Naslovna > Automobili > Renault > Megane > Mali „Talisman“ po mjeri istoka
FOTO GALERIJA (37)

Renault Megane Grand Coupe Energy 1.5 dCi Intens

Mali „Talisman“ po mjeri istoka

Nasljednik Fluencea izgleda kao da je sišao sa modne piste zahvaljujući vrhunski skrojenom „odijelu“ uz koje odlično pristaju udoban i savremen enterijer, raskošan prtljažnik i jedan od najekonomičnijih malih dizelaša...

Kompaktne limuzine nisu baš popularne u centralnoj Evropi, koja više „voli“ karavane, ali su zato svojevrsni hit na njenom istoku i na tržištima gdje kupci tradicionalno imaju naklonost ka automobilima trovolumenskog tipa. Limuzinomanija ni kod nas nije toliko izražena, koliko je recimo u Turskoj, domovini junaka ovog testa. Podsjećamo da se Renault Megane Grand Coupe, kao i njegovi prethodnici Fluence, Megane Sedan I i II generacije, te limuzinske verzije modela 19, 21, 9 i 12 proizvodi u Renaultovoj fabrici u gradu Bursi. U ovoj fabrici koja ima godišnji kapacitet od 360.000 vozila i pogone za izradu motora i mjenjača, Renault već godinama proizvodi još jednu manju limuzinu Simbol, koja je primarno namijenjena Turskoj, Rusiji i okolini. Zbog određenih predrasuda koje mnogi kupci imaju prema „turskim“ automobilima interesantno je spomenuti da u Renaultovim internim istraživanjima fabrika u Bursi prednjači po ukupnom kvalitetu, odnosno bilježi najmanji broj reklamacija na finalnim proizvodima…

 


Megane Grand Coupe je nesumnjivo dizajnerski najatraktivniji automobil, koji je do sada sišao sa proizvodnih traka u Bursi. Mali Talisman, kako ga već sada od milja zovu obožavaoci Renaulta, modernim izgledom je daleko ispred Fluencea, za kojeg mnogi još ne znaju da je bio rebrendirana verzija SamsungMotorsovog SM3 modela. Podsjećamo da je po istom principu Renault svojevremeno u svoju evropsku gamu uvrstio prvu generaciju SUV-a Koleos i limuzinski Latitude. Nijedan od ovih modela se nije proslavio prodajnim rezultatima, a kao glavni krivac za tu činjenicu označen je neuvjerljiv „korejski“ dizajn. Grand Coupe nema tih problema. Spajanje prepoznatljivog Meganeovog lica sa produženom, limuzinskom pozadinom je izvedeno estetski skladno. C stub je masivan i stopljen sa prtljažnikom, što rezultira jednom od najljepših bočnih silueta u klasi i opravdava odrednicu Coupe. U slučaju testnog modela skladna linija je naglašena i „ledeno bijelom“ bojom, jednom od devet ponuđenih. Dizajnersko prekrajanje zadnjeg dijela nije se odrazilo na kapacitet prtljažnika. Njegovih 550 litara je, ukoliko zanemarimo rekordera klase Škodu Octaviju koja raspolaže sa 590, jedno od najboljih ostvarenja. U prilog toj tezi podsjećamo da Toyota Corolla i Fiat Tipo, koji se takođe proizvode u Turskoj, imaju prtljažnike zapremine 530, odnosno 520 litara. Funkcionalnost prtljažnika donekle je ograničena uskim otvorom, koji onemogućava utovar kabastijih tereta. Onima kojima trebaju peta vrata Renault nudi praktičniji karavanski Megane.

 


U kabini se osjećaj za upravljačem nimalo ne razlikuje od onog koji nude Megane hatchback ili karavan, što je i očekivano, jer je Grand Coupe njihov derivat. Naprijed je dovoljno komforno i za korpulentnije vozače. Kupeovska krovna linija očekivano je spustila strop iznad zadnje klupe, ali bi i pored toga osobe prosječne visine trebalo da sjede uzorno udobno. Dva putnika imaju više nego dovoljno prostora, dok je komfor trećeg ograničen tunelom mjenjača i centralnom konzolom. Kvalitet materijala u kabini je sada na nivou ostalih Meganea, odnosno osjetno bolji neko kod Fluencea. Gornji dio je obložen mekanijom i na dodir ugodnijom gumiranom plastikom, dok tvrdu nalazimo uglavnom na elementima u donjem nivou. U najbogatijem paketu opreme, poput testnog, u prvom planu su digitalni instrumenti, multifunkcionalni kožom obloženi upravljač, udobna polukožna sjedišta sa mekanim materijalom u sredini i multimedijalni R-Link 2 sistem sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, na kojem je moguće pratiti i podešavati prikaz navigacije, audio sistema, klimatizacije... Ekran je velik, pregledan i nudi nekoliko različitih kolor šema zahvaljujući Multi-sense sistemu putem kojeg se podešavaju postavke pogona (Comfort, Eco, Sport, Neutral i Perso), te osvjetljenja instrumenata i kabine. Osjetljivost na dodir je zadovoljavajuća, a grafičke ilustracije tastera su većinom jasne i velike. Problem sa preglednošću nastaje tek kada se ekran nađe pod direktnim udarom sunčevih zraka. Dok automobil stoji, savremena tehnologija je veoma zabavna, ali kada se automobil pokrene i kada se pažnja mora usmjeriti na put, tada do izražaja dolaze i neke njene mane. Bez pomoći suvozača, vozač je osuđen na skretanje pogleda s puta kako bi podesio pojedine parametre poput jačine ventilacije. Mlađi i tabletima vičniji vozači će ove operacije vjerovatno brže savladati, ali bi tradicionalniji kupci, kojima tastere i klasične prekidače ne može zamijeniti nikakva „digitalija“ uprkos popriličnoj jednostavnosti opsluživanja mogli negodovati. Alternativa postoji, jer Renault u početnom Life paketu i dalje nudi rješenje sa klasičnim prekidačima za klimu i audio sistem, ali tada kupci moraju pristati na određene kompromise i odreći se nekih korisnih tehnoloških pomagala poput navigacije, automatske parking kočnice, parking senzora i kamere za vožnju unazad... koji su veoma korisni, ali se ne mogu doplatiti u početnom paketu opreme.


Za Megane Grand Coupe sa najbogatijim Intens paketom (dostupni su još Life i Zen) opreme i 1.5 dCi motorom sa 110 KS na bh. tržištu Renault traži 37.830 KM. Za model poput testnog zbog dodatne opreme treba izdvojiti 42.230 KM. Najpovoljniji model sa dizelskim motorom od 90 KS i Life opremom košta 33.130 KM, dok za 1.6-litarskog atmosferca sa 115 KS treba izdvojiti 29.330 KM. Podsjećamo da se za 690 KM svi modeli mogu dobiti sa produženom petogodišnjom garancijom ili na 150.000 pređenih kilometara. Za doplatu od 400 KM standardni 16-inčni čelični točkovi se u drugom Zen paketu mogu zamijeniti sa atraktivnijim aluminijumskim, a sa njima dolaze i zatamnjena bočna i zadnje staklo, te LED dnevna svjetla u C obliku. Treba dodati i da Megane Grand Coupe već od početnog Life paketa opreme ima klima uređaj, audio sistem sa USB i Aux utičnicama, LED dnevna svjetla…

 

MOTOR
Sa Renaultovim 1.5 dCi motorom se „poznajemo“ duže od decenije. On je u međuvremenu preležao sve dječje bolesti i toliko je usavršen da ga mnogi smatraju jednim od najboljih malih dizelaša na svijetu. U prilog toj tezi ide i činjenica da ga u svoje modele ugrađuju prestižni proizvođači poput njemačkog Mercedes-Benza i japanskog Infinitija. U limuzinskom Meganeu je prisutan od njegove druge generacije, a činio je i okosnicu motorizacije Fluencea. Dostupan je sa dva nivoa snage, od 90 i 110 „konja“. Slabija verzija raspolaže sa 220 nm, a jača koju smo imali u testnom modelu, sa 260 nm obrtnog momenta pri 1.750 obrtaja u minuti. Osim sa preciznim i odlično proračunatim šestostepenim ručnim mjenjačem, ovaj agregat se može dobiti i sa šestostepenim EDC automatikom sa duplim kvačilom. Mali dizelaš je u jačoj verziji elastičan, miran u radu, veoma srčan i nadasve uzorno ekonomičan. U Eco režimu rada, poštujući „savjete“ za promjenu brzina, prosječnu potrošnju smo spustili na četiri litra. Vjerujemo da je uz malo više pažnje na otvorenoj cesti moguće postići i niže prosjeke. U dinamičnoj kombinaciji autoputa, planinskog prevoja i otvorene ceste nakon 200 kilometara digitalni mjerač se zaustavio na 5,5 litara. Prosjek testa od 5,8 je zlatna sredina, dok je krajnost do koje se stiže dugotrajnim puzanjem u gradskim gužvama negdje oko sedam litara. To je vrhunsko ostvarenje za 1.400 kg težak automobil sa stotinjak kilograma teškim vozačem. Još bolje od svega je i što pri punom opterećenju motor nije ekstremno žedan. Rezervoar od 49 litara omogućava autonomiju od hiljadu i više kilometara, zavisno od stila i uslova za vožnju. U Sport režimu ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 11,6 sekundi, dok je najveća brzina 190 km/h. Osim 1.5 dCi motora Renault u Grand Coupeu nudi i savremeniji 1.6 dCi sa 130 KS, koji „stotku“ dostiže za 10,5 sekundi i ostvaruje najveću brzinu od 201 km/h.

Datum objave: 15/06/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook