Naslovna > Retro > Mala legenda
FOTO GALERIJA (11)

Volkswagen Polo

Mala legenda

Za 34 godine Polo je prošao put od skromnog spartanaca do kompletnog i raskošno opremljenog automobila i jednog od najpoželjnijih malih četvorotočkaša današnjice...

Prvi Volkswagen Polo predstavljen je 1975. godine. Legendarni mali automobil iz Wolfsburga razvijen je na osnovi Audija 50, koji je samo godinu ranije sišao sa proizvodnih traka u Ingolstadtu. Bila je to skromnija verzija istog automobila sa VW znakom namijenjena širokim narodnim masama. I dok je Audi 50 bio luksuzno orijentisan, Volkswagenovi menadžeri su od Pola napravili „povoljan i ekonomičan automobil“, čija je početna verzija sa četvorocilindričnim motorom sa 40 KS koštala tek 7.500 KM. Godine 1977. pojavio se drugi član Polo familije, limuzinski model Derby. Interesantna i skladno skrojena sedan verzija Pola trenutno je stekla mnoštvo simpatija kupaca, koji su za kratko vrijeme prepoznali sve prednosti veće i komfornije karoserije te jačeg agregata sa 60 KS. Dok je Audi 50 prestao da se proizvodi već 1978. Polo je postao bestseller, pa je VW do 1979. godine  prodao već 500.000 primjeraka. Te godine predstavljen je i najjači Polo GT, čijih 75 KS je za tadašnje uslove u potpunosti zadovoljavalo apetite sportski orijentisanih vozača. 

 

 

 

 

 

Druga generacija ugledala je svjetlo dana 1981. godine na Sajmu automobila u Frankfurtu. Motor i podvozje su minimalno promijenjeni, dok su stvarne promjene prije svega bile bazirane na dizajnu vanjštine i unutrašnjosti. Predstavljena je i coupe verzija. U drugoj generaciji uvedena je kombi verzija (Variant) kao standardni model. Godine 1983. pojavljuje se možda i najuspješniji specijalni model Fox. Kao i prva generacija model Fox je bio više spartanski opremljen, ali je zahvaljujući dobroj cijeni od 11.490 DM postao pravi bestseller. Iako je ime dobio po svjetski poznatom putniku Marcu Polu, Polo nije bio opremljen za duža putovanja. Njegov teren je prije svega bio grad. To su znali cijeniti kupci, pa su 1983. u Wolfsburgu proslavili proizvodnju milionitog modela. I druga generacija je imala svoju mini-verziju sportaša. GT cuope dobio je naziv G40 i motor sa „nevjerovatnih“ 115 KS, zahvaljujući kojima je ostvarivao maksimalnu brzinu od 200 km/h. U motornom prostoru nalazio se G-punjač, tačnije kompresor, sa lopaticama širine 40 mm, koji je GT Polu pružao raskošan pogonski potencijal. Tokom 1990. godine Polo je temeljno podmlađen. Facelifting je donio masivnije branike, kockasta prednja svjetla i po par KS ispod haube, gdje se par godina ranije odigrala prava revolucija uvođenjem dizel motora.

 


Treća generacija koja je predstavljena u Parizu 1994. godine raskida vezu sa vizijom jeftinog i spartanski opremljenog automobila. Tehnika i oprema su značajno dobili na vrijednosti. Dizajn se isticao bočnom linijom i lakiranim branicima. Mali automobil je porastao i prvi put se mogao dobiti sa četvoro vrata, ali i kao limuzina Polo Classic ili karavan Variant, sa prtljažnikom od 1.260 litara. O ukusima se ne može raspravljati, ali šareni Polo Harlekin iz 1995. godine je i dan-danas ostao raritet. Komercijalizacija ovog šarenog modela napravljenog za jednu reklamnu kampanju nije bila planirana, ali je zbog velikog interesovanja kupaca VW proizveo nekoliko hiljada Harlekina. Polo je međuvremenu nastavio da niže prodajne uspjehe, pa je 1995. godine proizveden četirimilioniti model. Dvije godine kasnije probijena je granica od pet miliona, a 1999. Volkswagen se mogao radovati šestmilionitoj proizvedenoj jedinici. Polo GTI sa 120 KS i brzinom od 200 km/h postaje top model u avgustu 1998. i zbog limitiranog izdanja od 3.000 primjeraka brzo se rasprodaje.

 

U jesen 2001. pojavljuje se novi Polo, a familija ulazi u četvrtu generaciju. Osim imena ništa više ne podsjeća na prvi model. Automatska klima, radio, navigacija... ulaze u dodatnu opremu. Okruglim prednjim svjetlima četvrta generacija napušta dizajnerski koncept kockastih prethodnika. Uprkos kompaktnim dimenzijama, novi model posjeduje i veličinu. Dužinom, širinom, odstojanjem između točkova i visinom, Polo je ubjedljivo nadmašio svoje prethodnike. Polo četvrte generacije zadržava nedodirljivu poziciju u svom segmentu, a osammilioniti Polo napušta proizvodnu traku 2003. Za 30 godina postojanja VW je napravio redizajn Pola, podarivši mu lepršavija svjetla i bogatiju opremu. Ovogodišnji Salon automobila u Ženevi premijerno je ugostio petu generaciju Pola, koja dizajnom, opremom, motorima i mehanikom pravi najveći iskorak u 34 godina dugoj istoriji ovog modela.

Datum objave: 14/10/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook