Naslovna > Automobili > Chevrolet > Aveo > Ljepši, atraktivniji i opremljeniji
FOTO GALERIJA (12)

Predstavljamo - Chevrolet Aveo

Ljepši, atraktivniji i opremljeniji

Treća generacija Chevrolet Avea razmeće se atraktivnim dizajnom, oku ugodnim i praktičnim enterijerom, serijskim ESP sistemom, te bogatom ponudom benzinskih agregata, kojima bi se prvi put trebao pridodati i jedan štedljivi dizelaš...

Ime Aveo prvi put je upotrijebljeno u automobilskoj industriji 2002. godine, kada je ovaj model predstavljen kao automobil korejskog Daewooa. Bankrotom dalekoistočne kompanije i njenim utapanjem u General Motors Aveo je 2004. godine dobio novi “brand name”. Na maski hladnjaka malog "korejca" zasijala je Chevroletova “leptir mašna”, koja je i najzaslužnija za iznenadni rast njegove popularnosti na evropskom tržištu. Ljepuškast dizajn, dobra oprema i solidna ponuda prostora, podržani zanimljivim odnosom u kategoriji uloženo-dobijeno, promovisali su Avea preko noći u jedan od najzanimljivijih modela, namijenjen kupcima plićeg đžepa. Vjetar u leđa dobroj prodaji dalo je i predstavljanje limuzinskog modela, koji je odlično prihvaćen na siromašnijim istočnoevropskim tržištima. Temeljno izmijenjen Aveo iz 2008. godine donio je svježiji, mladalački dizajn, te bogatiji i naoko ljepši enterijer, zadržavši cijenu na privlačno niskom nivou. Mada ukupni kvalitet nije pratio odličan dizajn, Aveo je ponovo zablistao, promovišući se u najprodavaniji Chevroletov model na globalnom nivou. Počasno mjesto u gami zadržao je sve do pojave kompaktne limuzine Cruz, koja ga je tek prošle godine skinula sa trona najuspješnijeg kućnog modela.

 

 

 

 

 


Manje zbog toga, a više zbog sve jače konkurencije Chevrolet je pristupio temeljnom razvoju novog modela, koji je svjetskoj javnosti premijerno prikazan kao konceptni Aveo RS u Detroitu, početkom 2010. godine. Premijera komercijalnog hatchback modela održana je već krajem 2010. u Parizu, a limuzine početkom 2011. u Detroitu, da bi na evropskom tlu novi Aveo zablistao tek u okviru ovogodišnjeg Sajma automobila u Ženevi, nakon čega je počela i njegova zvanična produkcija. Izgled novog Avea dio je jedinstvenog dizajnerskog jezika koji je Chevrolet prvi put upotrijebio na novom Cruzu, a zatim i na Sparku. Osnovna odlika ovog pristupa je kombinacija oštrih linija i mišićavih nabora, koji posmatrača treba da asociraju na snagu i moć, odnosno raskošan pogonski potencijal i uzornu dinamiku vožnje. Mada je takav dizajn do sada uglavnom bio za koplje ispred pogonskih i dinamičkih mogućnosti Chevroletovih modela, za novi Aveo pripremljen je zanimljiv promotivni moto, koji glasi “napravljen da vrati zabavu vožnji”. S dizajnerskog aspekta ovaj moto ima dobro opravdanje. Naime, već sada je sigurno da će novi Chevroletov adut biti jedan od najprivlačnijih, ali i najoriginalnijih modela u gradskoj klasi, koji će u petovratnom izdanju imati “skrivenu bravu” na zadnjim vratima (Alfa Romeo 156). Još ako njegov dizajnom naglašen sportski duh vremenom bude i potvrđen čistokrvnim RS modelom, priča o Aveu dobiće potpuno novu dimenziju.

 

NASTANAK MODELA
Od svjetske premijere prvog Kalosa/Avea (ljeto 2002), koja je održana u švajcarskom gradu Schaffhausenu ovaj model počeo je da živi u okrilju General Motorsa, pod imenom tada bankrotiranog Daewooa. Paralelno s usponom Chevroleta Europe, ovaj automobil je 2004. zamijenio znak Daewoo Chevroletovim, što je samo u toj godini rezultovalo povećanjem prodaje za 30 posto. Danas se po evropskim cestama vozi na desetine hiljada verzija Avea, a najviše ih je u Ukrajini i Španiji.

 

Nasuprot atraktivnoj vanjštini nalazi se ništa manje zanimljiv enterijer sa jedinstvenim “motociklističkim” instrumentima, koji su prvi put u Chevroletovoj gami primijenjeni na aktuelnom Sparku. Jedan od najupečatljiviji detalja u enterijeru je motiv “raširenih krila”, koji je do sada u okviru GM koncerna primijenjen na modelima poput Cadillaca CTS, Opel Insignije odnosno Chevroleta Cruza. Ta dvobojna kombinacija gornjeg i donjeg dijela unutrašnje strukture ostavlja upečatljiv estetski efekat, posebno u kombinaciji sa gornjim crvenim dijelom. U taboru američkog proizvođača smatraju da izgled enterijera govori globalnim dizajnerskim jezikom, koji bi se trebao dopasti svima koji su mladi u srcu, bez obzira na godine i vozačko iskustvo. Pripadnicima ove kategorije trebalo bi se svidjeti i mnoštvo praktičnih pretinaca i odlagališta za sitnice, sa kojima Aveo pretenduje da osim šarmera bude i praktičar.

 

 

OČEKIVANJA CHEVROLETA
Od svog novog gradskog modela, u čiji razvoj je utrošeno puno dizajnerskog, ali i inženjerskog truda, Chevrolet ima velika očekivanja. Osim atraktivnog vanjskog dizajna, kao jednog od najjačih aduta, čelnici američke kompanije, kada je u pitanju Aveo, u prvi plan stavljaju i komfornu putničku kabinu, osjetno jaču karoseriju, te novo podvozje. Tu je paleta savremenih benzinskih motora sa niskom emisijom CO2. „Vrijeme pred nama biće veoma uzbudljivo za Chevrolet, dijelom zbog činjenice da bilježimo konstantan rast prodaje, a dijelom što ćemo u tom periodu tržištu ponuditi jedan veoma zanimljiv nov model. Dakako riječ je o novom Aveu, koji je konačno stasao u ozbiljan automobil. Kao takav on se može ravnopravno nositi sa najboljim predstavnicima u klasi - poručio je Wayne Brannon, predsjednik i izvršni direktor Chevrolet Europe. On je dodao da je novi Aveo ciljano projektovan da ponudi zabavnu u svim uslovima vožnje. „Kao takav ovaj automobil nudi dosta više dinamike u odnosu na prethodnika. Sve je to rezultat nove šasije, koju su Chevroletovi inženjeri specijalno razvili za ovaj model”, rekao je Brannon.

 

 

Dva najveća pretinca nalaze se na suvozačevoj strani, a prostora za sitnice ima na centralnom grebenu, bočnim ladicama, kaseti ispod sjedišta, te u utorima na tunelu mjenjača. Najveći broj zamjerki vlasnika aktuelne generacije Avea bio je upućen na račun kvaliteta plastike u enterijeru. Iz Chevroleta poručuju da je i u tom segmentu napravljen napredak, te da će novi model imati na dodir ugodnije materijale i da je otpornost na grebanje značajno unaprijeđena. Kvalitet više u enterijeru bi trebala ponuditi i sjedišta. Izvedena su na osnovu modela koji je prvi put predstavljen u Opel Insigniji. Podsjećamo da je u razvoj tih sjedišta GM svojevremeno uložio 50 miliona eura. Na više prostora moguće je računati i u prtljažniku, koji kod limuzine iznosi 503 litre, odnosno 653 litre kod hatcbacka, kada su spuštena zadnja sjedišta.

 

 

LIMUZINA
Dok je zadatak petovratnog modela da osvoji simpatije vozača svih starosnih doba, limuzinski Aveo treba da se uvuče pod kožu mladim bračnim parovima, odnosno porodičnim ljudima."U mnogim područjima Evrope, tačnije u dijelovima južne i istočne Evrope, male limuzine imaju veoma važnu tržišnu ulogu. Njih uglavnom traže porodični ljudi kojima treba manji multifunkcionalan automobil, sa velikim prtljažnikom u koji može stati mnoštvo sitnih stvari, ali onih većih poput dječijih kolica. Smatram da će nova Aveo limuzina biti idealan izbor za takve ljude - kaže Wayne Brannon.

 


Da bi udovoljili zahtjevnim evropskim kupcima i poboljšali vozne karakteristike svog gradskog modela, Chevroletovi inženjeri su posebnu pažnju obratili na podvozje, ali i karoseriju. I dok čelična struktura automobila nudi puno veću krutost, novo vješanje bi trebalo omogućiti bolje dinamičke mogućnosti. Prednje oslanjanje izvedeno je u McPherson konfiguraciji sa cilindričnim oprugama i dodatnim stabilizatorima, dok je zadnja osovina u klasičnoj polukrutoj izvedbi. U takvim okolnostima tajna Aveovog povećanja dinamičnosti krije se u čvršćim komponentama vješanja, te jačim amortizerima. Svoj doprinos dinamici vožnje trebali bi dati i serijski ESP i ESC sistemi. I dok je prvi zadužen za elektronsku kontrolu stabilnosti vozila, drugi označava elektronsko servo upravljanje.

 

 

 

 

Datum objave: 25/06/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook