Naslovna > Automobili > Hyundai > ix35 > Luksuz s popustom
FOTO GALERIJA (22)

Test - Hyundai iX35 2.0 CRDi Platinum 4WD A/T

Luksuz s popustom

U zadnjoj prodajnoj sezoni Hyundai uz aktuelni ix35 nudi primamljive popuste, čak i kada je riječ o njegovim najbolje opremljenim i motorizovanim ekskluzivnim verzijama...

Hyundai ix35 je školski primjer globalnog, svjetskog automobila, koji se u manje-više identičnom izdanju prodaje širom svijeta. Hyundai ga je proizvodio ili još proizvodi u devet različitih tvornica u: Južnoj Koreji, Slovačkoj, Češkoj, Kini, Indoneziji, Egiptu, Tajvanu, Maleziji i Brazilu. Osim kao ix35 ovaj automobil se na globalnom tržištu i zemljama poput Amerike, Malezije, Južne Koreje... prodaje pod imenom Tucson. To ime je naslijedio od prvog Hyundaijevog savremenog SUV-a, koji je bio aktuelan od 2004. do 2010. godine. To ime je ponovo ponio i u trećoj generaciji, koja je nedavno predstavljena na Sajmu automobila u Ženevi. No, ix35 još uvijek nije spreman za istoriju, jer će se aktuelni model proizvoditi i prodavati barem do polovine tekuće godine. Zadnje serije ix35 trebale bi imati i povoljniju cijenu, ali i uzoran kvalitet, koji se postiže s godinama.

 

S kojim sve adutima raspolaže aktuelni ix35 u zadnjoj godini proizvodnje provjerili smo testiranjem najbolje opremljenog Platinum modela, u kombinaciji sa najjačim 2.0 CRDi dizel agregatom sa 184 KS, automatskim mjenjačem i 4x4 pogonom. Zahvaljujući prošlogodišnjem redizajnu ix35 izgleda svježe i moderno. Tom utisku najviše doprinose savremeni LED farovi i poziciona svjetla, ali i neobične izlomljene linije karoserije, koje ne pokazuju znake starenja. Svoj doprinos daju i 18-inčni aluminijumski naplaci sa gumama dimenzija 225/55, koji na ix35 za nijansu ljepše izgledaju od serijskih 17-inčnih. Najbogatiji paket opreme se prepoznaje i po staklenom panoramskom krovu, koji se vizuelno odlično nadopunjuje sa metalik sivom karoserijom, zatamnjenim zadnjim staklima i crnim, plastičnim oblogama donjeg dijela vozila. Nema šta, riječ je o trendovski skrojenom automobilu, koji garantuje upadljivost, kako na asfaltu, tako i izvan njega.

 

U kabini je malo drugačija priča. Armatura od tvrde reljefne plastike rijetko se sreće u kompaktnoj SUV klasi, a kamoli u njenim najbogatije opremljenim i najskupljim modelima, kakav je testni ix35. Puno je i u svijetle nijanse lakirane plastike, koja jednostavno ne miriše na luksuz. S druge strane, kvalitet izrade je uzoran, a svi sklopovi precizno izvedeni. Instrument tabla je pregledna i informativna, a sadržajan i kvalitetan je multimedijalni sistem sa na dodir osjetljivim ekranom. Ispod njega su jednostavne komande automatskog klima uređaja i veoma korisni AUX, USB i iPod priključci, te 12-voltna utičnica, kojoj će se posebno obradovati tehnofili i zagriženi korisnici savremenih multimedijalnih uređaja. Prostor oko automatskog mjenjača je pomalo prejednostavan i ne baš tako maštovito oblikovan. Visoku ocjenu u kabini zaslužuju i udobna, kožom obložena sjedišta sa grijačima. U zadnjem dijelu udobno će se smjestiti tri odrasle osobe, koje će imati dovoljno komfora u svim pravcima. Zbog prilično dugačkog međuosovinskog razmaka od 2.640 mm, Hyundai iX35 i po pitanju prtljažnog prostora ima šta da ponudi, jer zapremina od osnovnih 590 do krajnjih 1.436 litara je natprosječan rezultat, u okvirima klase.

 

Hyundai iX35 je po definiciji SUV automobil, koji mora biti približno isto sposoban za vožnju na asfaltu, ali i van njega. Najjači 2.0-litarski turbodizelaš sa 184 KS i 392 Nm obrtnog momenta (383 Nm s ručnim mjenjačem) odlično je usklađen sa šestostepenim automatskim mjenjačem. Klasični automatik lagano klizi kroz brzine i najugodniji je u opuštenom režimu vožnje. Po potrebi brzine je moguće birati ručno uz pomoć poluge mjenjača i njenih +/- položaja. Ubrzanje od 9,8 sekundi i maksimalna brzina od 195 km/h su na nivou adekvatno motorizovanih konkurenata. Na otvorenom putu iX35 je udoban i ponaša se kao kompaktni automobil. Servoupravljač sa tri različita režima rada: Normal, Comfort i Sport je takođe primjereniji ugodnoj i opuštenoj vožnji, kada do izražaja dolazi lakoća njegovog okretanja. Ta činjenica je naišla je na veliko odobravanje ženskih članova redakcije, koji ne vole lomiti ruke na upravljaču. Muški su poželjeli malo više direktnosti i boljeg kontakta sa točkovima, koji je poprilično ublažen i u Sport režimu.

 

Kombinacija prednje McPherson osovine i zadnjeg nezavisnog vješanja nudi solidan kompromis između udobnosti i držanja podloge, sa izraženom sposobnošću upijanja i većih neravnina. Pri umjerenoj terenskoj vožnji do izražaja dolazi 4x4 pogon sa blokadom diferencijala, kojeg potpisuje japanska kompanija JTEKT. Ovaj tip pogona potpuno automatski raspodjeljuje pogonski potencijal između osovina. Većina vučne sile u normalnim uslovima se usmjerava ka  prednjim točkovima. U slučaju njihovog proklizavanja nadzorna elektronika u milisekundama aktivira zadnju osovinu i omogućava bolju trakciju. Po potrebi je moguće i blokirati prenosni omjer na konstantnih 50:50%. Takav pogon je sposoban izaći na kraj sa blažim terenskim iskušenjima. Za nešto više ovaj model nije predviđen, mada mu napadni ugao od 24,2, te izlazni od 26,9 stepeni, to omogućavaju. Prosječna potrošnja zaustavila se na 8,3 litre eurodizela, ali najjači dizelski Hyundai je sposoban popiti 11, 12 litara dizela, ako u galop pustite svu njegovu konjicu. Minimum je na oko 7,5 litara i moguće ga je postići nježnim pritiskanjem papučice gasa uz pomoć ekonometra. Kapacitetne disk ABS kočnice, koje djeluju u kombinaciji sa cijelom armijom elektronskih pomagala kao što su ESP, TCS, te pomoć pri kretanju na usponu i silazak niz nagib, obezbjeđuju visoku sigurnost ovog vozila, kako na asfaltu, tako i van njega.

 

Za najbogatije opremljeni model ix35 sa najjačim dizel agregatom, automatskim mjenjačem i 4x4 pogonom Hyundai u BiH traži 67.650 KM. S obzirom da se ovaj model nalazi u zenitu njegove karijere, on se nudi uz primamljiv popust od 6.572 KM, što konačni iznos spušta na 61.078 KM. Uz obaveznu doplatu za metalik boju, koja košta 700 KM, konačni iznos se zaustavlja na 61.778 KM. S obzirom na luksuznu izvedbu to je i sasvim očekivano, no treba primijetiti da su bh. tržištu ipak prilagođeniji dizelski 1.7 CRDi motori s početka ponude, koja startuje od 44.250 KM, pa naviše. Najpovoljniji 1.6-litarski benzinac je još povoljniji i košta 37.950 KM.
 

Datum objave: 29/05/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook