Naslovna > Automobili > Renault > Fluence > Limuzina za teška vremena
FOTO GALERIJA (14)

Test - Renault Fluence 1.5 dCi 105 Dinamique

Limuzina za teška vremena

Novi Renaultov model na granici kompaktne i srednje klase, u kombinaciji sa najjačim 1.5 dCi dizelašem i najbogatijom Dinamique opremom, nameće se kao jedna od najzanimljivijih porodično-poslovna limuzina na domaćem tržištu...

Ekspanzija pristupačnih i dobro opremljenih automobila, sa uvjerljivim tehničkim karakteristikama dobija sve više na zamahu. Ovi modeli posebno su zanimljivi kupcima na tržištima u razvoju, u koje između ostalih spada i naša zemlja. Globalna ekonomska kriza natjerala je većinu proizvođača da razvijaju automobile koji će nuditi puno više u odnosu uloženog i dobijenog, a čini se da je Renault pod ruku sa Dacijom otišao najdalje. Posljednji francuski predstavnik iz kategorije „povoljnih“ nosi naziv Fluence, a riječ je o limuzini srednje klase, koja se odskora može kupiti i u našoj zemlji. Koliko ovaj automobil pruža za uloženi novac, provjerili smo testiranjem najbogatije opremljene Dinamique verzije, pogonjene 1.5-litarskim common-rail turbodizelašem sa 105 KS.

 

 

 

 


Dizajnerski gledano, Fluence je naočit automobil sa skladnim proporcijama i prepoznatljivim obilježjima francuskog proizvođača. Zasnovan je na Renault/Nissan C platformi, što znači da dijeli podvozje sa Meganeom III generacije i blizancem Samsungom SM3, koji se na Dalekom istoku prodaje više od godinu dana. Da bi se zadovoljio širi spektar kupaca, Fluence raspolaže sa nekim elementima, koji se jasno distanciraju ne samo od Renaultove dizajnerske filozofije, već i od uopšte evropske. Korejski geni ne mogu se sakriti. Uz veoma elegantnu bočnu siluetu uljepšanu standardnim 17-colnim lakim točkovima, najviše se izdvaja prednja sekcija sa masivnim odbojnikom, koji istovremeno tvori kompletan prednji dio. Velika bistra svjetla zaslužna su i za prilično agresivnu notu, što se donekle može reći i za zadnji dio, gdje dominantne elemente čine svjetlosna tijela, specifični završetak poklopca prtljažnika, te diskretna i atraktivna niklovana izduvna cijev. Da je Renault maksimalno iskoristio svoju C platformu, pokazuju i eksterijerne dimenzije, jer Fluence u dužinu mjeri cijelih 4.618 mm, u širinu 1.809 i visinu 1.479 mm, sa međuosovinskim razmakom od 2,7 metara.

 

Motor
Štedljiv i provjeren
Testni model je imao trenutno najjači 1.5-litarski dCi turbodizelaš, koji pri 4.000 o/min ostvaruje 105 KS, dok je najveći obrtni moment od 240 Nm ostvariv pri 2.000 o/min. Ovaj moderni common-rail dizelaš ugrađuje se i u ostala vozila Renault/Nissan/Dacia modele, a specifičan je po dobrim vučnim karakteristikama, solidnoj uglađenosti, odličnoj ekonomičnosti, niskoj emisiji štetnih izduvnih gasova, ali i prilično izraženoj turbo rupi u režimu ispod 1.600 o/min.

 

Najbogatije opremljeni Dinamique model u enterijeru nudi sve što je potrebno za ugodnu vožnju, a u nekim detaljima i više. Konfiguracija putničkog prostora gotovo je identična onoj u Meganeu. Instrument tabla je izrađena kombinovanjem mekane i tvrde plastike, čije „crnilo“ je uspješno razbijeno metaliziranim umecima. Sve komande su raspoređene s odličnim osjećajem za ergonomiju, a u poređenju sa Meganeom, Fluence ima i jednu novinu na instrument tabli. Klasični mjerač obrtaja puno više nam se dopao od digitalnog, ali to je već stvar ukusa, a ne funkcionalnosti. U najbogatijoj Dinamiqe opremi trokraki upravljač je opšiven kožom, a njegovo podešavanje moguće je i po visini i po dubini. Iza njega se nalaze praktične daljinske komande fabričkog audio CD sistema sa integrisanom hands free Bluetooth konekcijom. Odmah ispod centralnog grebena, na kojem dominira automatska dvozonska klimatizacija, Fluence nudi i dodatne multimedijalne priključke, dok je iza ručice mjenjača postavljen prekidač limitatora i regulatora brzine. Od ostalih elemenata Dinamique paketa izdvajaju se putni kompjuter, automatski brisači sa senzorom za kišu, startovanje bez ključa sa karticom Renault, te potpuno elektrifikovana stakla i retrovizori.

 

 

 

 

Putnici u drugom redu mogu računati na natprosječni komfor, posebno u predjelu nogu. Ova činjenica je još značajnija jer je i prtljažni prostor na vrhunskom nivou. Sa 530 litara zapremine je i više nego dovoljan za većinu potreba jedne četveročlane, pa i petočlane porodice. Na testu dinamičkih sposobnosti provjerili smo koliko je sposoban da pruži trenutno najjači 1.5-litarski dCi turbodizelaš od 105 KS u kombinaciji sa 1.277 kilograma teškom karoserijom. Izuzmemo li početnu slabost uzrokovanu turbo rupom, srčani 1.5-litraš u optimalnom radnom režimu između 2.000 i 3.000 o/min pruža prilično ubjedljive performanse, tačnije ubrzanje do 100 km/h za 11,6 sekundi i maksimalnu brzinu od 186 km/h. Za većinu prosječnih vozača koji vole udobne limuzine to je i više nego dovoljno, a za one temperamentnije podsjećanje da Renault u ponudi ima i automobile izraženog sportskog predznaka. Jedan od najvećih kvaliteta umjerene motorizacije je prosječna potrošnja od 5,6 litara eurodizela, koja u kombinaciji sa 55-litarskim rezervoarom goriva obezbjeđuje i više nego odličnu autonomiju.

 

Datum objave: 27/06/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook