Naslovna > Automobili > Audi > A8 > Luksuz bez granica
FOTO GALERIJA (10)

Predstavljamo- Audi A8

Luksuz bez granica

Reprezentativna Audijeva limuzina u svom trećem izdanju nudi vrhunski luksuz i tehnologiju, upakovane u prepoznatljivi kućni dizajn. Savremeni i jaki agregati te nenadmašni quattro pogon, podržani su naprednom elektronikom, te visokim stepenom pasivne i aktivne sigurnosti...

Svijet prestiža i luksuza na četiri točka dobio je još jednu veliku zvijezdu. Treća po redu generacija najbolje Audijeve limuzine svjetlo dana ugledala je u mondenskom Miami Beachu, na američkom tlu, gdje je riječ luksuz oduvijek imala posebno značenje. Zanimljiva prezentacija pomno je ispraćena i na skromnom bh. tržištu, gdje Audijeva „osmica“ već godinama uživa status omiljenog službenog automobila najuspješnijih političara, privrednika i bjelosvjetskih državnika. Zbog očigledne sličnosti sa prethodnikom, prvi pogled na novu „osmicu“ izaziva dežavu osjećaj. Mnogi će reći da u Audijevom „već viđenom“ nema ništa loše, a neki će opet da je pravo pitanje - zašto mijenjati dizajn, koji je tako dobro prihvaćen na mnogim kontinentima, od Evrope, preko Azije pa sve do uvijek zahtjevne Amerike, gdje je Audi A8 na vrhu svih lista najpoželjnijih premijum limuzina. U korist Nijemcima idu i potezi konkurencije, koja se uglavnom drži provjerenih, tačnije konzervativnih dizajnerskih rješenja.

 

 

 

 

No nije sve na novoj "osmici" dežavu. Naime kada se oči naviknu na prepoznatljive konture markantne limuzine, do izražaja počinju dolaziti novi detalji, poput jedinstvenih prednjih svjetala u potpunoj LED tehnologiji, atraktivne „Single frame“ maske, koja je kod nove „osmice“ razvučena do impozantne veličine i čistih bočnih linija, sa minimum dizajnerskih elemenata, koji odvlače pažnju. Elegantne i čiste linije imaju i svoju funkcionalnu ulogu, koja se ogleda u odličnoj aerodinamici 5,13 metara dugačkog automobila, sa koeficijentom otpora zraka od samo 0,26 Cx, što je identičan rezultat kao kod Mercedes S klase, a osjetno bolji od BMW 7, koji ima koeficijent od 0,29 Cx. Osim novih i atraktivnijih aluminijumskih naplataka u rasponu od 17 do 21 inča, tu su i posebni pneumatici, koji nude veći nivo komfora, uz bolje dinamičke performanse i manji otpor kotrljanju. Nezaobilazan detalj u izgledu nove "osmice" su potpuna LED svjetla, koja su na žalost njihovih obožavalaca, uvrštena na spisak dodatne opreme. LED svjetla osim vizuelnog predstavljaju i veliki tehnološki napredak, kako u pogledu kvaliteta osvjetljenja tako i u pogledu manje potrošnje energije, u odnosu na svjetla klasične koncepcije, koja su rezervisana za bazne modele. Poput prednjih i zadnja svjetlosna tijela su usklađena sa aktuelnim Audijevim vizuelnim i tehničkim trendovima, koji nalažu obaveznu upotrebu LED dioda u kućištima, čiji dizajn smo već mogli vidjeti na A4, A5 i A5 Sportback modelima.

 

LED tehnologija
Light Emission Diode ili skraćeno LED svjetla su zaštitni znak Audija, koji je ovu tehnologiju u svijet automobila uveo 2006. godine sa sportskim dvosjedom R8. Za razliku od ostalih modela, u Audiju A8 su prvi put, kao doplata ponuđena potpuna LED svjetla, bez klasičnih žarulja. Osim atraktivnog izgleda, ona omogućavaju i značajnu uštedu energije te bolje osvjetljavanje puta, prirodnijim i oku ugodnijim svjetlom. Osim klasičnih bijelih u svjetlosna tijela su ugrađene i žute diode za pokazivače smjera. Interesantna novina je automatsko podešavanje dužine i intenziteta svjetlosnog snopa. Ono smanjuje zasljepljivanje vozača automobila koji dolaze u susret „osmici“. Sistem za upravljanje svjetlima pomoću senzora prepoznaje različite vrste puteva poput autoputa, raskrsnice, tunela... i automatski prilagođava svjetlosni sklop datoj situaciji, šireći ili sužavajući opseg njegovog djelovanja.

 


Unutrašnjost je svojevrsna evolucija prethodnog modela, ali sa nizom novih detalja, od kojih se najviše izdvaja drugačiji raspored komandi na središnjem stubu. Osim oku ugodnog dizajna, enterijer donosi spoj vrhunskog inženjeringa i profinjenog luksuza, začinjenog najboljom završnom obradom, te trendovskim ambijentalnim osvjetljenjem. Uz novu „osmicu“ nudi se čak pet različitih kombinacija enterijera sa umecima, koji asociraju na različite vrsta drveta. Tu su i dva modela kola upravljača, elegantni četvorokraki i sportski trokraki sa integrisanim daljinskim komandama. Svaki detalj enterijera miriše na kvalitet i sugeriše da se ispod luksuzne vanjštine krije respektabilna tehnologija, čiji rad se može pratiti na 8-inčnom LCD displeju MMI sistema. Audijev MMI sistem nadzora nad svim važnijim funkcijama vozila, u kombinaciji sa navigacijom, uvodi u automobilsku industriju i jednu interesantnu tehnološku novinu, preuzetu od industrije računara.

 

MOTORI
Snažniji 4.2-litarski FSI benzinac V8 konfiguracije iz 4.163 ccm na točkove isporučuje 372 KS ili 445 Nm obrtnog momenta pri 3.500 o/min. To je dovoljno da dvotonska limuzina do „stotke“ doleti za 5,7 sekundi, te da uhvati elektronikom limitiranih 250 km/h, što je rezultat na kojem bi Audiju mogli pozavidjeti i mnogi proizvođači sportskih automobila. Na papiru slabiji 4.2-litarski TDI dizel agregat, koji je takođe izveden u V8 konfiguraciji, pod papučom gasa nudi 350 KS, ali i punih 800 Nm obrtnog momenta, raspoloživih u rasponu od 1.750 do 2.750 o/min. Sve to mu omogućava da „osmicu“ do 100 km/h katapultira za 5,5 sekundi i da je bez problema dovede do limita. Osim ovih motora Audi će tokom 2010. godine ponuditi i 3.0 TDI agregat sa 250 KS.

 

 

 

Riječ je takozvanoj „touchpad podlozi“, na dodir osjetljivog displeja, koja omogućava vozaču da „crtanjem slova“ na displeju integrisanom ispred ručice mjenjača da zadatak MMI sistemu. I ljubitelji dobrog zvuka bi se u novoj „osmici“ trebali osjećati kao kod kuće ili bolje reći kao na koncertu, jer im njemački proizvođač omogućava da biraju između ozvučenja dva vrhunska proizvođača američkog Bosea i danskog Bang&Olufsena, s rasponom snage od 600 do maksimalnih 1.400 W. Da vozač nije u povlaštenom položaju dokazuje i oprema dostupna putnicima zadnje klupe, koji po želji mogu dobiti poseban DVD pleyer sa internim hard diskom kapaciteta 20 GB i čitačem kartica, te dva 10,2 inčna LCD. Tu su i serijska dvozonska klimatizacija, te opciona četverozonska, zahvaljujući kojoj svaki od putnika u vozilu temperaturu kabine može prilagodi svojim željama.

 

Izazov za najzahtjevnije
Najkraće rečeno, oprema „osmice“ je raskošna, a doplate su mnogobrojne i kreću se od sistema za praćenje razmaka između automobila, preko sistema za noćno nadgledanje objekata na i oko puta, do navigacije zasnovane na Google Earthu. Silni novci se lako mogu potrošiti i na audio sisteme, među kojima se izdvaja Bang&Olufsenova izvedba sa čak 19 zvučnika i pojačalom snage 1.400W, te online konekcijom. Osim sjedišta sa masažerima, opuštanje na zadnjoj klupi moguće je unaprijediti sa dva 10,2-inčna LCD-a, sa posebnim DVD uređajem i hard diskom kapaciteta 20 GB, te čitačima mnogih vrsta kartica.

 

Poput prethodnika i „nova osmica“ ima aluminijumsku karoseriju, napravljenu u ASF tehnologiji (Audi Space Frame), koja je 40 odsto lakša u poređenju sa čeličnom i kao takva omogućava dostizanje vrhunskih dinamičkih dometa uz puno manji utrošak energije. A za trošenje energije, tačnije dizel i benzinskog goriva, za početak će biti zadužena dva dobro poznata 4.2-litarska agregata. Popularniji dizelski TDI agregat, kao i do sada, razvija 350 KS i čak 800 Nm obrtnog momenta, a iste performanse je zadržao i 4.2-litarski benzinac sa 372 KS i 445 Nm. Za sve koji vole spoj luksuza i ekonomičnosti vremenom će se u ponudi naći i manji 3.0 TDI agregat sa 204 KS, za koji proizvođač navodi prosječnu potrošnju od samo 6,0 litara na 100 km. Za one koji ne mare za potrošnju i ekologiju, već traže maksimalne performanse, pravi izazov će biti najjači S8 model, čije predstavljanje je zakazano tek za kraj 2010. godine. Sa novom „osmicom“ Audi će uvesti i osmostepeni Tiptronic automatski mjenjač, kao odgovor na slične izvedbe konkurenciju, dok će mehaničku osnovu činiti provjereni quattro pogon i vazdušno vješanje sa prilagodljivim amortizerima. Sportski diferencijal i dinamično upravljanje su na listi dodatne opreme. Najjeftiniji model nove „osmice“ u Njemačkoj košta 89.300 eura, dok će nakon uvođenja 3.0 TDI agregata osnovni model biti moguće kupiti već za 70.000 eura.
 

Datum objave: 20/01/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook