porsche
Naslovna > Automobili > Lexus > IS > Luksuz sa posebnim pečatom
FOTO GALERIJA (16)

Test - Lexus IS250 Sport

Luksuz sa posebnim pečatom

Najmanji Lexusov model nudi markantan sportski dizajn, odlično izbalansiran i nerastrošan V6 benzinski agregat i luksuzno opremljen enterijer, ugođen po visokim standardima premium klase...

Prva generacija Lexusa IS predstavljena je sada već davne 1998. godine, a zamišljena je kao direktna konkurencija evropskim premijum predstavnicima kao što su Mercedes C klase ili BMW serije 3. I pored polovičnog uspjeha, te gotovo marginalne uloge u Evropi, Lexus je nastavio da njeguje svoju ulaznu liniju potpuno novim modelom, koji je evropskoj publici prikazan na ženevskom sajmu automobila 2005. godine. S obzirom na to da je Toyotin luksuzni podbrend odnedavno prisutan i u našoj zemlji, na test smo dobili model, koji će uz dizelsku 220d verziju biti i najzanimljiviji, a riječ je o benzinskoj varijanti IS250 sa Sport paketom opreme. Sa dizajnerske strane Lexus je model IS oblikovao tako da posjeduje dovoljno individualnih elemenata koji ga jasno distanciraju ne samo od bratskih Toyotinih modela, već i od brojne konkurencije.

 

 

 

 

 

Fluidan, upečatljiv klinasti oblik sa širokim prednjim dijelom i izbočenim blatobranima istovremeno je i najdopadljiviji dio ovog 4.588 mm dugačkog vozila, čiju ukupnu atraktivnost nadopunjavaju i standardni 18-colni laki naplaci sa pneumaticima dimenzija 225/40 na prednjoj, odnosno 255/40 na zadnjoj osovini. Takozvana L-finesse dizajnerska filozofija u kojoj je nastao IS model posebna je i zbog toga što uspješno spaja karakteristike coupea, elegantne limuzine, sa proporcijama koje u stvari karakterišu sportske automobile, a pri tome mislimo na produženi prednji dio i maksimalno skraćenu pozadinu. Upravo na ovom dijelu Lexus pokazuje svu svoju umjerenost, jer osim ovalnih završetaka izduvnog sistema ne postoje nikakvi drugi elementi koji bi samo štetili efektnom obliku ovog vozila, za čiji razvoj je direktno bio odgovoran japanski rally vozač i dugogodišnji šef inženjera u Toyoti - Suguya Fukusato.

 

 

 

U skladu sa renomeom koji Lexus uživa kao premium marka, u enterijeru IS-a smo očekivali pravu poplavu luksuza i najaktuelnijih tehnoloških rješenja. I našli smo ih. Prvo što se primjećuje pri smještanju u udobna, potpuno elektrifikovana prednja sjedišta, su izvanredna vozačka pozicija, a zatim i veoma kvalitetni materijali, čijoj finalnoj obradi se nema šta zamjeriti. Potpuna instrument tabla osvijetljena ugodnim plavičastim koloritom pruža sve potrebne informacije u vezi sa vozilom, dok se na centralnom grebenu ukrašenom aplikacijom u boji titanijuma našlo mjesta za opcioni Mark Levinsom multimedijalni sistem sa uključenom navigacijom.

 

 

Na ugodno visoko pozicioniranom centralnom tunelu postavljena je ručica šestostepene automatske transmisije, kojom se može komandovati i putem atraktivnih poluga na stubu upravljača. Od ostalih elemenata opreme izdvajaju se, između ostalog, sportske aluminijumske papučice, tempomat, električno podesivi upravljač po visini i dubini, elektrifikovana stakla i retrovizori sa funkcijom grijanja, te naravno automatska klimatizacija. Što se tiče prostora, Lexus IS u skladu je sa konkurencijom slične veličine, što u prevodu znači da će natprosječno visoke osobe imati određenih problema sa zauzimanjem idealne pozicije, što vrijedi i za smještanje na zadnju klupu, dovoljno komfornu za dva putnika. S obzirom na to da Lexus IS pripada kategoriji premijum vozila bez pretenzija ka rekordnoj ponudi tovarnog prostora, to upravo pokazuje i prtljažnik, čijih 398 litara nisu jača strana ovog modela. Osim ovog, u nedostatke možemo ubrojiti i naglašavanje ne toliko važnih upozorenja, jer ako vam recimo počne nestajati tečnosti za pranje vjetrobrana, na tabli će se konstantno pojavljivati crveni trokut, koji odvlači pažnju vozača sa puta.


 

Najveća novost testiranog modela krila se ispod njegovog prednjeg poklopca, gdje je smješten 2.5-litarski V6 benzinac, koji pri 6.400 o/min na zadnju osovinu šalje 208 KS. Ovim ulaznim benzinskim agregatom, čiji je najveći obrtni moment od 252 Nm raspoloživ pri 4.800 o/min, Lexus je raskrstio sa linijskim šestocilindrašem iz prethodne serije, ali je istovremeno zadržao njegovu izraženu uglađenost, svilenkasti rad, uz iznenađujuću ekonomičnost. S obzirom na to da Lexusu i nije bila namjera da kreira izrazito sportski automobil, izuzmemo li fantastičnu IS-F verziju, testni IS250 samo je djelimično opravdao svoje sportske gene. Što se tiče ogibljenja sastavljenog od prednje osovine sa dvostrukim viljuškama, te zadnjeg multilink vješanja, evidentno je da svojim karakteristikama može izaći na kraj i sa znatno jačim motorima od naše 2.5-litarske V6 jedinice od 208 KS. U sport opciji, koja standardno dolazi uz Sport paket opreme, držanje podloge i osjećaj na upravljaču su odlični, ali se zbog tvrdoće podvozja istovremeno neće svidjeti osobama koje preferiraju udobnost.

 

 

Drugi element koji bi svakako mogao biti znatno bolji ili drugačije rečeno brži pri zahtjevnijoj sportskoj vožnji je transmisija, koja je podešena prvenstveno za ugodno krstarenje. Upravo ovi elementi našeg modela IS250, kao i podešenost kontrole trakcije i stabilnosti koje se aktiviraju prilično rano, potvrđuju činjenicu da Lexusu nije bila namjera da sport varijantu pretvori u tipičnu sportsku limuzinu, već vozilo koje će svojim karakteristikama uspjeti zadovoljiti širi krug bogate klijentele. Tom krugu pogodovaće i performanse, tačnije ubrzanje do 100 km/h za 8,6 sekundi, te maksimalna brzina od 227 km/h, kao i efikasni kočioni sistem sastavljen od diskova promjera 296 i 291 mm, ojačan ABS i EBD pomagalima, kojem je potrebno da ovaj nepunih 1,6 tona teški automobil sa 100 km/h zaustavi za odličnih 39,6 metara. U pozitivnosti dodajemo i jedan podatak koji nismo očekivali, a riječ je o prosječnoj potrošnji. Uzmemo li u obzir težinu vozila, veličinu motora i njegovu snagu, prosječnih 9,5 litara bezolovnog goriva na svakih 100 kilometara su i više nego dobar rezultat.

Datum objave: 19/05/2010
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook