volvo top 1
Naslovna > Automobili > Audi > A1 > Mali, luksuzan i skup
FOTO GALERIJA (18)

Test - Audi A1 1.6 TDI Ambition

Mali, luksuzan i skup

Najmanji Audijev model u svom najluksuznijem izdanju donosi naglašeno sportski dizajn, potpuno opremljen enterijer sa kvalitetnim materijalima i uzornom završnom obradom, štedljiv pogon i kapacitetno podvozje. U skladu sa elitnom izvedbom je i cijena, koja je na bh. tržištu u rangu potpuno opremljene limuzine srednje klase...

U maju ove godine počela je proizvodnja, kako u Audiju vole reći, najsportskijeg malog kompaktnog automobila poznatog po imenu A1, koji smo testirali u kombinaciji sa 1.6-litarskim TDI turbodizelašem od 105 KS i bogatim Ambition paketom opreme. Ovim modelom Audi je definitivno postavio nove standarde među gradskim automobilima, od dizajnerskih rješenja do dostupnosti mnogih tehnologija, prije svega onih za smanjenje potrošnje, a sve je to stalo u veoma kompaktne dimenzije, tačnije u dužinu od 3.95, širinu od 1.74 i visinu od 1.42 metra. Dimenzijama se Audi A1 svrstava u takozvanu klasu gradskih lifestyle automobila, u koju spadaju Mini, Alfa Mito i Fiat 500.

 

 

Dizajnerski A1 nepogrešivo spada u porodicu Audija, prvenstveno zbog karakteristične i na ovom modelu izražene „Single frame“ maske motora, koja je u odnosu na prethodne modele na ovom dobila kose uglove, a zbog naglašavanja širine automobila rešetka je vodoravna. Ispod su upečatljivi usisnici vazduha, koji naglašavaju sportski izgled okarakterisan istaknutim bočnim linijama sa upadljivim svijetlim lukovima krova, koji spadaju u dodatnu opremu. Dizajneri su „jedinici“, zamišljenoj kao mali premijum gradski automobil, uz sportsku notu dodijelili naglašeno agresivan izgled, ističući uz masku i naočita svjetla. Zadnja svjetlosna tijela su dizajnerski riješena kao i prednja, te su pozicionirana direktno na trećim vratima, kao kod modela Q5 i Q7. Sa 1.221 kilogram teškom karoserijom šasija ovog automobila djeluje dosta čvrsto, a izrađena je tako da prilikom saobraćajnih nezgoda tipičnih za grad ne dođe do većih oštećenja. Tvorci Audija A1 posebno su vodili računa o dijelu šasije ispred hladnjaka i kompresora za klimu, pa je tu čvrstina lima dodatno naglašena.

 

 

Testni A1 bio je opremljen bogatim paketom opreme Ambition, koji između ostalog uključuje i Audijev multimedijalni MMI sistem. Jedan od detalja koji se izdvaja je unutrašnje osvjetljenje vozila u potpunosti izvedeno u LED tehnologiji, zaslužnoj za prilično neobičnu atmosferu u vozilu. Audi A1 je i pored veoma kompaktnih dimenzija klasični četverosjed sa udobnim prednjim anatomskim sjedištima standardno opremljenim „Easy Entry“ sistemom. Međutim, iza vozačevog i suvozačevog sjedišta mjesta je dovoljno tek za niže osobe ili djecu, što je i očekivano uzmemo li u obzir da Audi A1 nije porodično vozilo, već takozvani drugi automobil u kući. Da je ovaj model namijenjen mlađim vozačima potvrđuje moderan dizajn instrument table, na kojoj se ističu četiri okrugla otvora za vazduh, a u našem paketu opreme isticao se i trokraki kožni sportski upravljač, te pregledni i potpuni analogno-digitalni instrumenti. Jedan od ljepših detalja je i centralni greben, tačnije komande audio-sistema i automatske klimatizacije, izvedene po uzoru na one iz prestižnog Audija R8. Iako izgleda dosta mali, prtljažnik Audija A1 ima zapreminu od 267 litara, a preklapanjem zadnjih sjedišta volumen se povećava do odličnih 920 litara, što je za ovu klasu automobila izuzetan prostor.

 

Što se tiče pogona on se bazira na 1.6-litarskom TDI common-rail agregatu, koji pri 4.400 o/min na prednju osovinu isporučuje 105 KS. Najveći obrtni moment od 250 Nm raspoloživ je između 1.500 i 2.500 o/min, a na podlogu se prenosi putem petostepene ručne transmisije karakteristične po preciznosti i kratkim hodovima ručice mjenjača.Testirani primjerak je bio opremljen i standardnim start/stop sistemom, zaslužnim za izraženu ekonomičnost i manje zagađenje vazduha u gradskom okruženju.

 

 

 

 

Na testu dinamičkih karakteristika uvjerili smo se da je voziti Audi A1 sa 1.6-litarskim TDI motorom od 105 KS pravi užitak i zadovoljstvo, s obzirom na to da se sportska nota ovog automobila izražena u dizajnu može osjetiti i u vožnji. Ponašanje na testnom poligonu zaslužuje odlične ocjene, zahvaljujući najprije sportskoj konstrukciji, optimalnom rasporedu težine i veoma direktnom upravljaču. A1 je veoma uravnoteženo vozilo, raspolaže sa odlično podešenim ogibljenjem u kombinaciji prednja poprečna ramena, zadnja polukruta osovina, pa je vožnja stabilna čak i na neravninama.  Sigurnosti i stabilnosti doprinosi i odlično kalibrisani ESP program stabilnosti, koji dozvoljava sportsku vožnju, a reaguje tek na samom limitu. Kočioni sistem sastavljen od diskova na svim točkovima unaprijeđen je ABS sistemom posljednje generacije, a Audijevog mališana sa 100 km/h zaustavlja za kratkih 40,7 metara.

 

 

 

Što se tiče ostalih karakteristika, možda je najveća u vezi sa potrošnjom goriva. Testni A1 uz pomoć start/stop sistema, koji se pritiskom na prekidač može deaktivirati, na našem testu je prosječno trošio samo 5,1 litru dizela. Uz sve to, ovako motorizovan A1 ostvaruje i izuzetno niske emisija štetnih gasova, tačnije samo 103 grama CO2 po kilometru, što u stvari znači da ispunjava Euro 5 normu. Što se tiče performansi, ovaj sportski gradski štediša do 100 km/h ubrzava za 10,8 sekundi uz maksimalnu brzinu od 187 km/h, a kolika je potražnja za njim najbolje govori sljedeći podatak: Audi A1 je ove godine proizveden u 50.000 primjeraka i gotovo je rasprodat. Naredne godine je planirana proizvodnja 80.000 primjeraka, dok će 2012. iz fabrike u Briselu izaći 100.000 najmanjih Audija.

 

 

 

 

TEHNIČKI PODACI

4 cilindra turbodizel
1.598 ccm
77 kw 105 KS pri 4.400 o/min
250 Nm od 1.500 do 2.500 o/min
0-100  10,8 s
Max  187 km/h
Prosječna  potrošnja  3,9 eurodizela

Datum objave: 16/12/2010
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook