Naslovna > Automobili > Audi > Q3 > Manje centimetara za više praktičnosti
FOTO GALERIJA (33)

Test - Audi Q3 2.0 TDI Quattro S-Tronic

Manje centimetara za više praktičnosti

Treći SUV u gami Audijevih Q modela donosi prepoznatljiv kućni dizajn, kvalitetno i bogato opremljen enterijer, te naprednu pogonsku tehnologiju, u dimenzijama praktičnog kompaktnog automobila...

Volkswagenova PQ35 platforma zaista zaslužuje da bude zlatnim slovima upisana u anale autoindustrije, jer je upravo na njoj zasnovana većina kompaktnih automobila planetarno popularne VAG grupacije. Kada smo pomislili da je nakon VW Golfa, Škode Octavije, Seata Leon, Audija A3, te mnogih drugih modela ova opcija dala sve od sebe, pojavilo se novo iznenađenje, ovaj put u obliku kompaktnog crossovera Audi Q3, tačnije trećeg po redu pripadnika Audijeve Q porodice. Nakon nedavno upriličene bh. premijere pružena nam je mogućnost da prvi u našoj zemlji testiramo ovaj model od kojeg Audi puno očekuje na evropskom tržištu. Naš testni primjerak stigao nam je u top 2.0-litarskoj TDI opciji začinjenoj Quattro pogonom i S-Tronic sedmostepenim automatskim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom, koji na našem tržištu startuje po cijeni od 62.169 KM.

 

 


Nakon velikog uspjeha sa modelom Q7 i Q „peticom“, koja se još uvijek dokazuje, Audi je odlučio da svoju seriju SUV-ova osvježi još jednim pripadnikom, namijenjenim osobama koje imaju potrebu za manjim premijum vozilom naglašenih vučnih i terenskih osobina. To nikako ne znači da je novi Q3 malo vozilo, jer je dužinom od 4.385, širinom od 1.831, visinom od 1.590 mm i međuosovinskim razmakom razvučenim na 2.603 mm sasvim u prosjeku kompaktne klase. Što se tiče stilistike, teško je ne primijetiti da se Q3 malo razlikuje od ostalih pripadnika Audi porodice. Prednju sekciju krase prepoznatljivi single frame gril, tu su i svjetla sa novim LED elementima, u našem slučaju obogaćena opcionim xenon tijelima, dok notu agresivnosti obezbjeđuje masivni odbojnik sa integrisanim spojlerom i bočnim aplikacijama sa integrisanim svjetlima za maglu. Sa bočne strane, Audi Q3 nije toliko upečatljiv, jer otkriva svoju kompaktnu formu sa blago položenim, gotovo coupeovskim zadnjim dijelom, gdje do izražaja najviše dolaze atraktivna svjetlosna grupa i dvostruki završetak izduvnog sistema. Audi je po svemu sudeći ovim modelom nastojao da skroji robusnu, a istovremeno elegantnu formu koja nije upadljiva, ali istovremeno svakim svojim dijelom zrači njemačkim perfekcionizmom i solidnošću. U skladu sa eksterijernim dimenzijama, Audi Q3 u enterijeru pruža iskoristiv prostor za četiri, odnosno pet odraslih osoba. Dah luksuza primjetan je odmah po otvaranju vrata, jer tada dobrodošlicu čine opciona sportska sjedišta sa elektrifikovanom lumbalnom podrškom, vrhunski materijali, te tradicionalno izvanredna završna obrada. Smještanjem za kožom presvučeni multifunkcionalni upravljač, jasno je da je Audi veliku pažnju posvetio ergonomiji.

 

 

 

Analogno-digitalni instrumenti su pregledni u svakom trenutku, ručica opcionog tempomata je nadohvat ruke, upravo kao i komande Concert audio CD sistema sa USB podrškom i dvozonske automatske klimatizacije pozicionirane na centralnom grebenu. Da bi se izbjegla monotonija u slučaju Q „trojke“ veoma kvalitetnih plastičnih površina, enterijer je obogaćen strateški postavljenim metaliziranim aplikacijama, koje u znatnoj mjeri doprinose naglašeno luksuznoj atmosferi. Svaki detalj je pažljivo dizajniran, što na najbolji način pokazuju LED enterijerno osvjetljenje, pepeljara sa efektnim poklopcem, centralni sklopivi displej iznad centralnog grebena, kao i filigranski finalizovana ručica sedmostepene automatike. Od ostale opreme izdvajaju se i potpuna elektrifikacija stakala i retrovizori koji dolaze i sa funkcijom grijanja. Ponuda prostora na prednjim sjedištima je u prosjeku klase, što važi i za zadnju klupu, koja svojim parcijalnim preklapanjem nudi povećanje osnovne zapremine prtljažnika od 460 na krajnjih 1.365 litara.

 

 

Srčani dvolitraš - Otvaranjem prednjeg poklopca ukazao nam se poznati 2.0-litarski TDI turbodizelaš, koji za potrebe Q „trojke“ na sva četiri točka ispaljuje čak 177 KS. Najveća snaga ovog agregata opremljenog posljednjom generacijom common-rail ubrizgavanja i varijabilnim turbopunjačem sa hladnjakom vazduha dostupna je pri 4.200 o/min, dok je maksimalni obrtni moment od 380 Nm u potpunosti iskoristiv između 1.750 i 2.500 o/min. Zahvaljujući naprednom S-Tronic sedmostepenom mjenjaču sa dvostrukim kvačilom, ovaj agregat pokazao se i kao veoma ekološki nastrojen, jer svaki kilometar emituje samo 160 grama CO2.

 

 

 

 

U trećem dijelu testa naš Audi Q3 2.0 TDI Quattro S-Tronic podvrgli smo detaljnoj provjeri na stazi, ali i na terenu. Zahvaljujući odlično podešenom ogibljenju, Audi Q3 se na asfaltnim površinama ponaša slično klasičnim kompaktnim automobilima, tačnije bez naglašenog naginjanja karoserije u brzim krivinama i sa trakcijom koja se zahvaljujući Quattro pogonu može okarakterisati samo kao vrhunska. Snažni 2.0-litarski dizelaš sjajno se slaže sa sedmostepenim S-Tronic automatikom, koji u S režimu iz njega izvlači puni potencijal, što potvrđuje ubrzanje iz mjesta do 100 km/h za 8,4 sekunde i maksimalna brzina od 210 km/h.

 

 

 

Osim izuzetne dinamike, nadgledane i standardnim ESP programom stabilnosti, upravo je transmisija u saradnji sa start/stop sistemom zaslužna i za prosječnu potrošnju goriva, koja je u kombinovanom ciklusu iznosila prihvatljivih 6,8 litara dizela. Pozitivne ocjene dobio je i kočioni sistem naoružan najnovijim elektronskim pomagalima, koji je naš 1.660 kilograma težak Q3 sa 100 km/h zaustavljao za 40,6 metara. Svakako, pored ubjedljive dinamike na asfaltu, Q3 neće razočarati ni na manje zahtjevnim terenskim ispitima. I pored klasičnih zimskih pneumatika, naš testni model sa lakoćom je ispunio zadatke koje smo pred njega postavili, posustajući u određenim situacijama tek zbog ograničenog klirensa ili neadekvatnih guma.

 

 

Sve u svemu, odlične ocjene za vozilo koje će njegovi vlasnici koristiti isključivo na asfaltu ili da zimi bezbjedno stignu do vikendice ili skijaških terena. U našoj zemlji dizelski Audi Q3 sa 2.0-litarskim motorom od 140 KS startuje po cijeni od 53.261 KM, dok je za jaču opciju sa 177 KS i S Tronic mjenjačem potrebno izdvojiti 62.169 KM, što su odmjerene svote uzmemo li u obzir konkurenciju. Poželite li naš testirani model ipak ćete morati platiti više, jer brojne opcije cijenu dižu na 75.000 KM, za šta dobijate potpuno opremljen crossover, koji sadrži sve najbolje iz svijeta luksuznih premijum kompakta i SUV vozila.

Datum objave: 27/02/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook