Naslovna > Automobili > Ford > S-Max i Galaxy > Ljepši, štedljiviji i eskluzivniji
FOTO GALERIJA (7)

Vozili smo - Ford S-Max i Galaxy Jerez

Ljepši, štedljiviji i eskluzivniji

Sportski dizajn, udoban i bogato opremljen enterijer, te ekološki prilagođeni i jaki motori, koje podržava dinamično podvozje, najjači su aduti redizajniranih Fordovih MPV-a...

Fordovi MPV modeli S-Max i Galaxy posljednje generacije zaslužni su što se na ova vozila u Evropi počelo gledati kao na jednu potpuno drugačiju klasu od gotovo svega do tada viđenog. Najveće zasluge za  ovakav status pripadaju takozvanom Kinetic dizajnu, koji je ovu porodično orijentisanu klasu vozila sada približio i mlađoj populaciji kupaca. Zahvaljujući dobrim tržišnim rezultatima, tačnije tržišnom udjelu Galaxyja od 27% u klasi, Ford je odlučio da temeljno podmladi svoju MPV postavu, koja je predstavljena na Iberijskom poluostrvu, tačnije u gradu Cadiz. Auto Shop Magazin i ovaj put je prisustvovao premijernom predstavljanju Fordovih MPV krstarica, kao i kada su ovi modeli 2006. godine u Sevilji prvi put ugledali svjetlo dana.

 

 

 


Sama prezentacija trajala je dva dana, a osim temeljnog teoretskog upoznavanja sa novinama na ovim vozilima, sastojala se i od ugodne vožnje do grada Jerez de la Frontera, poznatijeg po legendarnoj stazi za šampionate Formule 1 i MotoGP-a. U pogledu dizajnerskih promjena  i S-Max i Galaxy sada su postali još elegantniji, ali sa izražajnijom sportskom crtom, koja je posebno dominantna na modelu S-Max. Dizajnerske modifikacije najviše su zahvatile prednje sekcije, koje su dobile drugačije odbojnike, svjetlosna tijela sa LED diodama, novu paletu lakih točkova, te brojne dodatke u obliku hromiranih elemenata, sa kojima su oba modela postala osjetno ekskluzivnija. Istovremeno, osvježeni su i entreijeri, koji su sada još izražajniji, najprije zahvaljujući bogatijim paketima opreme, te implementiranim tehnološkim novinama. Lista opreme je izuzetno dugačka za oba modela, a samo neki od detalja koji se izdvajaju su novi BLIS radarski sistem, koji automatski detektuje objekte u prečniku od tri metra, posebni atermičko-akustični vjetrobran, pomoćnik za parkiranje sa kamerom, ekskluzivni audio-sistemi, te popratni detalji, kao što su bluetooth telefonska konekcija i Speed Limiter sistem.

 

 

 

Što se tiče same interijerne koncepcije i S-Max i Galaxy zadržali su ono po čemu su bili prepoznatljivi, a riječ je o izuzetnoj prostranosti i fleksibilnosti, koje su dovedene do krajnjih granica. Ugodni materijali istovremeno pojačavaju utisak vrijednosti, čime su se oba modela približila, a možda i ispunila zahtjeve, koje ispunjavaju neka takozvana premijum vozila. U svakom slučaju, oba Fordova MPV-a trenutno predstavljaju veliki iskorak ovog tipa vozila ka novim standardima, koje su sa druge strane i začeli prije pet godina. Lista brojnih novosti Galaxyja i S-Maxa nastavlja se i pogledom ispod njihovih atraktivnih karoserija. Jedna od najvećih je takozvana Powertrain tehnologija, koja u suštini predstavlja spoj nekoliko najmodernijih sklopova, u ovom slučaju EcoBoost benzinskog motora i Powershift šestostepenog mjenjača. Naime Ford je u S-Max i Galaxy prvi put ugradio novi 2.0-litarski EcoBoost STCi benzinski agregat od 203 KS i okruglo 300 Nm obrtnog momenta, koji ostvaruje i više nego impresivne karakteristike.

 

 

 

Naime, ovaj relativno mali četverocilindrični agregat u stanju je oba modela do 100 km/h dovesti za nepunih devet sekundi, a zatim i do maksimalne brzine od visokih 210, odnosno 220 km/h, koliko je u stanju razviti sportski orijentisani S-Max. Eko oznaku u nazivu opravdava i rezultat da ovaj agregat svaki kilometar u atmosferu emituje niskih 189 grama CO2, a svaki kilometar će se zadovoljiti sa niskih 8,1 litar goriva. Osvježena je i paleta 2.0-litarskog TDCi dizelaša, koji zahvaljujući određenim modifikacijama sada razvija 115, 140 i 163 KS, a koji se istovremeno mogu dobiti i sa šestostepenom Powershift transmisijom sa dvostrukim kvačilom. Dvodnevnim druženjem sa Fordovim VAN-ovima uvjerili smo se da je ovaj proizvođač na dobrom putu da bude najdominantniji u ovoj klasi, jer standardi koje su postavili svojim pulenima moraće postati polazna osnova i za sve ostale koji imaju svoje predstavnike u MPV segmentu. Još ako i cijene na našem tržištu budu u rangu prethodnika, uspjeh Fordovog dvojca je i više nego zagarantovan.

Datum objave: 22/03/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook