Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > ML > Luksuz bez granica
FOTO GALERIJA (12)

Test - Mercedes ML 320 CDI 4Matic

Luksuz bez granica

S temeljnim redizajnom Mercedes ML je dobio dinamičniji izgled i ponudio još luksuzniju u unutrašnjost. Savremena tehnologija, moćan dizelaš i prodoran pogon, u kombinaciji sa bogatom opremom začinjeni su paprenom cijenom, jednim od najvažnijih Mercedesovih aduta

Redizajnirana Mercedesova M-klasa, koja je u izvornom izdanju debitovala 2005. godine u Detroitu, u 2009. godinu ušla je sa niz, prije svega vizuelnih i na luksuz orijentisanih poboljšanja, koja smo ispitali testirajući jedan od najpopularnijih modela opremljen 320 CDI agregatom i 4Matic pogonom. Gledano iz ugla simbolike, životni uspjeh gastarbajtera, biznismena, sportista, trgovaca, građevinaca, bankara... oduvijek se "mjerio" njihovim automobilima, a Mercedes Benz, kao proizvođač luksuznih i skupih limuzina, jedan je od najprepoznativljijih simbola uspjeha, ali i svojevrsna ulaznica u društvo odabranih, perfekciji sklonih vozača, koji od automobila u svakom pogledu traže samo savršenstvo i zauzvrat to dobijaju. Tu perfekciju tražili smo od ML-a tokom čitavog testa.

 

 

 

 


Redizajnerski posao, kreativni odjel njemačkog giganta odradio je sa puno stila i osjećaja za sport i dinamiku.  Rezultat je atraktivan SUV, koji je sada u puno manjoj mjeri orijentisan prema ukusima sredovječne publike, na koju je Mercedes  ciljno orijentisan. Redizajn je ML-u donio nova prednja svjetla, veću masku hladnjaka, ali i modifikovani branik, odbojnik i nova, poziciona svjetla u LED tehnologiji. Uz veći izbor atraktivnih aluminijumskih naplataka i hromiranih dodataka, luksuzna šminka je kompletirana, pa na račun izgleda aktuelnog ML-a kritike mogu uputiti samo najzagriženiji kritičari. U stvarnosti 4,78-metarski SUV djeluje reprezentativno, posebno u kombinaciji sa 18-inčnim alu naplacima i gumama dimenzija 255/55. Testni model kao adut više imao je i proširene pragove, hromirane letvice, ali i standardne aluminijumske krovne nosače, koji automobil vizuelno čine puno višim.

 

 

 


Nakon dizajna Mercedesovi tehničari su preispitali svaki detalj u unutrašnjosti, kako bi otklonili i najmanju prepreku ka postizanju vrhunskog užitka u vožnji. Rezultat toga je prostran, udoban i luksuzno opremljen enterijer, koji je u slučaju testnog modela imao čak 34.221 KM vrijednu dodatnu opremu. Raskošna foteljasta sjedišta, kašmir koža, debeli podni prekrivači, ukrasni umeci od pravog drveta, moćan multimedijalni sistem i elektronska podrška gotovo svih pokretnih elemenata jednostavno ne ostavljaju prostora za kritiku, jer nude ugođaj o kakvom većina prosječnih vozača može da sanja. O ukusima bi se već dalo raspravljati, u pogledu detalja poput pomalo neobičnog četvorokrakog upravljača, ili amerikanizirane ručice automatskog mjenjača. Iako besprijekorno obavlja svoju funkcije i pri tom oslobađa dodatni prostor na središnjem tunelu, ručica automatskog mjenjača, smještena sa desne strane upravljača spada u detalje koji odudaraju od evropskog shvatanja off-road Mercedesa.

 

 


I pored velikog broja komandi i prekidača opsluživanje je odlično, posebno kada je riječ o jednostavnom klima-uređaju. Jednostavnost krasi i radio-uređaj, sa neobičnom FM/AM skalom, izvedenom u stilu starih radio-uređaja. U nekom retro automobilu ovakav interfejs bi bio pun pogodak, ali u savremenom Mercedesu poput ML-a ipak djeluje previše staromodno. Međutim, to je vjerovatno jedan od ustupaka koje Mercedes sa puno pažnje pravi prema ciljanoj grupi klijenata, a ona je kod ML ipak malo ozbiljnija. Za potrebe evropskog tržišta M-klasa se proizvodi u pogonima austrijskog Magna Steyr u Grazu. Jedan od najčešćih motora koji se u Austriji ugrađuje u karoserije njemačkog SUV-a je trolitarski turbodizelski šestak, koji 2.987 ccm pomoću sedmostepenog automatskom mjenjača isporučuje maksimalnih 224 KS. Kamionskih 510 Nm obrtnog momenta raspoloživog u rasponu od 1.600 do 2.800 obrtaja daju mu raskošan pogonski potencijal, uprkos činjenici da je njegov "radni zadatak" prazan težak čitavih 2110 kg. Kako i dolikuje SUV-u sa trokrakom zvijezdom, ML od 0 do 100 km/h ubrzava ispod 10 sekundi, tačnije za 9,3 s, što je više nego dovoljno za konstantno održavanje osjećaja prijatne premoći u odnosu na vozače većine konkurentskih SUV-ova.

 

 

 

Iako je po konstrukciji svrstan u klasu automobila kojima je najjača strana solidnost na svim vrstama podloga, ML je veoma konkurentan i na brzim cestama, gdje mu je maksimalni domet impozantnih 215 km/h, omogućen zahvaljujući elastičnom i jakom motoru, ali i odličnom koeficijentu otpora vazduha od samo 0,34 Cx. Koliko je dominantan na cesti, ML je toliko uvjerljiv i na makadamu i lošem terenu, jer njegov 4Matic pogon predstavlja jedan od najbolji sistema mehaničko-elektronske sprege, koja od vozača traži samo da usmjeri u upravljač u pravcu kretanja i da dozira pritisak na papučici gasa. Ukoliko se uspješno usklade ove dvije operacije, ML je teško zaustaviti, bez obzira na vrstu i zahtjevnost podloge. Snažan i moderno dizajniran Mercedes ML 320 CDI nudi najsavremeniju pogonsku tehnologiju i profinjeni luksuz, čiji visok status u klasi potvrđuje i cijena od 152.806 KM, koliko treba izdvojiti za testni model sa dodatnom opremom vrijednom vrtoglavih 34.221 KM.

 

Datum objave: 16/04/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook