Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > E klasa > Luksuz na sportski način
FOTO GALERIJA (41)

Vozili smo - Mercedes-Benz E Coupe

Luksuz na sportski način

U prelijepom okruženju Katalonije prisustvovali smo premijernoj testnoj vožnji četvrtog člana Mercedes Benz E-Class porodice, Coupeu. Puna života, baš kao Barselona iz koje smo zakotrljali naše prve kilometre Costa Bravom do Girone, novi E-Coupe otkrio nam je jednu malu tajnu: godine intenzivnog treninga tijelo su mu dovele do savršenstva, a ispod zgodne siluete krije se izuzetna snaga i nenadmašna inteligencija...

U poređenju sa porodičnim izdanjem E-klase, Coupe gotovo da i nema vizuelnih razlika. Dobro, drugačija je linija, ima dvoje vrata i neznatno je kraći, ali i dalje ima robusnost i obilje prostora. Vidljiv je i nedostatak „B“ stuba, zbog čega spuštanje stakala otvara kompletne bočne strane.U unutrašnjosti i dalje preovladava spoj luksuznih materijala i savremene tehnologije. Ispred vozača smještena su dva 12,5-inčna ekrana sa digitalnim instrumentima i potpuno prilagodljiva željama i trenutnom raspoloženju putnika. Središnji ekran rezervisan je za multimediju i navigaciju i njime se upravlja preko „touch“ panela smještenog na centralnom tunelu. Jedina „na prvu“ vidljiva razlika je na ventilacionim otvorima koji su nešto drugačiji, da ne kažemo elegantnije dizajnirani. Unutrašnjost je planirana za četiri odrasla putnika, a iako se radi o Coupe modelu, na zadnjoj klupi ima više nego dovoljno prostora, čak i za dalja putovanja. Da elegancija nužno ne znači i nedostatak zabave u vožnji pobrinuće se pogonski agregati. Za sada je na tržištu dostupan samo jedan dizelaš, onaj novi sa oznakom 220, koji iz dva litra zapremine zahvaljujući turbopunjaču crpi 194 KS. Doduše, spekuliše se da bi se uskoro mogao pojaviti i E350d, model sa trolitarskim V6 turbodizelašem od 250 KS, ali to je još uvijek nezvanična informacija. Što se benzinaca tiče, na raspolaganju su dva dvolitarska agregata sa različitim omjerom snage. E200 proizvodiće 185 KS, dok će onaj jači razvijati 60 konja više zahvaljujući drugačijem turbopunjenju i još nekim inženjerskim sitnicama.

 

 


Nama je najinteresantniji bio treći ponuđeni benzinac, najjači sa oznakom E400. To znači da ispod velikog poklopca krije trolitarski turbo benzinski agregat V oblika sa šest cilindara. Maksimalna izlazna snaga postavljena je na čak 333 konja pri 5.200 obrtaja. Obrtni momenat bilježi nevjerovatnih 480 nm, zbog čega ova elegantna linija poprimi karakter zvijeri svakim jačim pritiskom papučice gasa, bez obzira na to u kojem režimu se vozilo. Ukoliko se nekim slučajem odabere Sport ili Sport+ režim vožnje, onda tek slijede prava iznenađenja. Iz stanja mirovanja do stotke luksuzni Coupe se ispali za 5,3 sekunde. Performanse na kojima bi zavidjeli i mnogo veći sportisti. I baš kada smo se željeli upustiti u potpuni sportski užitak, arsenal elektronskih pomagala nam to nije dozvolio. Čak i kada smo isključili elektroniku izostao je „oversteering“ zbog pogona na sva četiri točka. Doduše, prilikom agresivnijih ulazaka u zavoje ipak smo pomalo osjetili plesanje zadnjeg dijela, ali ne u onoj mjeri da nam je zastao dah u grudima. Na svaku agregatsku jedinicu nakačen je Mercedesov 9G Tronic automatski mjenjač za koji možemo reći da je kod E400 benzinca idealno podešen, pa pri manuelnoj izmjeni stepeni prenosa instantno reaguje na svako povlačenje papučica iza kola upravljača.

 


I E Coupe je sam po sebi remek djelo inteligencije. Za to su zadužena mnogobrojna tehnološka dostignuća i u tom smislu nema baš nikakve razlike u odnosu na porodična izdanja. Neizostavni premium elementi poput automatskog kočenja, prepoznavanja pješaka, upozorenja na koliziju, 360° kamera i ostalih dostupni su u dva paketa opreme: Avantgarde i AMG Line. Iako je riječ o više sportskom modelu, i dalje će nivo komfora biti visok što se može zahvaliti opcionim Direct Control, Dynamic Body Control ili Air Body Control oblicima suspenzije. Kada se sve sabere i oduzme, dobije se finalni produkt koji će mnogi poželjeti. Ali da bi bili ponosni vlasnici E Coupea na našem tržištu će morati izdvojiti nešto iznad 47.000€, naravno za bazni model, dok će se za one „najnapucanije“ morati dobro odriješiti kesa.

 

 

"Say Hello!“
Premijerno, bar kada je Mercedesova E-klasa u pitanju, na Coupeu će biti dostupna opciona zadnja LED svjetla koja će slati pozdravnu poruku prilikom daljinskog otključavanja ili zaključavanja vozila. Kada se vozilo otključava LED sijalice će se postepeno paliti iznutra prema vani, dok će prilikom zaključavanja smjer biti obrnut. Skupa igračka i služi samo radi estetike i prestiža.


Inteligentni brisači
Još jedna premijerna stvar tehnike kada je E-klasa u pitanju je i inteligentni sistem mlaznica na brisačima. Nazvana je Magic Vision Control, a podrazumijeva mlaznice postavljene na metlice brisača, odnosno ne na poklopac agregata kako je to do sada bio slučaj. Rezultat ovog poteza je smanjenje nasumičnog prskanja tečnosti za vjetrobran i najbolji mogući efekat čišćenja. U zimskim danima nema rizika od smrzavanja, jer je kompletan sistem obogaćen grijačima, čak i same metlice brisača.

 

Tekst: Edin Alić

Datum objave: 15/04/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook