Naslovna > Automobili > Volvo > S60 > Luksuzni švedski bunker
FOTO GALERIJA (16)

Test - Volvo S60 D3 Momentum

Luksuzni švedski bunker

Sa novim S60 Volvo je objedinio svoja nastojanja da sigurnost vožnje podigne na najviši mogući nivo, napravivši pri tom automobil „tvrđavu“, koji u kombinaciji sa štedljivim D3 dizelašem i najluksuznijim paketom opreme zadovoljava potrebe profinjenih kupaca...

Otkrivši 2008. godine atraktivni prototip S60 Concept, koji je javnosti približen i kroz kompjutersku simulaciju realizovanu u saradnji sa proizvođačem SimBim, Volvo nije zagolicao maštu samo svojim tradicionalnim klijentima, već i takozvanoj premijum konkurentima, koji u prvom redu dolaze iz Mercedesa, BMW-a i Audija. Prve fotografije novog serijskog modela S60 u javnost su dospjele u novembru 2009, da bi svoju premijernu prezentaciju nova „šezdesetka“ doživjela na ženevskom sajmu automobila u martu prošle godine. Koliko zapravo ovaj model može ponuditi u borbi sa njemačkim „svetim trojstvom“, provjerili smo testiranjem D3 dizelske verzije, oplemenjene najbogatijim Momentum paketom opreme.

 

 

 

 

 

Novi S60 za Volvo nije važan samo kao potpuno novi model, već i kao automobil koji uz XC60 donosi potpuno novi dizajnerski jezik, koji će biti implementiran i na većinu budućih modela švedskog proizvođača. Na prvi pogled jasno je da novi S60 sa prethodnikom ne dijeli gotovo ništa. Prednja sekcija sada ima dominantni gril sa uvećanim logotipom, što je u kombinaciji sa istaknutim poklopcem motora i specifično oblikovanim glavnim svjetlima rezultovalo potpuno drugačijim optičkim nastupom, nekarakterističnim za dosadašnja Volvo vozila. Istovremenom svu svoju eleganciju novi S60 duguje svom gotovo izvajanom profilu, tačnije liniji krova, koja neodoljivo podsjeća na Jaguar XF. Potpun vizuelni utisak upotpunjavaju atraktivni 17-colni aluminijumski naplaci sa pneumaticima dimenzija 215/50, koji su sastavni dio najbogatijeg Momentum paketa opreme. Ipak, zadnji kraj je taj koji će podijeliti mišljenja. Nagli završetak poklopca prtljažnika neće se svima svidjeti, pogotovo što stvara utisak da novi S60 ima peta vrata. Naravno, 4.628 mm dugački Volvo S60 je klasična limuzina, a zbog ovakvog dizajna zadnje sekcije ni prtljažnik nije rekorder, jer mu zapremina iznosi 380 litara, što je rezultat na nivou klasu manjih kompaktnih automobila.


 

Kako smo na test dobili najopremljeniju Momentum verziju u ponudi, od enterijera smo očekivali samo najbolje. Skandinavski minimalizam prisutan je u gotovo svakom detalju, pa će oni željni brojnih displeja i razbacanih prekidača ostati pomalo razočarani. Ipak, ovakav pristup gradnje enterijera Volvo njeguje već duži niz godina i ima svoje pristalice, pogotovo tu filozofiju kombinuje sa materijalima vrhunskog kvaliteta. Naime, kompletna unutrašnjost obložena je finim i na dodir ugodnim materijalima, koji zrače dugovječnošću, te stvaraju efekat istinske premijum atmosfere. Od opreme se izdvajaju opcioni multimedijalni sistem, tempomat, dvozonska automatska klimatizacija, te mnogi drugi detalji, čije su komande uglavnom postavljene na zaštitnom znaku većine Volvo automobila, takozvanoj „lebdećoj konzoli“. Drugačije rečeno, Momentum paket sadrži gotovo sve što je potrebno i najzahtjevnijem vozaču, ali sa težištem na ono po čemu je ovaj proizvođač decenijama poznat - bezbjednost.

 

 

Sa novim S60, Volvo je predstavio novu viziju maksimalne bezbjednosti u saobraćaju, a najdominantniji element svakako je City Safety sistem druge generacije, koji osim zvučnog signala vozača upozorava projekcijom crvenog osvjetljenja na vjetrobranu. Ovaj sistem djeluje do brzine od 30 km/h, a funkcioniše tako što pomoću optičkog radarskog sistema nadgleda prostor od šest metara ispred vozila, te automatski koči ako vozač u međuvremenu nije adekvatno reagovao. Uz potpun set vazdušnih jastuka i zavjesa, tu su i dodatni sistemi kao što su SIPS i WHIPS, odnosno bočna zaštita od udara i prednja sjedišta sa aktivnim naslonom za glavu. Uz naš model stigao je i opcioni Driver Support paket, koji uključuje BLIS sistem za pokrivanje mrtvog ugla, DAC i Adaptive Cruise Control, te Lane Departure Warning sistem za upozorenje gubitka pravca iz trake. Što se tiče prostranosti Volvo S60 zadovoljava, jer će na svoja veoma udobna sjedišta lako primiti četiri, a ukaže li se potreba i pet odraslih osoba, od kojih će, zbog oblika krova, samo natprosječno visoke na zadnjoj klupi imati ograničenu ponudu u predjelu glave.

 

 

 

    MOTOR          ŠTEDLJIVI SNAGATOR      
U pogledu pogona, ispod prednjeg poklopca testni model imao je ugrađen 2.0-litarski petocilindrični common-rail agregat, koji pri niskih 2.900 o/min razvija 163 KS. Zahvaljujući turbo kompresoru sa varijabilnom geometrijom i hladnjakom vazduha, najveći obrtni moment oduševljava, jer okruglo 400 Nm konstantno je raspoloživo u režimu između 1.400 i 2.850 o/min. Osim veoma uglađenog rada, za pohvalu je i usklađenost ovog agregata sa preciznom šestostepenom transmisijom, podešenom da se prvenstveno obezbijedi niska potrošnja goriva, koja se lako održava na nivou od sedam litara. 

 

 

Na testu voznih karakteristika novi Volvo S60 D3 Momentum je sa svoje 162 KS i 400 Nm obrtnog momenta demonstrirao da je prilično dinamično, ali opet prije svega veoma sigurno vozilo. Ogibljenje sastavljeno od prednjih poprečnih ramena i zadnje multilink osovine podešeno je da u prvom redu pruži udobnost, a određene slabosti primjetne su tek na samom limitu, kada na scenu stupa DSTC dinamička kontrola stabilnosti i proklizavanja. Zaljubljenicima u sportsku vožnju nagle reakcije DSTC sistema, koji se može deaktivirati, se uglavnom neće svidjeti, ali opet Volvo je kroz ovaj model sve karte bacio na maksimalnu bezbjednost.

 

TEHNIČKI PODACI
5 cilindara turbodizel
1.984 ccm
120 kW 163 KS pri 2.900 o/min
400 nm od 1.400 do 2.850 o/min
0-100   9,2 s
Max   220 km/h   p. pot  5,3 litre eurodizel

 

 

Da je linijski D3 petocilindraš pravi biser pokazuju i performanse, tačnije ubrzanje iz mjesta do 100 km/h za 9,4 sekunde i maksimalna brzina od visokih 219 km/h, a sve to uz izuzetno skromnu potrošnju goriva od prosječnih 7,5 litara eurodizela. Pozitivnosti su se nastavile na testu kočenja, na kojem je konfiguracija sastavljena od četiri diska, od kojih su prednji samoventilirajući, 1.630 kilograma tešku švedsku limuzinu sa 100 km/h zaustavljala za odličnih 38,9 metara. Ostvareni rezultat je vrijedan svake pažnje, uzmemo li u obzir da je naš testni primjerak bio opremljen zimskim Pirelli pneumaticima. Kada sumiramo sve rezultate, ali i subjektivna zapažanja, jasno je da se Volvo novom generacijom modela S60 kao nikada do sada približio konkurentima kao što su Mercedes C klase, BMW serije 3 ili Audi A4. Iako po dinamici teško može da parira njemačkim konkurentima, bezbjednošću je korak ispred, a opet je sve to ponuđeno po cijeni koja je nešto niža u odnosu na rivale.

 

Datum objave: 21/03/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook