Naslovna > Automobili > Volkswagen > Polo > Mali Golf velikih mogućnosti!
FOTO GALERIJA (11)

Predstavljamo - Volkswagen Polo V

Mali Golf velikih mogućnosti!

Dugoočekivani novitet iz Wolfsburga dizajnerski se potpuno oslanja na većeg brata Golfa, sa kojim dijeli i neke od novih motora. Kvalitetom ugrađenih materijala i uvjerljivom ukupnom izvedbom Polo ozbiljno pretenduje na sam vrh klase gradskih automobila...

Novi Polo je tu i izgleda zaista fantastično. Volkswagenov dizajnerski tim sa Valterom da Silvom na čelu napravio je vrhunski posao i uspješno prenio prepoznatljive elemente sa modela Scirocco i Golf VI u klasu gradskih automobila. Zahvaljujući takvom pristupu novi evergrin iz Volfsburga sada djeluje puno ozbiljnije i privlačnije. Prednjim dijelom dominiraju ravna maska hladnjaka i upadljivo izlomljena masivna svjetla, a ispod registarske tablice sada je smješten veliki usisnik zraka, izveden po uzoru na novi Golf VI. Zadnji kraj je maksimalno raščišćen i naglašeno sportski formiran sa upadljivo velikim svjetlosnim tijelima, koja uspješno dočaravaju širinu vozila, te velikim logom proizvođača, koji ujedno služi i kao kvaka za otvaranje vrata prtljažnika.

 

 

 

 

 

Bočni profil novog Pola djeluje sportskije, sa agresivnim prednjim dijelom i kratkim stražnjim prevjesom, te blago naglašenim blatobranima i ispupčenim donjim dijelom vrata. Sveukupno gledano, novi je Polo zadržao prepoznatljive linije prethodnika, ali ih je doveo na potpuno novi, ozbiljniji nivo. Jednostavne, precizne i čiste površine dočaravaju solidnost, te uspješno skrivaju rast dimenzija. Poput najozbiljnijih konkurenata i novi je Polo narastao, ali ne previše, jer je ostao unutar magične granice od četiri metra. Sa ukupnom dužinom od 3.952 mm Polo je samo 36 mm duži od prethodnika. U širinu je narastao za 32 mm, na 1.682 mm, dok smanjenje visine za 13 mm pozitivno djeluje na voznu dinamiku. Pažljivo povećanje dimenzija rezultiralo je osjetno većim putničkim prostorom, a i prtljažnik je mnogo korisniji sa osnovnih 280 litara (+10 litara), odnosno maksimalne 952 litre. Kvalitet više u transportnim mogućnostima donosi i dvostruka podnica prtljažnika. Rast dimenzija nije uticao na masu, pa je tako novi Polo u odnosu na prethodnika lakši za 7,5%.

 

 


Iako deklarisan kao mali gradski automobil, novi je Polo siguran poput broj većih modela. Tako svi modeli serijski posjeduju četiri vazdušna jastuka, ABS kočnice, ESP kontrolu stabilnosti i ISOFIX sidrišta za dječije sjedalice. Sve to u kombinaciji sa brojnim poboljšanjima konstrukcije trebalo bi  rezultirati sa maksimalnih pet zvjezdica na Euro NCAP testovima sigurnosti. Novi Polo je odrastao gradski automobil, koji će sigurno promijeniti odnos snaga u klasu gradskih "mališana". To što je već dobio epitet mini Golf može mu samo ići u prilog. Prodaja u Evropi starta u junu po osnovnoj cijeni od oko 12.000 eura. Volkswagen sa novim Polom gaji velike ambicije i na posrnulom američkom tržištu, pa je tako osim standardne najavljena i sedan verzija sa dužim međuosovinskim razmakom, koja bi se proizvodila u Puebli u Meksiku i prodavala po cijeni od oko 15.000$.

 

POLO BLUEMOTION
Ekološka verzija
Tek što je nova generacija Volkswagenovog gradskog modela Polo ugledala svjetlo dana, iz Volfsburga stiže koncept njegove ekološki osviještene verzije BlueMotion, najefikasnijeg Pola svih vremena, koji bi u seriju trebao stići 2010. godine. “Zeleni” Polo pokreće 1.2-litarski trocilindarski TDI dizelaš sa 75 KS, koji u prosjeku troši samo 3,3 litre goriva uz emisiju ugljen-dioksida od samo 87 g/km. Zahvaljujući ovim rezultatima, Polo BlueMotion je jedan od najekonomičnijih automobila na svijetu. Osim izuzetno male mase od samo 1.080 kg, ovako maloj potrošnji pogoduju brojni “štedljivi” dodaci, kao što je poboljšana aerodinamika (zatvorena maska hladnjaka, pokrivač donjeg postroja), gume sa niskim otporom kotrljanja, regenerativne kočnice i start&stop sistem.

 

U unutrašnjosti novog Pola, Volkswagen je ponovo pokazao koliko pažnje polaže kvaliteti obrade i korištenim materijalima. Kompletan kokpit je očekivano izmijenjen. Istina, rješenje kokpita uveliko je preneseno sa novog Golfa, ali to nimalo ne umanjuje njegovu originalnost i solidnost. Posebna pažnja posvećena je ergonomiji, tako da su sve kontrole lako dohvatljive i jednostavne za korištenje. Ponuda prostora za koljena putnika (+8 mm) i ramena (+22 mm) nešto je veća nego kod prethodnika. Osim uvećanja korisnog prostora dosta je urađeno i na poboljšanju udobnosti, pa je tako ovjes kompletno izmijenjen, a tu je i 30 mm veći razmak točkova (1.464 mm sprijeda, 1.456 mm straga), što povoljno utiče ina dinamiku vožnje.

 

 

 

Za novi je Polo pripremljena bogata ergela kako novih tako i višestruko dokazanih motora. Među najvećim novinama ističe se 1.2-litarski TSI benzinac sa 105 KS, te 1.6-litarski common rail TDI dizelaš sa 75,  90 i 105 KS, koji se pridružuju postojećem 1.2-litarskom trocilindarskom benzincu sa 60 i 70 KS, te 1.4-litarskom četvorocilindrašu sa 85 KS. Svi agregati dolaze u kombinaciji sa petostepenim i šestostepenim manuelnim mjenjačem, a tu je i sedmostepeni DSG mjenjač sa dvostrukim kvačilom. U odnosu na prethodnika, Volkswagen je blago izmijenio hijerarhiju paketa opreme. Tako novi Polo dolazi u kombinaciji sa tri paketa Trendline, Comfortline i Highline. Osnovni Trendline paket već u seriji nudi brojne sigurnosne dodatke, kao što je ABS, ESP, Hill Hold, prednje vazdušne jastuke, pet naslona za glavu, zatezače pojaseva sprijeda, elektrohidraulički upravljač, prednje prozore na struju, centralno zaključavanje, vozačevo sjedište podesivo po visini...

ISTORIJAT
Poslije legendarne „bube“ i VW Golfa, Polo je nesumnjivo jedan od najpoznatijih Volkswagen modela. Prvi model pojavio se 1975. godine, kao jeftina verzija Audijevog modela 50. Za razliku od bogato opremljenog Audijevog mališana, Polo je s ciljem zadovoljavanja potrebe za povoljnim i ekonomičnim automobilom bio lišen svih luksuznih dodataka. Upravo zbog toga, početna cijena je iznosila samo 7.500, tadašnjih njemačkih maraka. Za njegov pogon bio je zadužen četvorocilindraš zapremine 900 kubika sa 40 KS. Bio je to pravi budžet automobil za sve. Kako bi zadovoljio rastuće potrebe, Volkswagen je 1977. godine predstavio sedan verziju Pola, popularni Derby. Vremenom je stigao i prvi trkaći Polo GT sa 75 KS. I dok je Audi 50 otišao u istoriju 1978. godine, Polo je nastavio putem uspjeha, te je već 1979. godine dostignuta brojka od 500.000 primjeraka. Bio je to izvrstan uvod u drugu generaciju, koja je predstavljena 1981. godine. Uz zadržavanje iste koncepcije, Polo je dobio potpuno novi moderniji oblik, te legendarnu Fox verziju, koja je cijenom od 11.490 DM bila bestseller. Potvrda uspjeha stigla je 1983. godine u vidu milionitog proizvedenog primjerka. Polo je 1990. godine doživio prvi facelift, kao uvod u potpuno novu treću generaciju predstavljenu 1994. godine. Te godine Polo se riješio imidža jeftinog i skromnog automobila, te je postao punovrijedan automobil sa kompletnom opremom, a prvi put je dobio varijantu sa četvoro vrata, te sedan i karavan varijantu. Uspjeh je bio zagarantovan pa je 1995. godine proizveden 4-milioniti Polo. Dvije godine kasnije probijena je granica od 5 miliona, a 1999. godine Volkswagen se mogao radovati 6-milionitoj proizvedenoj jedinici. Aktuelna četvrta generacija predstavljena je 2001. godine i osvježena 2005. godine, da bi 2003. godine dostigla proizvodnu brojku od 8 miliona. Danas preko 30 godina kasnije, Polo je i dalje mjerilo klase, a njegova legenda i dalje živi.

 

Srednji Comfortline paket donosi kučišta retrovizora i kvake u boji karoserije, H7 prednja svjetla, 15-inčne felge, poluautomatsku klimu, električno pokretane i grijane retrovizore, suvozačevo sjedište podesivo po visini, aluminijske umetke u unutrašnjosti, djeljivu stražnju klupu, dvostruki pod prtljažnika, dodatne pretince za sitnice, te daljinsko centralno zaključavanje. Najbogatiji Highline paket opreme ističe se hromiranom maskom hladnjaka, 15-inčnim alu-fegama i svjetlima za maglu. Unutrašnjost krije trokraki kožni upravljač, odmorište za ruku, multifunkcionalni displej, monitoring pritiska u gumama, sportska sjedišta, te ručicu mjenjača i ručne kočnice presvučene kožom.
 

Datum objave: 23/04/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook