Ime Aveo prvi put je upotrijebljeno u automobilskoj industriji 2002. godine, kada je ovaj model predstavljen kao automobil korejskog Daewooa. Bankrotom dalekoistočne kompanije i njenim utapanjem u General Motors Aveo je 2004. godine dobio novi “brand name”. Na maski hladnjaka malog "korejca" zasijala je Chevroletova “leptir mašna”, koja je i najzaslužnija za iznenadni rast njegove popularnosti na evropskom tržištu. Ljepuškast dizajn, dobra oprema i solidna ponuda prostora, podržani zanimljivim odnosom u kategoriji uloženo-dobijeno, promovisali su Avea preko noći u jedan od najzanimljivijih modela, namijenjen kupcima plićeg đžepa. Vjetar u leđa dobroj prodaji dalo je i predstavljanje limuzinskog modela, koji je odlično prihvaćen na siromašnijim istočnoevropskim tržištima. Temeljno izmijenjen Aveo iz 2008. godine donio je svježiji, mladalački dizajn, te bogatiji i naoko ljepši enterijer, zadržavši cijenu na privlačno niskom nivou. Mada ukupni kvalitet nije pratio odličan dizajn, Aveo je ponovo zablistao, promovišući se u najprodavaniji Chevroletov model na globalnom nivou. Počasno mjesto u gami zadržao je sve do pojave kompaktne limuzine Cruz, koja ga je tek prošle godine skinula sa trona najuspješnijeg kućnog modela.
Manje zbog toga, a više zbog sve jače konkurencije Chevrolet je pristupio temeljnom razvoju novog modela, koji je svjetskoj javnosti premijerno prikazan kao konceptni Aveo RS u Detroitu, početkom 2010. godine. Premijera komercijalnog hatchback modela održana je već krajem 2010. u Parizu, a limuzine početkom 2011. u Detroitu, da bi na evropskom tlu novi Aveo zablistao tek u okviru ovogodišnjeg Sajma automobila u Ženevi, nakon čega je počela i njegova zvanična produkcija. Izgled novog Avea dio je jedinstvenog dizajnerskog jezika koji je Chevrolet prvi put upotrijebio na novom Cruzu, a zatim i na Sparku. Osnovna odlika ovog pristupa je kombinacija oštrih linija i mišićavih nabora, koji posmatrača treba da asociraju na snagu i moć, odnosno raskošan pogonski potencijal i uzornu dinamiku vožnje. Mada je takav dizajn do sada uglavnom bio za koplje ispred pogonskih i dinamičkih mogućnosti Chevroletovih modela, za novi Aveo pripremljen je zanimljiv promotivni moto, koji glasi “napravljen da vrati zabavu vožnji”. S dizajnerskog aspekta ovaj moto ima dobro opravdanje. Naime, već sada je sigurno da će novi Chevroletov adut biti jedan od najprivlačnijih, ali i najoriginalnijih modela u gradskoj klasi, koji će u petovratnom izdanju imati “skrivenu bravu” na zadnjim vratima (Alfa Romeo 156). Još ako njegov dizajnom naglašen sportski duh vremenom bude i potvrđen čistokrvnim RS modelom, priča o Aveu dobiće potpuno novu dimenziju.
Nasuprot atraktivnoj vanjštini nalazi se ništa manje zanimljiv enterijer sa jedinstvenim “motociklističkim” instrumentima, koji su prvi put u Chevroletovoj gami primijenjeni na aktuelnom Sparku. Jedan od najupečatljiviji detalja u enterijeru je motiv “raširenih krila”, koji je do sada u okviru GM koncerna primijenjen na modelima poput Cadillaca CTS, Opel Insignije odnosno Chevroleta Cruza. Ta dvobojna kombinacija gornjeg i donjeg dijela unutrašnje strukture ostavlja upečatljiv estetski efekat, posebno u kombinaciji sa gornjim crvenim dijelom. U taboru američkog proizvođača smatraju da izgled enterijera govori globalnim dizajnerskim jezikom, koji bi se trebao dopasti svima koji su mladi u srcu, bez obzira na godine i vozačko iskustvo. Pripadnicima ove kategorije trebalo bi se svidjeti i mnoštvo praktičnih pretinaca i odlagališta za sitnice, sa kojima Aveo pretenduje da osim šarmera bude i praktičar.
Dva najveća pretinca nalaze se na suvozačevoj strani, a prostora za sitnice ima na centralnom grebenu, bočnim ladicama, kaseti ispod sjedišta, te u utorima na tunelu mjenjača. Najveći broj zamjerki vlasnika aktuelne generacije Avea bio je upućen na račun kvaliteta plastike u enterijeru. Iz Chevroleta poručuju da je i u tom segmentu napravljen napredak, te da će novi model imati na dodir ugodnije materijale i da je otpornost na grebanje značajno unaprijeđena. Kvalitet više u enterijeru bi trebala ponuditi i sjedišta. Izvedena su na osnovu modela koji je prvi put predstavljen u Opel Insigniji. Podsjećamo da je u razvoj tih sjedišta GM svojevremeno uložio 50 miliona eura. Na više prostora moguće je računati i u prtljažniku, koji kod limuzine iznosi 503 litre, odnosno 653 litre kod hatcbacka, kada su spuštena zadnja sjedišta.
Da bi udovoljili zahtjevnim evropskim kupcima i poboljšali vozne karakteristike svog gradskog modela, Chevroletovi inženjeri su posebnu pažnju obratili na podvozje, ali i karoseriju. I dok čelična struktura automobila nudi puno veću krutost, novo vješanje bi trebalo omogućiti bolje dinamičke mogućnosti. Prednje oslanjanje izvedeno je u McPherson konfiguraciji sa cilindričnim oprugama i dodatnim stabilizatorima, dok je zadnja osovina u klasičnoj polukrutoj izvedbi. U takvim okolnostima tajna Aveovog povećanja dinamičnosti krije se u čvršćim komponentama vješanja, te jačim amortizerima. Svoj doprinos dinamici vožnje trebali bi dati i serijski ESP i ESC sistemi. I dok je prvi zadužen za elektronsku kontrolu stabilnosti vozila, drugi označava elektronsko servo upravljanje.