Naslovna > Automobili > Porsche > Panamera > Limuzina snova
FOTO GALERIJA (10)

Predstavljamo – Porsche Panamera

Limuzina snova

Bogataši su ponovo na mukama. Krivac za njih je Porsche Panamera, atraktivna Grand Turismo limuzina, koja objedinjuje performanse sportskog kupea sa udobnošću superluksuzne limuzine...

Nakon kupovine većinskog dijela dionica Volkswagena, predstavljanja dizelskog Cayenna, iz Zuffenhausena dolazi nova ekskluziva limuzinski Porsche sa petoro vrata i četiri sjedišta. Više od dvije decenije stara ideja o razvoju Porscheove superlimuzine, koja je bila zamrznuta početkom devedesetih zbog “velikih troškova”, konačno je realizovana. Model Panamera svojevrsni je odgovor Porschea na Mercedes CLS, Maserati Quattroporte i nadolazeće superlimuzine poput Aston Martin Rapida i Lamborghini Estoqua.

 

 

 

Dizajn Panamere prožet je prepoznatljivim Porsheovim stilom, koji kombinuje mekane valovite linije, nisku bočnu siluetu i skladno zaobljen zadnji kraj. Vizuelne novine počinju od središnjeg stuba iza kojeg se krov ne spušta uobičajeno naglo, već se lagano izdužuje preko drugog reda sjedišta i u luku pada sve do zadnjeg odbojnika. Iako automobil izgleda skladno i lijepo, ostaje utisak o neujednačenosti agresivnog prednjeg i jajolikog, pomalo zdepastog, zadnjeg kraja. Gledajući iz ugla konkurentskih modela Mercedesa CLS-a i Maseratija Quattroportea, Porsche Panamera izgledom ne izaziva isti “premium” osjećaj, kao pomenuti dvojac. Koliko dizajn ostavlja prostora nedoumicama, toliko u unutrašnjosti potvrđuje pripadnost premium klasi. Najkvalitetnija koža, drvo, aluminijum... profilisana sjedišta, multimedijalna podrška, sve je na najvišem mogućem nivou (DVD, Touch Screen, BOSE zvučni sistem sa 14 zvučnika i subwooferom...)

 

HIBRID I DIZEL!?
Polovinom 2009. biće predstavljena i hibridna verzija, koju bi kao i u Cayenneu trebala pokretati kombinacija 3.6-litarskog benzinca i elektromotora. O ugradnji dizel motora u Panameru još uvijek nema govora, ali ne treba sumnjati da će i ona slijediti primjer većeg brata Cayenna, koji je nedavno dobio 4.8-litarski dizel motor sa 240 KS.

 

 

U Panameru za sada će se ugrađivati po jedan atmosferski V6 i V8 turbo agregat, koje će dijeliti sa Cayenneom. Manji 3.6-litarski agregat razvija 290 KS, dok veći 4.8-litarski isporučuje čak 550 KS, što je više nego dovoljno za ostvarivanje zavidnih sportskih performansi i postizanje maksimalne brzine od limitiranih 250 km/h. Oba motora proizvodiće se u Stuttgart-Zuffenhausenu, dok će se karoserija izrađivati u VW tvornici u Hannoveru. Proizvođač s ponosom ističe činjenicu da će čak 70 odsto dijelova, koji će se ugrađivati u limuzinski Porsche biti domaće, njemačke proizvodnje. Osim dva motora na raspolaganju su i dva mjenjača šestostepenim manuelac i novi sedmostepeni PDK automatik sa dvostrukim kvačilom, koje omogućava rafalno mijenjanje brzina. 

 

CARRERA PANAMERICAN
Ime Panamera u stvari je podsjećanje na “Carrera Panamerican”, trku izdržljivosti koja je vožena u Meksiku pedesetih godina prošlog vijeka i na kojoj se dobrim rezultatima proslavila upravo Porsche Carrera. 
Datum objave: 12/01/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook