Naslovna > Automobili > Hyundai > Venue > Mali SUV sa velikim ambicijama

Hyundai Venue

Mali SUV sa velikim ambicijama

Sa svojim najmanjim SUV modelom interesantnog kutijastog dizajna Hyundai nudi multifunkcionalan automobil, sa komfornom kabinom, bogatom opremom i najsavremenijim sistemima za asistenciju u vožnji i održavanje sigurnosti...

Hyundaijeva SUV ofanziva se nastavlja i u 2019. godini. Njegova SUV porodica koju su do sada činili Kona, Tucson, Santa Fe, hidrogenski Nexo i raskošni Palisade, postala je bogatija za još jedan kompaktni gradski model interesantnog imena Venue. Riječ je o do sada najmanjem Hyundaijevom SUV modelu, koji je sa 4.035 mm dužine za 130 kraći i 30,5 mm uži od Kone, te ima i 8,13 centimetara kraće međuosovinsko rastojanje u odnosu na nju. I pored svega navedenog Venue na prvi pogled ne izgleda dimenzijski skromniji od Kone, za šta je prvenstveno zaslužan njegov klasičan, kutijast dizajn, koji nas neodoljivo podsjeća na Suzuki Jimny, Jeep Wranglera i Mercedes G-Klasu. Mada zbog visine od čak 1,52 m izgleda pomalo izduženo, Venue je u suštini veoma moderan automobil, koji bi prema Hyundaijevim projekcijama trebalo da bude jednako privlačan i zanimljiv kako kupcima koji žive u urbanim sredinama, tako i onima koji su prinuđeni da svakodnevno silaze sa asflata. Prednji dio karakterišu odvojene svjetlosne grupe kao na Koni i Santa Fe-u, sa visoko pozicioniranim LED dnevnim svjetlima i jednostavnim, ugaonim glavnim svjetlima koja su povučena u uglove prednjeg branika, ukrašenog nezaobilaznim off-road detaljima.

 

Veoma upečatljiva je i rešetkasta osmougaona maska hladnjaka, koja je već postala zaštitni znak svih savremenih Hyundaijevih modela. S boka se ističu zanimljivo dezenirani alu naplaci dostupni u rasponu od 15 do 17 inča i plastične zaštite rubova blatobrana i pragova. Tu su i neobično „izlomljene“ staklene površine i kontrastni svijetli krovni nosači i krov kao jedan od trendovskih detalja, koji privlače sve veći broj kupaca crossover i SUV modela. Zadnji dio donosi interesantnu grafiku, u osnovi veoma jednostavnih pravouganih svjetala, te potpuno ravan branik, u čije krajeve su integrisana svjetla za vožnju unazad i maglenke. Donji dio branika iskorišten je za integrisanje svijetlih ukrasnih plastika, imitacije difuzora vazduha i jedva vidljivog završetka izduvnog sistema. Kupcima je ponuđen izbor između osam različitih dvobojnih kombinacija, što je po Hyundaiju sasvim dovoljno da zadovolji najrazličitije zahtjeve kupaca.

Pedantni Korejci su izračunali da je gabaritna razlika u odnosu na Konu smanjila kabinski prostor za 76,5 litara, ali su i istovremeno naglasili da su dobro promišljenim inženjeringom uspjeli zadržati uzoran komfor. Tu se prije svega misli na poprilično vertikalan položaj instrument panela, na koji su integrisani oku ugodni savremeni sadržaji. Instrumenti donose kombinaciju analognih mjerača brzine i broja obrtaja i velikog 3,5-inčnog info displeja u sredini, na kojem vozač može da očita mnoštvo informacija vezanih za automobil, autonomiju, potrošnju, ali i sisteme koji su ugrađeni u njega. Na centralnom grebenu je 8-inčni na dodir osjetljivi ekran multimedijalnog sistema koji podržava Android Auto i Apple CarPlay protokole za povezivanje sa pametnim uređajima. Veoma lijepo stilski je izveden i klima uređaj, sa okruglim digitalnim displejom u sredini za kojeg Hyundai ističe da predstavlja vrhunski primjer jednostavnosti u upravljanju. U skladu sa sve većim potrebama za konekcijom i punjenjem prenosnih pametnih uređaja u kabinu je ugrađeno nekoliko 12V i USB utičnica, a tu je i Bluetooth konekcija. Mada je riječ o veoma kratkom i preglednom vozilu, Hyundai je pozadi ugradio nadzornu kameru. Zapremina prtljažnika je deklarisana na 350 litara, što je nekoliko litara skromnije ostvarenje nego kod Kone, u odnosu na koju je Venue u transportnom pogledu ipak praktičniji zahvaljujući kutijastoj karoseriji, ravnim zidovima prtljažnika i širokom otvoru, koji omogućava jednostavan utovar kabastijeg tereta poput kutija.
Hyundai Venue premijeru je imao na sajmu automobila u New Yorku. Njegova prodaja počinje krajem tekuće godine, a evropska premijera još nije potvrđena, ali neće biti iznenađenje ako ga vidimo već na septembarskom sajmu automobila u Frankfurtu. 

POGON
Hyundai nije puno komplikovao kada je riječ o izboru pogona, već ga je sveo na jedan atmosferski benzinski motor. Riječ je o 1,6-litarskoj četverocilindarskoj jedinici, koja razvija 112 KS i može da se kombinuje sa šestostepenim ručnim ili CVT automatskim mjenjačem. Ovaj motor na evropskom tržištu trenutno je dostupan u Elantri, u pojačanoj verziji sa 132 KS i prosječnom potrošnjom od 6,6 litara. Više detalja o njegovim tehničkim karakteristikama biće objavljeno do početka prodaje.


SIGURNOST
Iako je najmanji Hyundaijev SUV, Venue na raspolaganju ima respektabilnu zbirku najsavremenijih sistema za asistenciju u vožnji i održavanje sigurnosti. Na prvo mjesto Korejci stavljaju sistem upozorenja na frontalni sudar sa mogućnošću detekcije pješaka i automatskog kočenja u slučaju opasnosti. Tu je i sistem za nadzor zadnjeg dijela sa mogućnošću detekcije naleta vozila sa strane ili iza Venuea. Vozač može da računa i na sistem kontrole njegove budnosti, koji će ga upozoriti ukoliko primijeti da dolazi do pada koncentracije. Tu su i sistemi za nadzor mrtvog ugla i održavanje sigurnog pravca u saobraćajnoj traci.
 

Datum objave: 20/07/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook