Naslovna > Automobili > Peugeot > 3008 > Magija se vratila
FOTO GALERIJA (48)

Peugeot 3008 Active 1.6 BlueHDi

Magija se vratila

Dizajnerska magija, koju je Peugeot prvi ponudio sa 206-icom, vratila se u obliku druge generacije modela 3008. Osim provokativnog izgleda kompaktni SUV može da se pohvali modernim enterijerom, odličnim vješanjem i uzornom dinamikom u vožnji...

Dvadeset prvi vijek odlično je počeo za Peugeot. Klasom gradskih modela tada je palio i žario bezvremenski 206, dok je u kompaktnoj klasi 307-ica iz godine u godinu nizala prodajne rekorde. Dobro je bila prihvaćena i 406-ica, a sa istim žarom se kupovao i njen nasljednik model 407. Prva generacija 3008-ice je došla u nezgodnom trenutku. Svjetska ekonomska kriza je počela da tinja, a zebnja se sve dublje uvlačila u novčanike evropskih kupaca. Kao potpuno nov automobil, koji je pionirski pokušavao da spoji najbolje osobine iz svijeta monovolumena i crossovera, odnosno SUV-ova, prvi 3008 je u aktuelnom trenutku bio hrabra investicija. Od kraja 2008. do polovine 2016. godine na nju se odlučilo više od 750.000 evropskih kupaca. U Peugeotu zbog toga zadovoljno trljaju ruke, ali istovremeno od novog modela očekuju još veće i bolje prodajne rezultate. Nakon što je sa prvom generacijom 3008-ice odabrao „srednji put“ Peugeot se sa drugom u potpunosti priklonio SUV-ovima. Podsjećamo da je po istom principu „prekomandovan“ i broj veći kućni model 5008, koji je dosadašnje monovolumensko ruho zamijenio sa sada megapopularnim „terenskim“. Dizajn je oduvijek bio jedan od najjačih Peugeotovih aduta. U proteklih šest godina, koliko se Gilles Vidal nalazi na mjestu prvog čovjeka Peugeotovog kreativnog tima, nijedan automobil sa propetim lavićem nije privukao toliko pažnje automobilske javnosti kao 3008. Nakon mnoštva kritika, upućenih na račun njegovih radova, Vidal je napokon zaslužio aplauz. Zamislio je i stvorio potpuno nov, do sada neviđen automobil. Dizajnerski trud vidljiv je na gotovo svakom milimetru plastike i lima. Najupečatljivijim se čini prednji dio vozila sa vertikalnim grilom i propetim lavićem, koji je na njega „skliznuo“ sa poklopca motora. Neobično ulomljena svjetla, sa dnevnim LED diodama oblikom podsjećaju na broj manji kućni model 2008, no sada su konkretnija i prodornija. Prednji branik je fantastično izvajan i čini se da bi zajedno sa svjetlima mogao bez problema stajati u kakvoj galeriji savremenih umjetnosti, kao svijetao primjer razvoja industrijskog dizajna. Peugeot 3008 je automobil kojeg kao i umjetničko djelo, svaki posmatrač doživljava na svoj način. U tom slučaju fotografije imaju nedostižnu prednost u odnosu na riječi.

 

 


Dizajnerska jedinstvenost ne karakteriše samo vanjštinu, već se prenosi i na enterijer. Kao i kod svih „modernih“ automobila, čulni doživljaj u 3008-ici je intenzivniji što je oprema bogatija. Testni model sa Active paketom je negdje na sredini Peugeotove emotivne skale, te će kao takav vjerovatno biti najpoželjniji racionalnistima. Kao i kod prethodnika i u novom modelu vozač je u centru pažnje, a sve komande i instrumenti su okrenuti ka njemu. Sa 3008-icom Peugeot je premijerno predstavio i-Cockpit, odnosno „digitalno radno okruženje“. U praksi to znači da su instrumenti ispred vozača sada u potpunosti digitalni (analnogni nisu dostupni), te da su sistemski povezani sa 8-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, koji je izdvojen iz centralne konzole. Grafička postavka instrumenata se može mijenjati komandom na upravljaču prema četiri različita šablona. Interesantno je da jedan od njih „imitira“ analogne instrumente, a drugi nudi potpuni „mimimalizam“, odnosno samo digitalni mjerač brzine. Centralni ekran, na kojem su digitalizovane komande audio sistema, navigacije, klimatizacije i ostalih sistema u automobilu osjetno brže reaguje na dodir prsta nego ekrani u ostalim Peugeotovim modelima. Upravljanje ovim sistemom je pojednostavljeno sa šest klasičnih tastera dizajniranih u obliku mini klavijature. Oni služe kao svojevrsne prečice za jednostavniju upotrebu dodirnog sistema. Ipak, kao i svi sistemi ovog tipa i Peugeotov zahtijeva od vozača da mu pokloni punu pažnju prilikom odabira željnih funkcija, što u vožnji nužno zahtijeva skretanje pogleda s puta.  

 


Novi 3008 je razvijen na modularnoj EMP2 platformi PSA grupacije, na kojoj između ostalog „leži“ i aktuelni 308. Lakša je i kruća od prethodne, a njena primjena je omogućila da se osovinski razmak poveća za 62 mm, a dužina za 82 mm. Visina je smanjena za 15 mm, a širina je profitirala za četiri milimetra. U kabini to znači da je u prvom redu komfor na približno istom nivou, dok su putnici u drugom redu dobili još slobodnog prostora za noge. Peugeotova sjedišta gotovo uvijek zaslužuju najviše ocjene za udobnost. Tako je ovaj put. Vozač se osjeća kraljevski, a jedini dio tjela koji može da osjeća određen napor je njegova desna noga. Centralni greben je veoma širok i nije blagonaklon prema korpulentnijim vozačima. Oni niži ne bi trebalo da imaju ovakvih problema. Treba napomenuti da se u bogatijim GT i GT Line paketima opreme mogu dobiti i stilizovana masažna sjedišta, koja su presvučena vrhunski kvalitetnom kožom. Praktičan karakter automobila naglašen je sa velikim brojem otvorenih i zatvorenih pretinaca. Jedan od najinteresantnijih je onaj ispod centralnog naslona za ruke, koji ima  mogućnost hlađenja i može da primi nekoliko 1,5-litarskih flaša. Svjež vazduh do drugog reda sjedišta se dovodi iz centralnog grebena na kojem se nalazi i 12V utičnica. Prtljažnik je pravilnog oblika i sa 520 litara osnovne zapremine, za 88 litara veći od prethodnikovog. Do maksimalnih 1.482 litra dolazi se obaranjem naslona zadnje klupe. Peta vrata su pravilnog oblika (nisu dvodijelna kao kod prethodnika) i dovoljno široka da se kroz njih mogu utovarati i kabastiji tereti. Uz doplatu ih je moguće dobiti i sa sistemom električnog otvaranja i zatvaranja, sa opcijom beskontaktnog zadavanja komande podvlačenjem stopala ispod zadnjeg branika. Za 3008-icu sa Active paketom opreme i 1.6 BlueHDi motorom sa 120 KS Peugeot u BiH traži 44.810 KM. Kada tome pridoda i devet dodataka sa liste opcija, koje je imao testni model, početna cijena se uvećava za 6.114 KM, te se zaokružuje na 50.924 KM. To je iznos za koji se u klasi kompaktnih SUV modela može birati između mnoštva različitih modela. Svaki od njih ima svoje adute, ali nijedan ne može da se pohvali tako svježim i originalnim dizajnom, koji je bez ikakve sumnje ponovo postao jedan od najjačih aduta Peugeotovih automobila.

 


MOTOR
Iako u pogonskoj gami ima još nekoliko slabijih i jačih motora, 1.6 BlueHDi se nameće kao odlična mjera za novi 3008, jer nudi uzorne performanse, uz uzorno nisku potrošnju. Osim testnog 1.6 HDi dizelaša u 3008-ici se mogu dobiti još i njegova slabija verzija sa 100 „konja“ te veći 2.0 BlueHDi motor sa 150 i 180 KS. Ljubiteljima benzinaca nude se dvije turbo „mašine“, 1.2 PureTech trocilindraš sa 130 KS, te za cilindar bogatiji 1.6 THP turbo sa 165 KS. Za automobil poput testnog, čija masa se kreće oko 1.400 kg, jači 1.6 HDi sa 120 KS i 300 nm je dovoljan za obavljanje većine svakodnevnih zadataka. Mada ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,2 sekunde na papiru ne obećava previše, u stvarnosti je to dovoljno čak i za ljubitelje dinamike u vožnji. Razlog su veoma srčan odaziv na gas u nižim brzinama i odlično proračunat šestostepeni ručni mjenjač, kombinacija zbog koje se automobil subjektivno čini mnogo jačim i bržim nego što jeste. Međuubrzanja su dovoljna za sigurna preticanja, mada nema one opuštenosti koju pruža vožnja sa jačim 2.0 HDi motorima. Testni dizelaš može da se pohvalni i uzornom prosječnom potrošnjom, koja se u okviru testa kretala na nivou od 6,2 litra. Na otvorenom prosjek se s malo truda brzo spušta ispod pet litara, dok će se u najzahtjevnijim uslovima, u brdu, gradskim gužvama ili s maksimalno opterećenim automobilom 1.6 BlueHDi zadovoljiti sa sedam, veoma rijetko osam litara. Osim motora, za odličan osjećaj u vožnji koji pruža novi 3008 zaslužno je i vrhunski podešeno vješanje. Mada je pozadi polukruta osovina, a ne multilink, to se ne održava na dinamiku i sigurnost vožnje. Automobil je tvrdoglavo stabilan, dok je naginjanje karoserije po krivinama minimalno izraženo. Mada kod mnogih modela u tom slučaju pati udobnost, kod 3008-ice se ni to ne osjeti. Podrezani upravljač je direktan, a krug okretanja od 10,7 metara je osjetno uži nego kod nekih konkurenata (VW Tiguan 11,5m). Preglednost unazad nije za pohvalu, ali jesu pregledni retrovizori i parking senzori. Ko se slabo orijentiše može da doplati i zadnju kameru. Sve u svemu, treba zaključiti kako je 3008 vozački nastrojen automobil, koji osim izraženog šminkerskog stava ima i solidno pokriće u vidu uzorne dinamike i udobnosti vožnje.
 

Datum objave: 15/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook