volvo top 2
Naslovna > Automobili > McLaren > Lovac na sekunde
FOTO GALERIJA (35)

McLaren 720S

Lovac na sekunde

Nasljednik McLarena 650S svemirskog je dizajna, pogoni ga novi veći i jači V8 motor, ima lakšu šasiju, snažnije zadnje krilo i novi enterijer. Do „stotke“ stiže za 2,9 sekundi, a dalje ubrzava kao da ga sam đavo goni…

Nepune tri godine nakon predstavljanja McLaren 650S je dobio nasljednika, i to kakvog. Njegovo ime je 720S. Kao i do sada, radi se o sportskom dvosjedu sa centralno smještenim motorom i zadnjim pogonom. Za njegov pogon je zadužen novi twin-turbo 4.0-litarski V8 benzinski motor oznake M849T, koji je razvijen iz prethodnog 3.8-litarskog V8 BiTurbo benzinca, kojeg je McLaren koristio i koristi u svim njegovim aktuelnim modelima. Britanski proizvođač tvrdi da novi motor ima 41% drugačijih komponenti u odnosu na prethodni, te da je u svakom pogledu dinamički superiorniji. U potrazi za većim kapacitetom i snagom povećan je hod klipa, koji je u paketu sa radilicom i klipnjačom sada značajno lakši. Kao i do sada, za dovod svježeg vazduha do „pluća“ novog motora su zadužene dvije turbine. U McLarenu napominju da je riječ o potpuno novim turbinama, odnosno da nisu preuzete sa M838T motora.

 

 

 

Njihova osnovna prednost je mogućnost funkcionisanja na mnogo višim obrtajima nego što je to do sada bio slučaj. Mjenjač je s druge strane ostao isti, kao kod 650S modela. Riječ je o sedmostepenom automatiku sa dva kvačila. Zahvaljujući prošlogodišnjem iskustvu na stazi Vairano, kada smo u okviru testa „Tri sekunde“ kojeg je organizovao naš italijanski partner Quattroruote, imali jedinstvenu priliku testirati McLaren 650 LT model, možemo reći da se radi o moćnom mehaničkom sklopu, koji u potpunom sportskom režimu radi na granici brutalnosti. Mada se takav sistem baš i ne dopada „soft“ vozačima, u koje spadaju razni bjelosvjetski bogataši i bogatašice, u McLarenu su ostali vjerni sportskoj tradiciji, koja podrazumijeva da su njihovi cestovni automobili po svim svojim karakteristikama veoma blizu onim trkačkim. Maksimalna snaga od 720 KS se postiže pri 7.500 obrtaja, dok je 770 nm obrtnog momenta dostupno od 5.500 o/min. Performanse su zastrašujuće. Prije nego što iščitate magične brojeve dodaćemo da spreman za vožnju sa uračunatim vozačem (75 kg) i punim rezervoarom goriva, McLaren 720S ima masu od 1.494 kg. To je 47 kg manje u odnosu na 650S i praktično znači da jedna konjska snaga „protiv sebe“ ima samo dva kilograma.

 

 

Takav odnos snage i mase omogućava 720S modelu da od 0 do 100 km/h ubrza za 2,9 sekundi. Prethodnik je to uspijevao za 3,0 sekunde. Brzinu od 200 km/h novi model postiže nakon 7,8 sekundi, dok mu je za 300 km/h potrebna 21,4 sekunda. Najveća brzina je 341 km/h. Maksimum McLarena 650S je bio 33 km/h. Ostvareni rezultat je jako dobar i u poređenju sa konkurencijom, koja ima veće i jače motore. Kao primjer ćemo navesti Lamborghini Aventador S, sa V12 motorom i 740 KS. Sa 4x4 pogonom ovaj automobil ima masu od 1.740 kg. Ubrzanje do „stotke“ je identično. Do 200 km/h Lamborghini je sporiji (8,8 s), a zaostatak dodatno raste do brzine od 300 km/h (24,2 s). Italijanski superautomobil zvanično ima višu maksimalnu brzinu, čak 350 km/h. U McLarenu ističu da su sa modelom 720S napravili značajan iskorak u odnosu na prethodnika kako u pogledu dinamike, tako i na tehnološkom planu, te da su izuzetno zadovoljni ostvarenim. McLaren 720S je dugačak 4,54 metara, širok 1,93 i visok 1,20. Ima dva prtljažnika, jedan na prednjem dijelu zapremine 150 litara i jedan od 210 litara pozadi.

 

 


MONOCOQUE I AERODINAMIKA
Kao i do sada, šasija je izrađena od karbonskih vlakana. To znači da su kabina i podokviri spojeni u jednu, veoma čvrstu cjelinu. McLaren je novu karbonsku šasiju nazvao Monocage II, jer se u određenim dijelovima razlikuje od prethodne kod modela 650S, te je kao takva 18 kilograma lakša. Osim manje mase Monocage II je omogućila inženjerima McLarena da naprave tanje nosače krova i tako dodatno prošire vozačevo vidno polje.  Aerodinamika je značajno unaprijeđena. Dosadašnji bočni usisnici za dovod svježeg vazduha do motora su „utopljeni“ u vrata i ne vide se više sa strane. Optimalnijem protoku vazduha prilagođeni su i mnogi ostali dijelovi automobila. U McLarenu tvrde da je 720S na tom polju značajno bolje u odnosu na prethodnika. U potpunosti novodizajniran je i zadnji spojler, koji prema McLarenovim navodima sada u položaju za maksimalni „Downforce“ omogućava za 30% veći pritisak, u odnosu na model 650S.

 


VJEŠANJE
Aktivnim vješanjem automobila upravlja druga generacija „Proactive Chassis Control“ sistema. Model 720S je prvi u McLarenovoj gami koji koristi ovaj sistem, koji ima 12 senzora više, te je zahvaljujući toj činjenici značajno brži. Vozaču nudi tri načina rada: Comfort, Sport i Track. Tu je i nova funkcija „Variable Drift Control“ koja omogućava vozaču da preciznije podesi djelovanje ESP-a i tako odredi stepen proklizavanja zadnje osovine. Za kontakt sa podlogom su zaduženi sportski Pirelli P Zero Corsa pneumatici dimenzija 245/35 R19 na prednjoj, odnosno 305/30 R20 na zadnjoj osovini. Za sigurno zaustavljanje su zaduženi karbon keramički diskovi promjera 394 mm na prednjoj i 380 na zadnjoj osovini. Podsjećamo da su prednji diskovi kod prethodnika bili nešto veći (394 mm), ali u McLarenu navode da je krajnji rezultat isti. Tačnije, za zaustavljanje 720S modela pri brzini od 200 km/h je potrebno 117 metara ili 4,6 sekundi. Pri brzini od 100 km/h je dovoljno 29,7 metara, odnosno 2,8 sekundi. 

 

 


ENTERIJER
U unutrašnjosti se desila radikalna promjena na bolje. U McLarenu ističu da su uvažili sve kritike kupaca izrečene na račun dosadašnjeg uređenja kabine, koja je mnogim bogatašima bila previše spartanska. Enterijer 720S modela sada nudi i određenu notu luksuza. Kako i dolikuje jednom sportskom superautomobilu, u unutrašnjosti dominiraju umeci od karbona i brušena koža. U standardnim verzijama upravljač će biti obložen glatkom kožom, kao u standardnim automobilima. Po zahtjevu kupca brušenom kožom se može obložiti i upravljač. Kako bi se dodatno naglasio sportski ugođaj, na sredini gornjeg dijela obruča upravljača je ubačen i mali kožni prsten. On vozaču u dinamičnoj i zahtjevnoj sportskoj vožnji omogućava da perifernim vidom munjevito registruje trenutni položaj upravljača i točkova. Instrument tabla je u potpunosti digitalna, sa jedinstvenim prikazom. Posebna je po činjenici da se može pritiskom na prekidač iza upravljača zarotirati pod uglom od 90 stepeni. To praktično znači da vozač po želji ispred sebe u jednom trenutku može imati klasične digitalne instrumente, a u drugom mali displej sa najosnovnijim informacijama o brzini, broju obrtaja i mjenjaču. McLaren je ovaj jedinstveni sistem nazvao „Folding Driver Display“.  

 


„Super serija je suština McLarenovog poslovanja i kao takva objedinjuje vrhunske performanse sa filigranskim luksuzom i sportskim doživljajem kakav mogu da ponude samo istinski vozački automobili. Sa modelom 720S smo napravili revolucionaran iskorak kako u našem poslovanju, tako i u onom što nudimo u klasi vrhunskih superautomobila“, izjavio je Mike Flewitt, glavni izvršni direktor McLaren Automotive.
 

Datum objave: 15/04/2017
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook