Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > GLK > Luksuzni off-road sprinter
FOTO GALERIJA (16)

Test - Mercedes GLK 350 CDI 4Matic

Luksuzni off-road sprinter

Najmanji Mercedesov SUV sa najjačim dizel agregatom, sedmostepenom automatikom i 4Matic pogonom stvoren je za uživanje u dinamičnoj, sigurnoj i nadasve udobnoj vožnji, bez obzira na podlogu i vremenske prilike...

Prije četiri godine Mercedes je u piramidu svojih off-road proizvoda predvođenu legendarnom G-klasom, gorostasnim GL-om i broj manjim ML-om ugradio kockicu, koja mu je nedostajala. Napraviti kompaktni SUV koji će ponuditi jednako ubjedljive performanse, kako na asfaltu tako i izvan njega, ni za veliki Mercedes nije bio „mačiji kašalj“.

 

Podsjećamo da je GLK razvijen na ojačanoj platformi aktuelne C-klase, da bi izdržala sve napore zahtjevnih off-road avantura. Na takvu osnovu dodat je 4Matic pogon na sve točkove, a pripremljena je i paleta snažnih benzinskih i dizel agregata.Četiri godine nakon premijernog predstavljanja 2008. godine, u megapopularnoj holivudskoj sapunici “Seks i grad” luksuzni SUV je prošao kroz temeljan redizajn, čije novosti smo imali priliku upoznati na najjačem i najreprezentativnijem modelu, sa sjajnim V6 dizelskim agregatom.  Nakon redizajna GLK je dobio nove „oči“ sa ledeno hladnim pogledom i izuzetno efikasnim sistemom „inteligentnih svjetala“, čija efikasnost u teškim uslovima za vožnju zaslužuje pohvalu, jer bukvalno pretvara noć u dan.

 

Pozadina je takođe bolje uočljiva zahvaljujući LED tehnologiji, a čitav automobil izgleda nekako manje „kockasto“ u odnosu na original iz 2008. godine. Veliko spremanje zahvatilo je enterijer. Umjesto pravougaonih otvora za ventilaciju ubačeni su okrugli, čiji dizajn nas podsjeća na prošli vijek i Mercedesove „sedamdesete“ godine kada je putevima širom svijeta palio i žario legendarni „jumbaš“... Osim ventilacije dodati su i novi trokraki upravljač, moderniji multimedijalni sistem i instrument tabla, a ručica automatskog mjenjača preselila se sa središnjeg grebena iza desne strane upravljača. Testna kombinacija svijetlog aluminijuma, crne kože i plastike djeluje smireno i pomalo hladno. I pored toga u kabini GLK je dominantan osjećaj prvoklasnog luksuza, vrhunske završne obrade i egronomije. Gdje god poslali prste ruku u inspekciju dodir sa ugrađenim materijalima izaziva prijatna osjećanja, a više od svega fascinira lakoća upravljanja mnoštvom komandi raspoređenih od središnjeg grebena pa sve do krakova multifunkcionalnog upravljača. I na instrument tabli vladaju „red, rad i disciplina“, a zanimljiviji od ostalih su grafički prikazi u vezi sa potrošnjom, pređenim putem i autonomijom.

 


Dizelski titan

 

 

 

Pokretačka tehnologija GLK zasnovana je na najjačem dizel agregatu,  sedmostepenom automatskom mjenjaču, 4Matic pogonu i kapacitetnom ogibljenju. Redizajnom je dizelski V6 agregat dobio 41 KS i 60 Nm obrtnog momenta više. Sa 265 KS i 620 Nm dizelska mrcina zaslužuje strahopoštovanje, posebno ako se uzme u obzir da 1.880 kg težak GLK do 100 km/h ispucava za 6,4 sekunde i ne staje do maksimalnih 232 km/h. Još impresivnija je činjenica da se na 100 pređenih kilometara ovaj dizelski biser u Eco modu i u laganom ritmu vožnje može zadovoljiti sa sedam litara dizela, odnosno da je prosječnih 9,2 litara realnost. Visoku ocjenu zaslužuju i kultura rada, odnosno nivo buke koju proizvodi njegovih šest klipova, pa se mirne savjesti može primijetiti da je riječ o jednom od najboljih V6 dizelaša današnjice. U korak sa agregatom ide i sedmostepeni mjenjač, koji dozvoljava i ručno mijenjanje brzina putem polugica na kolu upravljača. Način rada mjenjača moguće je precizirati i putem prekidača na središnjem grebenu sa Sport, Eco i Manual opcijama.

 

 

GLK je pravi visokotehnološki off-road automobil, koji od vozača zahtijeva da ga upali, ubaci mjenjač u D mod i shodno uslovima na podlozi dozira gas i kočnicu. Sve ostalo za njega će da obavi pametna elektronika, koja rukovodi 4Matic pogonom na sve točkove, a automobil će pružiti superiorna vozna svojstva u najrazličitijim uslovima za vožnju. Sve to prati vrhunska udobnost kao proizvod odlično podešenog vješanja, čija snaga do izražaja dolazi kad god sa GLK skrenete izvan asfalta.Početna cijena za testni model od 85.183 KM djeluje primamljivo, jer Mercedes zauzvrat nudi luksuzno opremljen premium SUV, sa snažnim dizel agregatom i uvjerljivim 4Matic pogonom. S druge strane dodatna oprema u vrijednosti od 27.940 KM pokazuje koliko je danas moguće daleko ići kada je riječ o prilagođavanju jednog savremenog Mercedesa ukusu i željama kupca.
 

 

Datum objave: 03/02/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook