Naslovna > Automobili > Volkswagen > Touareg > Luksuz po svaku cijenu
FOTO GALERIJA (19)

Predstavljamo – Volkswagen Touareg II

Luksuz po svaku cijenu

Nova generacija Touarega u odnosu na prethodnika smršala je prosječnih 208 kg, dobila puno uvjerljiviji dizajn, luksuzniji enterijer sa elementima Audija A8, te naprednu pogonsku tehnologiju, sa interesantnom hybridnom verzijom...

Prva generacija Touarega predstavljena je 2002. godine kao Volkswagenova vizija luksuznog SUV automobila, sa raznovrsnom ponudom snažnih benzinskih i dizel agregata i naprednim pogonom, koji nudi uvjerljive vozne karakteristike na svim vrstama podloga. Interesantna vizija, i pored velikih ulaganja, nikada nije dobila punu pažnju javnosti, mada je prva generacija Touarega proizvedena u čak pola miliona primjeraka. Skroman kućni dizajn, koji je u velikoj mjeri posuđen od tadašnjeg Passata, i pored obilja hroma i aluminjuma, sa kojima su ukrašavani skuplji modeli, te temeljnog redizajna iz 2007. godine, nije donio željenu dozu prestiža Volkswagenu, kakvu su tada imali recimo BMW X5, Mercedes ML, Nissan Murano i ostalo društvo iz premium SUV klase. Oreol proizvođača “narodnih automobila”, koji je iznad VW-a lebdio od pedesetih godina prošlog vijeka, nije se mogao izbrisati preko noći, a Touaregu nije pomogla ni bliska srodnost sa prvim Porscheovim SUV-om, ekskluzivnim Cayenneom. Naime, Touareg se prodavao dobro, najviše zahvaljujući bogatoj opremi, te osjetno povoljnijoj cijeni u odnosu na konkurenciju, ali je još uvijek bio u drugom planu kod kupaca istančanog ukusa, koji su držali do svog imidža.

 

 

 


Mada sa prvom generacijom dijeli i ime i prezime, Touareg II je suštinska suprotnost prethodniku, jer donosi prepoznatljiv, ali nadasve originalan dizajn, raskošan i luksuzom prožet enterijer, te najbolju pogonsku tehnologiju, koju Volkswagen nudi u okviru svoje VAG grupacije i to se osjeti već na prvi pogled. Dizajn novog Touarega, koji je bio najslabiji adut prve generacije, zbog prevelike sličnosti sa  nižerangiranim Passatom, zrači snagom, robusnošću i jedinstvenom notom sportskog duha, koji se provlači kroz izgled svih novih Volkswagenovih modela od najmanjeg Pola, preko Golfa, pa sve do nedavno predstavljenih Tourana, Sharana i Amaroka. Ispod dopadljivo skrojenog lima Touareg II je donio pregršt novina u odnosu na prethodnika. Najveća od njih je svakako 208 kilograma manja težina, zahvaljujući kojoj je omogućeno ostvarivanje mnogih ostalih poboljšanja, poput 20 odsto manje potrošnje i bolje dinamike vožnje. Nasuprot očekivanjima, proces mršavljenja nije se odrazio na jačinu konstrukcije automobila, pa je povećana za dodatnih pet odsto. Upoređujući dimenzije novog i starog modela uočava se da je Touareg II 4,3 cm duži od prethodnika i dva centimetra niži, sa identičnom širinom. Međuosovinsko rastojanje je povećano za četiri centimetra, koja su iskorištena za povećanje prostora na zadnjoj klupi, dovoljno da Volkswagen obeća jedan od najboljih ugođaja u vožnji. Putnici na zadnjoj klupi moći će da računaju i na podesivo sjedište, koje omogućava uzdužno pomjeranje od 16 cm. Ovakav pristup u konstruisanju elemenata enterijera omogućio je jednostavno manipulisanje sa prostorom na zadnjoj klupi i u prtljažniku. Zahvaljujući pomičnoj i preklopivoj zadnjoj klupi kapacitet prtljažnika se može povećati sa osnovnih 580 na maksimalne 1.642 litre, što bi trebalo zadovoljiti potrebe većine prosječnih vozača.

 

UNUTRAŠNJOST
Nova dimenzija funkcionalnosti
Zahvaljujući raskošnijem prostoru u unutrašnjosti, te mnoštvu inovacija Volkswagen novi Touareg nije učinio ne samo lakšim i štedljivijim već i puno ugodnijim u svakodnevnoj vožnji. Nova unutrašnjost je funkcionalnija, zadnja sjedišta su udobnija, a ponuda prostora za noge pozadi je veća. Zadnja klupa se može pomaknuti za 160 milimetara po dužini, a takođe je moguće namjestiti nagib naslona sjedišta. Po želji se pritiskom na tipku električno deblokira, te je u nekoliko sekundi preklopljena i nudi 1.642 litare kapaciteta prtljažnika. Već u osnovnoj verziji novi Toauareg je opremljen Radio-CD uređajem i info-sistemom, kojim se upravlja putem 6,5-inčnog displeja osjetljivog na dodir. Parkirna kočnica sada se aktivira pritiskom na prekidač na središnjem stubu. Motor V6 verzije se na semaforima isključuje automatski i pokreće ponovno, čim vozač pomjeri nogu s papučice kočnice (Start-stop sistem). Zadnja vrata opciono se otvaraju i zatvaraju pomoću daljinskog upravljača integrisanog u ključu. Najveći panoramski klizni krov svih SUV modela i tokom kišnih dana nudi dovoljno svjetla u unutrašnjosti.

 


Korak dalje u odnosu na prethodnika Touareg II odlazi i kada je riječ o uređenju enterijera. Mada je i prva generacija mogla da ponudi mnoštvo naprednih sistema, kvalitetnih materijala te ekskluzivne serijske i dodatne opreme, druga je otišla puno dalje. Naime već nakon prvog pogleda na unutrašnjost novog modela uočava se velika sličnost sa unutrašnjošću reprezentativne Audijeve limuzine novog A8. Dežavu osjećaj najjači je pri pogledu na središnju konzolu, na kojoj su neki od elemenata i dizajnerskih rješenja direktno preuzeti od najvećeg Audija. Od Audija je "prekopiran" i grafički interfejs, koji se reprodukuje na displeju instrument table i koji između ostalog objedinjuje funkcije navigacije, kompasa, muzičkog sistema... Sveukupno gledajući, unutrašnjost Touarega II nudi puno više profinjenosti i luksuza u odnosu na prethodnika, koji je imao previše plastičnih detalja, te predimenzioniranih prekidača na centralnoj konzoli. Velika pažnja posvećena je i najsitnijim elementima, a kupcima su na raspolaganje već od serijske opreme stavljeni 6,5-inčni na dodir osjetljivi ekran, sa CD izmjenjivačem sa šest pretinaca za CD-ove. Za one zahtjevnije ponuđen je 8,5-inčni ekran sa GPS navigacijom.

 

SIGURNOST
Nevidljivi anđeli čuvari

Sa novim Touaregom Volkswagen je prvi put predstavio inovativni Area View sistem nadgledanja okoline automobila pomoću četiri širokougaone kamere. Ovaj sistem podiže sigurnost vožnje, jer maksimalno smanjuje mrtve uglove i mogućnost neuočavanja prepreka i potencijalnih opasnosti u okolini automobila. Za zaštitu putnika u neželjenim situacijama zaduženo je  devet vazdušnih jastuka. Lane Assist sistem osigurava da ne skrenete s pravog puta, Side Assist upozorava na promjenu vozne trake, te na vozila koja se približavaju od pozada. Automatska regulacija razmaka ACC s integrisanim Front Assistom koči automobil u slučaju nužde, sve do njegovog zaustavljanja i kao mjeru predostrožnosti zateže pojaseve. Nova Bi-Xenon prednja svjetla s Dynamic Light Assistom osvjetljavaju saobraćaj iz suprotnog smjera i regulišu dugo svjetlo bez zasljepljivanja, a adaptivna kompenzacija prevrtanja osigurava da Touareg suvereno stoji na cesti.

 

Za razliku od prethodnika, koji se nudio sa četiri TDI i pet benzinskih agregata u V6, V8, V10 i W12 konfiguraciji, sa rasponom snage od 174 KS do 450 "konja", koliko je razvijao najjači dvanaestocilindrični 6.0 W12 benzinac, novi model je u prodaju krenuo sa samo tri motora. Početni agregat u ponudi je trolitarski 3.0 TDI motor sa 240 KS, a nadopunjava ga dobro poznati, ali unaprijeđeni, 4.2 TDI dizelaš sa 340 KS. Jedini benzinac u ponudi je 3.0 TSI agregat sa 333 KS, koji je uparen elektromotorom snage 47 "konja", u Touaregu Hybridu. Sa novom motorizacijom Touarega, koja u prosjeku troši 20 odsto manje u odnosu na prethodni model, njemački proizvođač je pokazao da je u potpunosti svjestan problema globalnog zagađivanja, ali i potrebe za konstruisanjem motora, koji će sa manje goriva omogućiti postizanje vrhunskih performansi. U osnovnoj 4Motion verziji svi Touareg II modeli dolaze sa pogonom na sva četiri točka sa Torsen središnjim diferencijalom i ograničenim proklizavanjem, dok je model sa V6 TDI agregatom opciono moguće nadograditi sa „Terrain-Tech" paketom, koji je opremljen još jačim središnjim diferencijalom pogodnim za ekstremni off-road, koji uključuje i redukcijski prenos, kao i središnji i zadnji diferencijal sa mogućnošću blokade do 100%.

 

PREDUSLOVI ŠTEDNJE
Bolja aerodinamika i manja težina
Osim smanjenja težine za prosječnih 208 kg, ostvareni su i mnogi ostali neophodni preduslovi da bi se smanjila potrošnja goriva. Prvi od njih je aerodinamičko oblikovanje automobila, te značajno smanjivanje otpora vazduha. Prednji kraj dizajniran je u skladu sa novim vizuelnim identitetom Volkswagena, koji mu je osim ubjedljivijeg optičkog nastupa donio i manju prednju siluetu. U nizu na štedljivost orijentisanih preduslova je i serijska ugradnja osmostepenog automatskog mjenjača, koji je u kombinaciji sa tri agregata donio značajne prednosti u pogledu potrošnje goriva, koja je u nekim slučajevima manja i od dvije litre.

 

Ovako motorizovan i pogonski potkovan automobil, prema tvrdnjama stručnjaka VW-a, pruža više nego uvjerljive vozne karakteristike, bez obzira na uslove vožnje. Na cesti je dinamičan, upravljiv i udoban, a u off-roadu prodoran i praktično nezaustavljiv. Druga generacija Touarega sa prethodnikom dijeli ime i prezime, ali ga u svemu ostalom nadmašuje zahvaljujući činjenici da je u njega ugrađena trenutno sva raspoloživa tehnologija, koja je razvijena pod okriljem Volkswagena i njegove VAG grupacije. Najbolji Volkswagen svih vremena, kako su ga nazvali u Volfsburgu, najbolja je potvrda nezadrživog uspona nekadašnjeg "proizvođača narodnih automobila", koji nakon godina dominacije u nižim klasama želi da ima i jednog vrhunskog predstavnika u premium klasi. Ako je suditi prema novom Touaregu, Volkswagen je na dobrom putu da to i ostvari.

Datum objave: 20/04/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook