Naslovna > Retro > Mali princ velikog srca
FOTO GALERIJA (8)

NSU Princ 1000/1200

Mali princ velikog srca

Čuveni njemački proizvođač iz Neckarsulma NSU, nakon što je slavu stekao produkcijom bicikala i veoma uspješnih motocikala, u pedesetim godinama odlučuje da se nakon duge pauze ponovo vrati u auto-industriju...

Nakon modela Prinz 30, SportPrinz i Prinz 4 najviše uspjeha ostvario je legendarni Prinz 1000, jedan od najuspješnijih automobila tog vremena i jedno od popularnijih vozila i na našim prostorima, koji je počeo da se proizvodi 1963. godine donoseći sa sobom pregršt noviteta koji su ga gotovo trenutno lansirali u grupu najboljih primjeraka tadašnje auto-industrije. Kompaktni 3,8 metara dugački „nijemac „posjedovao je sve atribute da postane bestseler.

 

 

 

Sa tada trendovski postavljenim vazdušno hlađenim motorom u zadnjem dijelu i težinom od samo 650 kilograma, Princ 1000 mogao je potegnuti do maksimalne brzine od 135 km/h, što je za tadašnje pojmove bio izvrstan rezultat. Mali četvorocilindraš je iz zapremine od 993 ccm izvlačio odličnih 45 KS, zadovoljavajući se prosječno sa 7,5 litara benzina na 100 kilometara. 

 

 

Dovoljno prostora u unutrašnjosti za četiri, a po potrebi i pet odraslih osoba, prostran prtljažnik zapremine 337 litara, sa dodatnih 50 iza zadnjih sjedišta, učinili su da Princa kupuju, pored onih nešto vrelije krvi i porodično orijentisane osobe. Osim odličnih tehničkih i putnih karakteristika, Princ je bio omiljen i zbog relativno pristupačnih cijena koje su se 1964. pa nadalje kretale od 4.990 do 5.800 DM. O popularnosti malog Princa dovoljno svjedoči i podatak da je u periodu od 1964. do 1972. godine proizveden u količini od 192.261. primjerka.

 

 

 

Evolucija modela 1000 nastavljena je samo godinu dana nakon predstavljanja, u obliku Princa Typ 110 i 1200 C. Sa dužinom od okruglo četiri metra nudio je prtljažnik od raskošnih 490 litara i nešto više unutrašnjeg prostora od modela 1000, a pokretali su ga redni četvorocilindraši od 1.085 sa 53 i 1.177 ccm sa 60 KS. Princ 1200 u svoje vrijeme je bio jedan od kapacitetnijih automobila, što potvrđuje i maksimalna brzina od za tada odličnih 150 km/h.

 

 

 

 

Da je NSU u svoje vrijeme važio za proizvođača sportski nastrojenih automobila pokazuju dva legendarna Princa - TT i TTS. NSU TT bio je u početku opremljen 1.0, a kasnije 1.2-litarskim četvorocilindrašem, koji je pomoću dva Soleksova karburatora pri 5.500 o/min razvijao 65 KS. Ubrzanje do 100 km/h za 13,5 sekundi i maksimalna brzina od 151 km/h predstavljali su 1967. godine odličnu osnovu za osvajanje prestižnog rallya Tour de Europe, koji je tada važio za najduži na svijetu.

 

 

Znatno ubojitiji pokazao se srčani TTS, pokretan malim četvorocilindrašem zapremine 1.0 litre sa 70 KS. Maksimalna brzina od preko 160 km/h i različiti fabrički kitovi za pojačavanje motora do čak 85 KS rezultovali su da je ovaj model za četiri godine proizvodnje realizovan u samo 2.404 jedinice. Spartanska oprema, težina trkačke verzije od samo 650 kilograma, te visoka cijena od tadašnjih 7.500 DM, osnovne su osobine ovog punokrvnog sportiste, koji je kod kolekcionara i danas veoma tražen.      
 

Datum objave: 12/09/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook