-inčne gume dimenzija 205/60. To u kombinaciji sa povišenim vješanjem rezultuje poprilično visokim klirensom od 20 cm, koji omogućava bezbrižno penjanje po trotoarima, ali i prelazak preko različitih vrsta neravnina kakve srećemo izvan asfaltnih površina. Kombinacija velikih guma, visokog klirensa i udobnost podešenog vješanja, veoma brzo daje do znanja da Capturu najviše godi opuštenija vožnja. Pogonski sklop u kombinaciji 1.5 dCi motora sa 110 KS (dostupan i sa 90) i šestostepenog ručnog mjenjača sa redizajnom je dobila na uglađenosti. Nadzorna elektronika je dodatno podešena kako bi se anulirala početna „turbo rupa”. Mada do punog daha dolazi od 1.750 obrtaja kada nudi maksimalnih 260 nm obrtnog momenta, mali dizelaš sada rado povuče niže od toga. Veoma je elastičan i nadasve veoma ugodan za vožnju kako u gradu tako i na otvorenoj cesti kada do izražaja dolazi još jedan njegov veliki kvalitet, ekonomičnost. Od Renaulta obećanih 3,6 litara u praksi se bez puno napora svode na prosjek od oko četiri litre, mada će putni računar pokazati i manje. Bez zamaranja sa ekonomisanjem, potrošnja skače na pet, a najčešće se kreće od 5,5 do šest litara. Viši prosjeci su karakteristični za 100% gradsku vožnju ili pod punim opterećenjem. Za kraj ćemo reći da kočnice odrađuju svoj posao uvjerljivo u svim situacijama, mada je pomalo čudno što Renault pozadi u svim verzijama Captura još uvijek ugrađuje „doboše” a ne disk kočnice. 

Datum objave: 27/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook