volvo top 1
Naslovna > Automobili > Fisker > Karma > Limuzina sa utičnicom
FOTO GALERIJA (10)

Snovi – Fisker Karma

Limuzina sa utičnicom

Prva limuzina iz programa američkog Fiskera zvučnog je imena, atletski dizajnirane karoserije, luksuznog i ekološki prihvatljivog enterijera, te naprednog pogona, koji se isključivo oslanja na potencijal dva elektromotora...

Mnogo je onih koji sanjaju da će jednog dana uspjeti sebi da kupe neki ekskluzivni automobil, koji bi im priuštio vrhunski doživljaj u vožnji, ali i ispunio njihove najluđe snove. U tim maštarijama ljubitelja četverotočkaša najviše prostora uglavnom dobijaju modeli Ferrarija, Lamborghinija, Maseratija, Bugatija, Bentleya, Rollce Royca, Aston Martina, Mercedesa i ostalih proizvođača ekskluzivnih i po pravilu superluksuznih kupea i limuzina. Međutim, u skoroj budućnosti u krug najsanjanijih mogli bi da uđu i proizvodi kalifornijske manufakture Fisker Automotive, koja propagira razvoj i komercijalizaciju ekoloških superautomobila pogonjenih električnom energijom. Prvi ozbiljniji proizvod ove kompanije koji je osnovao svjetski poznat dizajner Henrik Fisker (dizajnirao Aston Martin DB9, V8 Vantage, BMW Z8) zove se Karma, a riječ je o petovratnoj luksuznoj limuzini, sa potpunim električnim pogonom (EVer). Podsjećamo da je Karma kao koncept predstavljena još 2008. godine, kada je njen dizajn pobrao brojne pozitivne kritike i tako uvjerio Fiskera da se isplati rizikovati sa razvojem komercijalnog modela. Poznati dizajner od starta je zacrtao visoke ciljeve, jer je njegova Karma zamišljena kao konkurent modelima poput Porsche Panamere, Astona Martina Rapide, Maserati Quattroporte i ostalim... Da bi to uistinu i bila morala je osim kvalitetnih materijala u enterijeru, te futurističkih komandi objedinjenih na dodir osjetljivom centralnom  displeju, ponuditi i poseban pogonski sklop.

 

 

U slučaju Fiskera riječ je o EVer (Electric Vehicle with extended range) tehnologiji, koja podrazumijeva klasični automobil sa električnim pogonom, kod kojeg se energija SUS motor koristi isključivo za nadopunjavanje baterija, odnosno motor u svim situacijama služi kao generator struje. Karmin plug-in sistem sastoji se od dva elektromotora instalirana na zadnjoj osovini, koji svaki za sebe razvijaju po 204 KS. Energija koja je potrebna za njihov rad crpi se iz litij-ionskih baterija dovoljnih za autonomiju od 80 km. Punjenje baterija moguće je obaviti putem kućne instalacije sa naponom od 110, 220 ili 240 V. Do maksimalnog kapaciteta baterije se mogu napuniti za šest sati. U slučaju da automobil bez električne energije ostane na otvorenoj cesti, u pomoć baterijama priskače 2.0-litarski turbobenzinac zadužen za pokretanje 175 kW generatora, koji proizvodi struju neophodnu za kretanje automobila i punjenje baterija te obezbjeđuje dodatnu autonomiju od 400 km. Karmina pogonska koncepcija ista je kao i kod GM-ovog Chevrolet Volta, koji nema direktne mehaničke veze između SUS motora i točkova.

 

 

 

Dizajnerski Karma odskače od svojih konkurenata, ponajviše zahvaljujući originalnim ovalnim linijama kupe-limuzinske karoserije, sa malim prevjesima i visinom od tek 1.330 mm, koja joj obezbjeđuje nesvakidašnje proporcije sa visokim bokovima i izuzetno nisko spuštenom kabinom. S druge strane dužina od 4.996 mm i širina od 1.984 garantuju raskošan prostor u enterijeru, koji je deklarisan za smještaj četiri osobe. Osim niskog težišta temelj dobrih voznih osobina trebalo bi da bude i raskošan osovinski razmak od 3.160 mm. Poput vanjštine i enterijer Karme je krajnje futurističan s velikim 10,2 inčnim centralnim displejom osjetljivim na dodir (touch screen), putem kojeg se upravlja svim bitnim funkcijama u automobilu. Ono što ovaj enterijer izdvaja od sličnih je takozvani “odgovorni luksuz”, koji je najlakše približiti kroz činjenicu da u njegovom uređenju nisu upotrijebljeni “živi materijali”. Tu se prvenstveno misli na drvene umetke, koji su dobijeni obradom starog drveta zaostalog iza požara u kalifornijskim šumama ili izvađenog sa dna jezera Michigan. Koža koja je korištena u oblaganju enterijera je vještačka, a većina ostalih materijala dobijena je reciklažom. Luksuz i ekologija tako su spojeni na nesvakidašnji način, a krajni rezultat prema Fiskeru trebalo bi da zadovolji i najprobirljivije kupce. Osim dizajna i pogona ekskluzivnost Fisker Karme garantuje i cijena od 85.500 eura, koliko bi trebalo da košta početni model na evropskom tržištu.

Datum objave: 19/05/2011
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook