Naslovna > Automobili > Opel > Insignia > Ljepotica, a ne tegljač!
FOTO GALERIJA (17)

Test – Opel Insignia Sport Tourer 2.0 CDTi

Ljepotica, a ne tegljač!

Atraktivna i lijepa, bogato opremljena i veoma udobna Insignia Sport Tourer sa štedljivim 2.0 CDTi agregatom i odmjerenim prtljažnikom od 540 litara napušta koncepciju klasičnih tegljača kakvi su bili Omega i Vectra, i okreće se poklonicima lifesyle karavana...

Do predstavljanja Insignie njemački Opel je asocirao kupce na proizvođača dizajnerski skromnih, solidno pouzdanih, uglavnom porodičnih automobila, koji su na listi njihovih želja oduvijek bili stepenicu, ako ne i više ispod ostalih njemačkih proizvođača.
Najbolji evropski automobil 2009. godine okrenuo je priču o Opelu naglavačke, a proizvođač iz Rüsselsheima nakon dugo vremena se našao u situaciji kupovine „na neviđeno“, u kojoj je i prije zvaničnog početka prodaje Insignije bio zatrpan narudžbama. Dizajnerski prelijepa svana, filigranski izvajana iznutra, bogato opremljena i raskošno motorizovana nova Opelova limuzina više srednje klase preko noći je postala veliko otkrovenje kako njemačke, tako i svjetske autoindustrije.

 

 

 

Nakon što smo početkom godine imali priliku da testiramo atraktivni petovratni model sa veoma ofanzivnim 2.0-litarskim Turbo benzinskim agregatom od 220 KS, krajem 2009. isprobali smo i novopristigli karavan, sa za našu sredinu puno zanimljivijim 2.0 CDTi dizelašom, sa 160 KS. O veoma uspjelom izgledu Insignie, koji je između ostalog zaslužio i prestižnu međunarodnu nagradu za dizajn „Red Dot“ (dodjeljuje se od 1955. godine) suvišno je trošiti riječi, ali treba reći da je to jedna od najljepših limuzina u klasi, koja i u zahtjevnijem karavanskom izdanju izgleda odlično. Sve to je rezultat lifestyle koncepcije, prema kojoj su transportne mogućnosti podređene izgledu automobila, koji je za razliku od karavanske Omege i Vectre, namijenjen tegljenju elegantnog tereta. O tome svjedoče i za karavane netipični, ali veoma atraktivni 19-inčni aluminijumski naplaci sa gumama niskog profila.

 

 

 

U odnosu na limuzinski model, karavan donosi drugačiji dizajn od središnjeg B stuba. Mada se Opelu za izgled Insignije pripisuje velika doza originalnosti, peta vrata karavanskog modela ne mogu sakriti svoj uzor, u reprezentativnom Audiju Q7, na koga podsjećaju kako dizajnom tako i koncepcijom, sa duplim pozicionim svjetlima. Do 540 litara osnovnog prostora (1.530 litara) u prtljažniku pristupa se pritiskom na dugme, da li na vozačevim vratima, da li na ključu, nakon čega posao podizanja i spuštanja vrata obavlja elektromotor. Odlično rješenje, posebno u situacijama kada vas carinik na granici zamoli da otvorite prtljažnik, iako ste mu već rekli da nemate ništa da prijavite... Sve u svemu, Insignia Sport Tourer izgledom odaje utisak skupocjenog automobila, koji punovrijednim dodacima poput Xenonskih žarulja, te nenapadnih LED dioda i već pomenutih alu-naplataka miriše na nivo luksuza do sada nesvojstven Opelu.


SJEDIŠTA
Posebne pohvale zaslužuju sjedišta u čiji razvoj je GM utrošio, ni manje ni više, nego 50 miliona. Ako je ovaj zvanični podatak tačan, treba reći da se ulaganje isplatilo, jer Insignia ima jedna od najboljih i najudobnijih sjedišta u klasi.

 

 

Isti osjećaj pobuđuje i unutrašnjost, koja u Sport izvedbi, sa prigodnim dodacima poput kožnih sjedišta miriše i na profinjeni luksuz. Dio profinjenosti tom luksuzu, kod testnog modela oduzele su tek nesretno odabrane ukrasne letvice, koje su crnom bojom dale prednost plastičnim dijelovima enterijera. A ta plastika je solidna, rekli bi na nivou klase, a po završnoj obradi i u njenom samom vrhu. Sve od centralnog stuba, preko trokrakog upravljača, pa do instrument table i rukohvata u vratima djeluje čvrsto i postojano, a samim tim i kvalitetno. Ljubav prema detaljima iskazana je u lijepo oblikovanoj ručici mjenjača, aluminijumskim obrubima instrumenata i prekidača, te nizu svijetlih umetaka, koji naglašavaju skladne forme jednog od najljepše dizajniranih enterijera u klasi. Sport oprema je na korak od najbogatijeg Cosma, za čijim odabirom imaju potrebu samo najzahtjevniji, kojima nisu dovoljni automatska klima, MP3 CD sistem, električni podizači, grijači sjedišta... Od nesvakidašnjih detalja vrijedi izdvojiti FlexRide sistem podešavanja podvozja, koji osim osnovnog Normal režima nudi i mogućnost ručnog odabira Comfort i Sport moda. Comfort mod kako i sama riječ asocira „omekšava“ amortizere i povećava udobnost, dok Sport osim krućeg vješanja, bržeg odaziva gasa i direktnijeg upravljanja donosi i vizuelnu promjenu instrument table, čije se bijelo pozadinsko osvjetljenje mijenja u sportsko crveno, što je veoma originalan i oku ugodan detalj, u kojem smo često uživali.

 

POLOŽAJ ZA UPRAVLJAČEM
Ergonomija vozačkog okruženja je prvoklasna, a jedina zamjerka ide na račun retrovizora, koji su zbog aerodinamičnog dizajna ostali zakinuti veće površine ogledala, zbog čega vožnja unazad bez parking senzora predstavlja veliki rizik za odbojnik.

 

 

U mišićavim grudima Insignije kuca italijansko srce. Dvolitarski turbodizelaš sa znakom Opela izvorno je agregat italijanskog proizvođača VM motori, koji već dugi niz godina sarađuje sa Opelom, ali i Fiatom, Alfa Romeom, Lanciom, Jeep-om, Fordom... Za potrebe njemačkog proizvođača konstruisan je novi agregat zapremine 1998 ccm, čija koncepcijska osnova se snažno oslanja na slavom opjevani VM-ov 1.9 dizel motor, kakav srećemo u italijanskim automobilima pod okriljem Fiata... Mada brundav i nešto glasniji od uporedivih konkurentskih „mašina“, savremeni common-rail dizelaš predstavlja pravu mjeru za 1.733 kg tešku karavansku Insigniju, koju do 100 km/h potjera za 9,9 sekundi. Maksimalnih 212 km/h i te kako su dostižni, uz konstantno ubrzanje i minimalnu buku, za šta je zaslužna odlična aerodinamika automobila od 0,29 Cx. Treba navesti i ono što je ljubiteljima dizel motor najvažnije, a to je prosječna potrošnja. Na kraju 1.200 km dugačkog testa, koji se završio 200 km dugačkom rutom na autoputu putni kompjuter nam je pokazao prosjek od 8,1 litara. Gledajući težinu karavanske Insignije i činjenicu da se kotrljala na 19-inčnim naplacima to je odličan rezultat, koji se na otvorenoj cesti u neangažovanoj vožnji da spustiti do šest litara, a po gradu povećati na devet litara.
 

Datum objave: 01/02/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook