Naslovna > Retro > Limuzina za milion kilometara

Vremeplov-30 godina Mercedesa W124

Limuzina za milion kilometara

Nakon žilavog i izdržljivog modela 123 došao je još ljepši, udobniji i komforniji model 124, sa kojim je Mercedes postigao svoje automobilsko savršenstvo…

Prije tačno tri decenije Steve Jobs je predstavio prvi komercijalni računar Apple Macintosh, američki astronaut Bruce McCandless izveo je prvu slobodno šetnju svemirom, a u Sarajevu su održane Zimske olimpijske igre. U novembru te 1984. godine njemački Mercedes je predstavio model W124, jedan od njegovih najboljih automobila svih vremena, koji kao takav danas uživa svojevrsni kultni status. Zahvaljujući tenkovskoj izdržljivosti i velikom broju modela, koji su tokom svog radnog vijeka s lakoćom prevaljivali milion i više kilometara, Mercedes W124 je od armije njegovih obožavalaca dobio nadimak “milioner”. Povrh svega model 124 je bio i jedan od tržišno najdugovječnijih Mercedesovih modela. Proizvodio se punih 12 godina od 1984. do 1996. i to kao limuzina, karavan, kabriolet i kupe model. U Mercedesovom istorijskom spomenaru stoji da je sa proizvodnih traka sišlo više od 2,7 miliona primjeraka W124 modela, što je oko 225.000 jedinica godišnje.

 

Za vanjski izgled W124 zaslužna su tri dizajnera: Joseph Gallitzendörfer, Peter Pfeiffer i njihov pretpostavljeni Bruno Sacco. Podsjećamo da je Sacco samo par godina ranije osmislio i skrojio broj manji Mercedes W201 (model 190), koji je kasnije poslužio kao inspiracija za razvoj većeg kućnog modela. Mercedesov kreativni tim imao je zadatak da oblikuje lijep i naočit, ali i istovremeno maksimalno funkcionalan automobil. Oni su otišli korak dalje. Naime, prvobitni modeli 124 su imali više nego uzoran koeficijent otpora vazduha, koji se zavisno od modela kretao u rasponu od 0,29 do 0,30 Cx. Verzije sa sportskim predznakom, koje su došle kasnije, uz poboljšanu aerodinamiku su imale koeficijent otpora od samo 0,26 Cx.

 

Zahvaljujući ovoj činjenici Mercedes W124 je bio u stanju da ponudi uzorno nisku potrošnju goriva i vrhunsku efikasnost u vožnji. Za pohvalu je bio i nizak nivo buke, koja se stvarala strujanjem vazduha oko karoserije pri visokim brzinama. Kao značajna inovacija nametnuo se i jednodijelni prednji brisač, koji je mogao da obriše čak 86 odsto korisne površine vjetrobrana. Bio je to svojevremeno najveći prednji brisač na svijetu u klasi putničkih automobila. Serijski je dolazio u kombinaciji sa grijačima mlaznica za pranje vjetrobranskog stakla.

 

U prvoj godini proizvodnje W124 je ponuđen samo u limuzinskom izdanju, u 200 D, 250 D, 300 D, 200, 230 E, 260 E i 300 E verzijama. Karavan je došao nepunu godinu dana kasnije, u septembru 1985. Sa njim je Mercedes premijerno predstavio i 4Matic pogon na sve točkove, koji je bio dostupan samo u modelima sa šestocilindričnim agregatima. Dvije godine kasnije uveden je i atraktivni kupe model, koji je u odnosu na limuzinu imao 85 mm kraće osovinsko rastojanje. Ovim potezom omogućeno je potpuno uklanjanje karoserijskog B stupa, te dobijanje prelijepe bočne linije, ali i jedinstvenog ugođaja u vožnji sa spuštenim staklima. Prvi redizajn napravljen je 1989. godine, kada se u gamu W124 modela uvodi i predsjednička limuzina sa 80 cm dužim osovinskim razmakom (3.600 mm), šestoro vrata i tri reda sjedišta. Ovaj model razvijen je u saradnji sa njemačkim karoseristom Binzom, koji se i danas bavi preradom Mercedesovih automobila namijenjenih klijentima sa specijalnim potrebama. Reprezentativna limuzina je od starta bila dostupna u dvije verzije, dizelskoj 250D i benzinskoj 260E. Početkom oktobra 1990. godine predstavljen je prvi Mercedes W124 sa osmocilindričnim agregatom, koji je nosio oznaku 500 E.

 

U septembru 1991. ljubiteljima serije W124 je ponuđena i četvrta karoserijska verzija, atraktivni kabriolet 300 CE 24 Convertible. Ovaj model je bio karoserijski zasnovan na kupeu i imao je električno sklopivi platneni krov. Veoma brzo je postao ljubimac bogatih i slavnih, koji su njemu prepoznali idealan automobil za opuštanje u vožnji, ali i samopromociju. U junu 1993. godine Mercedes je drugi put redizajnirao model 124 i preimenovao ga u E klasu. Vanjski dizajn je unaprijeđen obilnijom upotrebom hroma, novom maskom hladnjaka, alu naplacima, svjetlima, a zategnute su bore i u enterijeru.

 

Proizvodnja Mercedesa W124 u limuzinskoj verziji obustavljena je 1995. godine, kada se na tržište uvodi njena zamjena, model W210, koji po svemu prikazanom, ukupnim kvalitetom nije bio ni do nogu svom prethodniku. Karavanski model 124 je ostao u proizvodnji do 1996., dok su zadnji primjerci kabrioleta sa proizvodnih traka sišli 1997. godine. Sa 2.737.860 miliona primjeraka W124 je tako za 40.000 jedinica nadmašio rezultat svog prethodnika serije W123 i tako postao jedan od nakomercijalnijih Mercedesovih modela u njegovoj istoriji. Od ovog broja 2.213.167 jedinica su bile limuzine, 340.503 je karavana, 141.498 kupea, 33.952 kabrioleta, 2.342 produžene limuzine i 6.398 specijalnih modela, za potrebe hitne pomoći ili za pogrebne usluge. Model W124 je danas jedan od najomiljenijih Mercedesovih oldtajmera, čiji se najskuplji modeli danas cijene od 30 do 50 hiljada eura.

 

Datum objave: 08/12/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook