volvo top 2
Naslovna > Automobili > Audi > A4 > Lovac na kilometre
FOTO GALERIJA (21)

Test - Audi A4 2.0 TDI Comfort+

Lovac na kilometre

Blago redizajniran i sa novim LED svjetlima, u nadasve udobnoj i dobro opremljenoj kombinaciji novi A4 s lakoćom opravdava imidž premium limuzine, koja naprosto vapi za otvorenom cestom, na kojoj do potpunog izražaja dolazi njen veoma štedljiv pogon...

Sa trećom generacijom Audija A4 njemački proizvođač je uveo opciona dnevna LED svjetla u svoj komercijalni program. Taj detalj svojevremeno je bio prava mala senzacija, a i danas se rado prisjećamo začuđenih pogleda mnogobrojnih vozača i prolaznika, koji su te 2008. godine bili upućeni prema testnom A4. Početno iznenađenje polako je jenjavalo kako se na tržištu pojavljivao sve veći broj automobila opremljenih LED tehnologijom, pa je Audi odlučio da je vrijeme za blagi redizajn. Sa redizajniranom „četvorkom“ Audi je bez puno stilskih promjena zadržao dosadašnju formu. LED svjetla su ostala jedno od najvažnijih dizajnerskih obilježja, uz neznatno drugačiji i moderniji oblik izveden po uzoru na veće kućne modele. Bez korijenitih promjena osvježen je i enterijer, koji se kod testnog modela osim po odmjerenoj Comfort+ opremi, vrhunskih materijalima i pedantnoj završnoj obradi istakao i izvanrednom ergonomijom.

 

 

Standardni Comfort+ paket opreme osim uobičajenih elementa, kao što su potpuno elektrifikovana stakla i retrovizori, centralna brava sa daljinskom komandom, elektromehanička parkirna kočnice sa tasterom na centralnom tunelu i senzori za svjetlo i kišu, posebnu pažnju plijene brojnim sigurnosnim elementima. Naime, uz bočna ojačanja u vratima Audi A4 2.0 TDI Comfort+ serijski dolazi sa prednjim i bočnim vazdušnim jastucima, ali tu su i Sideguard, te Backguard sistemi zaštite glave pri bočnom ili udaru u zadnji dio vozila. Ipak, u ovako bogatom paketu izostanak tempomata čini nam se kao potpuno nelogičan i nepotreban gest štednje, ali je nažalost tako. S druge strane, da je Audi A4 tipični predstavnik premijum klase vozila otkriva i odlična zvučna izolacija koja posebno dolazi do izražaja pri višim brzinama, dok je prostranost, uz prtljažnik zapremine od 480 do 962 litre, sasvim dovoljna za četiri odrasle osobe.

 

 

 

 

Osim dobre preglednosti i skladne veze između 2.0-litarskog common-rail dizelaša sa 143 KS i izuzetno precizne šestostepene ručne transmisije, Audi A4 se u gradskom okruženju prepunom iskušenja kao što su ivičnjaci, šahtovi, udarne rupe, odlično snalazi i zbog svog ogibljenja, čije mogućnosti uspješnog neutralisanja vibracija sa podloge dodatno naglašavaju i mesnati 16-inčni pneumatici dimenzija 225/55, postavljeni na standardne točkove od lake legure. Nakon ugodne vožnje u gradskom okruženju, detaljnije smo se posvetili eksterijernim novostima koje restilizovana Audijeva kompaktna limuzina donosi sa sobom. Najupadljiviji detalj svakako predstavljaju modifikovana prednja svjetla sa novim LED osvjetljenjem, te u Comfort+ paketu opreme standardnim xenon tijelima, a blage promjene doživjela je i „single frame“ maska hladnjaka, kao i odbojnik sa izražajnijim osnovnim konturama. S bočne strane nema vidljivih promjena, dok na zadnjoj sekciji uz blago izmijenjena LED svjetla najdominantniji element predstavljaju dvostruke cijevi izduvnog sistema. Svakako treba napomenuti da Audi A4 nudi u čak 15 različitih boja karoserije, od kojih su četiri potpuno nove. Elegantan, a istovremeno i sportski, redizajnirani Audi A4 svakim svojim detaljem zrači vrhunskom tehnologijom, ali i brigom za detaljima, sve sa jednim ciljem, biti najbolji u klasi, što u ovom trenutku možda i jeste.

 

 

 

S obzirom na to da smo testirali prethodnika ovog modela u privlačnoj S Line varijanti i sa identičnom motorizacijom, ljestvicu koju je morao preskočiti naš testirani Comfort+ primjerak na testu dinamičkih karakteristika postavili smo više nego obično. Iako opremljen pod navodnicima standardnim ogibljenjem sa prednjim dvostrukim ramenima i zadnjom multilink osovinom, na ispitnoj stazi testni primjerak je ostvario odlične rezultate. Ipak, limitirajući faktor su bili prilično mesnati pneumatici, te mekši trim vješanja, što je rezultovalo nešto izražajnijim naginjanjem karoserije, ali i tendencijom proširenja putanje pri bržem prolasku kroz krivine. S druge strane, standardni ESP program stabilnosti, koji sadrži i „sport“ opciju, brine se za sigurnost na limitu, dozvoljavajući i dosta zabave ako to vozač poželi. Što se tiče zabave za upravljačem, ugrađeni 2.0-litarski TDI turbodizelaš sa 143 KS i 320 Nm obrtnog momenta dostupnog između 1.750 i 2.500 o/min odlično se snalazi sa masom vozila od priličnih 1.555 kilograma, što donekle treba da zahvali i izvrsnom šestobrzinskom mjenjaču sa gotovo idealno proračunatim prenosnim odnosima. To na najbolji način pokazuju i performanse, tačnije sprint iz mjesta do 100 km/h za 9,3 sekunde i maksimalna brzina od visokih 218 km/h, dok se za ukupnu bezbjednost pobrinuo i kočioni ABS sistem sa diskovima na svim točkovima, koji je sa 100 km/h naš A4 zaustavljao za 38,6 metara. Istovremeno, najpozitivniji adut ovako pogonjene „četvorke“ je i ekonomičnost. Standardno opremljen rekuperacionim i start/stop sistemom, te zamajcem sa dvostrukim tegovima, 2.0-litarski TDI model sada je u poređenju sa prethodnikom ekonomičniji u prosjeku za 0,2 litre goriva na 100 kilometara. Tokom testiranja mi smo na otvorenom putu trošili samo 4,6 litara, da bi se ukupni prosjek zaustavio na još uvijek veoma prihvatljivih 5,9 litara dizela, što je rezultat vrijedan pažnje.

 

 

 

Iskušavanje Audija A4 2.0 TDI nastavili smo na testnom poligonu, gdje se posebno iskazao novi elektromehanički upravljački sistem, koji je, kako navodi Audi, zaslužan za redukovanje potrošnje za 0,3 litre goriva, te za još veću količinu povratnih informacija sa podloge. Preciznost je uzorna, upravljanje oštro, a stabilnost nesporna čak ni kada smo namjerno pokušavali da isprovociramo bilo kakvu negativnu reakciju. Brzu izmjenu trake testni model savladavao je sa lakoćom, izuzmemo li opet nešto izražajnije naginjanje karoserije, dok pri provjeri konstantne promjene pravca nismo imali nijednu zamjerku. Kada se sve sabere, mnogi će restilizovanom A4 zamjeriti previše sličan izgled sa prethodnikom, ali Audi je samo izbrusio ono što je već valjalo, učinivši ga još boljim u svakom pogledu. Istorija duga 39 godina i više od 10 miliona prodatih slavnih prethodnika su ono što ovaj put uz Comfort  paket dobijate gratis.
 

Datum objave: 17/01/2013
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook