Naslovna > Automobili > Fiat > 500 > Mali sam, al’ sam „cool“
FOTO GALERIJA (14)

Test FIAT 500

Mali sam, al’ sam „cool“

Gradski dječak osvojio je simpatije ženskog dijela naše redakcije...

Povratak sa godišnjeg odmora, iskreno, pao mi je teško. Prva sedmica, prvi radni dan, odmah me ubacili u mašinu, te ide se na dogovore u vezi sa testovima, te neka snimanja... uh... a, do đavola, vrućina je!!! Samo pominjanje testiranja automobila, koje je vrh moje firme odlučio da dodijeli meni, nije mi se dopalo. Zašto?! Pa do đavola, kao što već rekoh, vani je pakao, a ja tu moram da se vozikam, malo po gradu, malo po stazi, malo po kojekakvim krivinama i krivinicama... No, što se mora najteže je!

 

I tako, u ruke mi je dopao Fiat 500, 1.2 69 CV Lounge. Moja prva reakcija - „Joj što je sladak!“ Da, znam, tipično ženski, al’ tako je! Kasnije, dok sam se „đirala“ po gradu, uvjerih se da mu mnoge žene upućuju taj „joj što je sladak“ pogled. A ko bi nam zamjerio?! I došao je trenutak da se nas dvoje malo družimo, da vidim šta to sve posjeduje ovaj maleni lifestyle automobil i da pokušam da odgonetnem zašto je, kako smo dobili informaciju, u Monte Carlu svaki drugi automobil baš ovaj?! Prvo da krenemo od unutrašnjosti... 

 

 

Prvi utisak - zaista sa ukusom urađeno! Krem-crno, kombinacija u kojoj je urađen kokpit, odlično izgleda, a osim toga, uopšte nije prenadžidžan kojekakvim tipkama, zbog kojih treba provesti pola sata izučavajući za šta koja služi. Sve što treba tu je, nadohvat ruke. Kožom presvučen upravljač, sa audio-komandama i komandama za Handsfree, veoma je lagan, što je veoma važno za vozača, a pogotovo ženu, koja dosta vremena provodi u gradskoj vožnji. Za lakšu gradsku vožnju ovaj mališan ima i dodatnu olakšicu, i to u obliku dugmeta na čiji pritisak će se aktivirati „City mode“, koji će još više olakšati upravljač automobila i vožnju gradskim ulicama učiniti ugodnijom. Petostepeni mjenjač smješten je na centralnom stubu, a tik iznad njega nalaze se elektronski podizači stakala, kao i manuelni klima-uređaj, koji mi je bio najbolji prijatelj u toku vožnje ovim malencem. Veoma simpatična je kontrolna tabla, koja je urađena u retro varijanti, iako mi je, istini za volju, trebalo malo vremena dok sam se navikla na nju. Vrata takođe imaju elemente retro izdanja, a najupečatljivija je ručka za otvaranje, kakvu pamtim iz nekih automobila iz ranog djetinjstva i to kroz maglu. Fancy unutrašnjosti doprinosi i fiksni panoramski krov, sa zaštitom od sunca. Jedina zamjerka u unutrašnjosti  testnog modela, osim toga što ne posjeduje ogledalo na vozačevom sjenilu, dok na suvozačevom ima taj detalj, je što je prostor na zadnjem sjedištu baš oskudan. No, za dvije „male ženske torbe“ to je taman. 

 

 

 

Gradski slalomaš

 

 

Što se tiče upravljivosti, ispitali smo je višesatnom vožnjom po gradskim ulicama. Uputih se tada po pomoć, pokupih drugaricu, jer, iskreno, kakav god automobil da je u pitanju, sati soliranja kroz grad smuče vam sveukupni utisak. Malo ozbiljne priče, malo više smijeha i mnogo razmijenjenih pogleda sa svijetom s vanjske strane naše kutijice na četiri točka, učinili su mi vožnju i više nego ugodnom. Žene, kao što rekoh na početku, većinom su našem Fiatu upućivale „joj što je sladak“ pogled, a muški dio prolaznika i vozača imao je različite reakcije. Oni koji su za kretanje koristili svoje dvije noge, kada su primijetili da ih posmatramo, častili su nas sa po bar jednim osmijehom. Oni koji su bili za upravljačima svojih macho automobila poneki put uletjeli su ispred nas u raskrsnicu (iako smo mi imale prednost), te nas nasmijanih očiju posmatrali u retrovizoru, dok smo se mi smijale njihovim „Balkan gentleman“ gestovima. Svakako, najviše simpatija dobili smo od vozača SUV-ova, kada bismo na semaforu stali uporedo s njima. 

 


Sviđao se ovaj automobil ili ne našim balkanskim frajerima, moramo reći da je on jedan zaista sjajan primjerak praktičnog gradskog momka. Osim toga što je lak za upravljanje, pokazao se odličan i za izbjegavanje udarnih rupa, kao i šahtova, koji vrebaju podvozja svih automobila koji se kreću užim centrom grada. S obzirom na njegove dimenzije možete naslutiti da problema sa parkiranjem ne da nema, već bi i oni koji su apsolutno na „Vi“ sa parkiranjem prošli bez problema.
Njegova sićušna građa navela me je na pretpostavku da i njegov prtljažnik ne daje puno opcija. Bila sam u pravu, ali na prvu nisam mogla ni pretpostaviti da ću svu opremu za snimanje uspjeti smjestiti unutra. Ipak, svi rekviziti su uspješno složeni, a svoj skepticizam odlučila sam da zadržim za sebe, radujući se, jer se nisam kladila sa kolegama u nemogućnost tog poduhvata.Sa opremom za snimanje malog „italijana“ morala sam odvesti i na jedno malo grublje testiranje. S obzirom na to da rijetko koji muškarac (a ovo je prvenstveno muški magazin) voli da žena govori o dinamičkim sposobnostima automobila, taj dio posla prepustila sam snažnijem i, naravno, stručnijem dijelu redakcije.
 

 

Model 500 zasnovan je na takozvanoj Fiat Mini platformi sa prednjom McPherson i zadnjom polukrutom osovinom sa torzionim elementima. Ovako aranžirano podvozje obezbjeđuje dovoljno udobnu vožnju, dok na testnom poligonu lako izlazi na kraj sa baznim 1.2-litarskim benzincem. Pri vožnji na limitu Fiat 500 ponaša se kao tipični prednjepogonaš, sa tendencijom proširenja putanje. koja se lako koriguje popuštanjem papučice akceleratora. Što se tiče dinamike, ugrađeni 1.2-litraš sa 69 KS najbolje se snalazi u gradskom okruženju, dok ga je pri vožnji na otvorenom putu potrebno držati u višim obrtajima, da bi ispoljio sav svoj pogonski potencijal. U kombinaciji sa masom karoserije od 950 kg, ubrzanje do 100 km/h za 13,1 sekundu i maksimalna brzina od 159 km/h su solidna ostvarenja, uzmemo li u obzir da se radi o ulaznoj motorizaciji Fiat 500 game.

 

 

Na kraju, šta mogu reći o našem testnom modelu? Kakav je sveukupan utisak? Iako nisam ljubitelj malih gradskih automobila, ovaj je mnogo simpatičan, praktičan i za vrijeme testiranja nekako sam ga, kako bismo u slengu rekli - „zagotivila“. Kako i ne bih?! Pa pogledajte samo njegov dizajn! A još kada se u njemu nađete između buseva i velikih terenaca, ne možete da se ne  osjetite „cool“. Ipak, to je moj utisak, a ukusi se razlikuju. Kako god, za razliku od svog prethodnika, koji je pravljen prije 50 godina i za šire narodne mase, ovaj momak nije jeftin, te će oni koji požele da budu vlasnici ovakvog lifestile primjerka morati izdvojiti 24.990 KM.  

 


 

Datum objave: 28/12/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook