Naslovna > Automobili > Volkswagen > Touareg > Manje kilograma za više užitka
FOTO GALERIJA (19)

Test - Volkswagen Touareg II

Manje kilograma za više užitka

Druga generacija Touarega donosi veliki napredak na svim poljima, a prvenstveno u dinamici vožnje. Zahvaljujući osjetnom mršavljenju za oko 200 kg, od sada je i osnovni 3.0 TDI sa 240 KS sposoban ponudi vrhunski užitak u vožnji uz prosječnu potrošnju, koja rijetko prelazi 10 litara...

Nakon osam veoma uspješnih godina, koje su ostale iza imena Touareg, Volkswagen je konačno predstavio i novu generaciju svog reprezentativnog SUV-a, koji je odnedavno dostupan i na našem tržištu. Kada je 2002. godine krenuo u prodaju, Touareg je bio VW-ov pionirski poduhvat u segmentu terenskih vozila, a upravo takve tendencije nastavlja i novi model, koji su njegovi tvorci nazvali tehnološki najinovativnijim proizvodom u istoriji kompanije iz Wolfsburga. Osnovna vodilja prilikom konstrukcije ovog vozila, jednako kao i kod nedavno predstavljene druge generacije Porsche Cayenna, bilo je smanjenje ukupne težine uz upotrebu još efikasnijih pogonskih agregata, što za posljedicu ima znatno smanjenje potrošnje goriva, kao i emisije CO2. I pored činjenice da je nešto veći od svog prethodnika, novi model je lakši od starog za čitavih 208 kg, što se osjeti već od samog starta.

 

 

 

 

No krenimo redom, od dizajna. Izgled je tipični „volkswagenovski“ i nema dileme da će neko ko pogleda novi Touareg odmah znati da je riječ o SUV-u iz Wolfsburga. Mada su dimenzije blago povećane u dužinu sa dodatnih 4,3 centimetra, sa istom širinom i dva centimetra nižim krovom, Touareg je gabaritima ostao u okvirima klase. Međutim, sada izgleda neuporedivo ozbiljnije, elegantnije i zrelije u odnosu na prethodnika, koji je do redizajna za mnoge bio tek „naduvani“ Passat. Ozbiljniji dizajn podigao je Touareg stepenicu više i približio ga najljućim konkurentima poput Mercedesa ML, BMW-a X5 i Range Rovera. Isti utisak kao vanjština odaje i unutrašnjost, koja je i do sada mirisala na profinjeni luksuz.

 

 

Duboko svjesni da kupci ovakve vrste automobila u enterijeru žele imati na raspolaganju sve najbolje što se može dobiti od savremene autoindustrije, Volkswagenovi čelnici dali su odriješene ruke svojim „dekoraterima“. Takav pristup osjeća se odmah po sjedanju u udobna i mesnata sjedišta, iz kojih se pruža kraljevski pogled. Velika instrument tabla sa dva veća i dva manja analogna pokazivača, obrubljena aluminijumom i središnje pozicioniranim info-displejom pravi je melem za oči, jer izgleda lijepo, bogato i pregledno. Dok očima godi pogled na instrumente, rukama se sviđa dodir kožom obloženog trokrakog upravljača sa funkcionalnim multifunkcionalnim prekidačima. Prvi utisak je odličan, a veoma godi i činjenica da je i pored širokog središnjeg tunela vozačka pozicija ostala veoma komforna. Fabrički radio-navigacioni sistem RNS 850 sa sobom donosi na dodir osjetljivi ekran, ali i niz ostalih dodataka, poput mogućnosti bežičnog telefoniranja, kontakta za SIM karticu i prikaza prostora iz automobila, pomoću Rear Assist sistema sa kamerom za vožnju unazad.

 

 

Svi elementi središnjeg stuba zrače luksuzom, dok njihova završna obrada, ali i sami materijali od kojih su izrađeni, ne ostavljaju prostora kritikama. Kad svemu tome dodate i vrhunski kvalitet zvuka, koji reprodukuje 620 W snažan Dynaudio sistem ozvučenja sa s digitalnim sound procesorom, deset zvučnika, 12-kanalnim pojačalom i dva centralna zvučnika, postaje vam jasnije zašto u Wolfsburgu tvrde da je ovo njihov najinovativniji automobil. Priča o unutrašnjosti završava se na komfornoj zadnjoj klupi, koja nudi dovoljno prostora za tri odrasle osobe. Iza zadnje klupe je prostran prtljažnik promjenjivog kapaciteta od osnovnih 520 do maksimalnih 1642 litara, dostupnih nakon obaranja naslona zadnjih sjedišta.
 

 

Više od luksuzne unutrašnjosti tokom testa zanimalo nas je koliko su tehnološke inovacije doprinijele poboljšanju osjećaja u vožnji novog Touarega. Model koji smo imali na raspolaganju ispod haube krije 3.0 V6 TDI agregat sa 240 konjskih snaga, koje se prenose na sve točkove uz pomoć 8-stepenog automatskog mjenjača. Nova transmisija, koja je vjerovatno i najveći tehnički novitet, jer se prvi put našla serijski u jednom VW modelu, već nam je poznata iz novog Cayenna, a najavljeno je da će se ovaj mjenjač uskoro ugrađivati i u neke Audijeve modele. U praksi transmisija radi gotovo savršeno i samo će rijetki vozači ponekad osjetiti potrebu da promjenu stepena prenosa obave ručno, stavljajući prethodno ručicu mjenjača u odgovarajući položaj. Najveće iznenađenje u vožnji Touarega sa dizel motorom je količina obrtnog momenta i sportsko ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 8 sekundi (7,4s). Deklarisanih 550 Nm momenta, koji su dostupni već od 2.000 obrtaja, u ovom automobilu dobijaju pravi smisao, kada se sjetimo njegove težine i dimenzija.

 

 

Zahvaljujući odličnom upravljačkom mehanizmu i vrhunskom vješanju i neiskusni vozači će lako zaboraviti da se nalaze za upravljačem velikog SUV-a. Touareg se očekivano dobro ponašao na asfaltu, ali je tek tokom off-road vožnje pokazao svoj puni kapacitet. Okretanjem velikog kružnog prekidača, koji se nalazi na centralnoj konzoli, odmah iza ručice mjenjača, parametre vozila moguće je postaviti u dva režima rada: on-road i off-road. Na neravnoj podlozi prekrivenoj sitnim šljunkom amortizeri su radili sjajan posao, a distribucija snage na točkove bila je besprijekorna. Ipak, za ekstremne off-road avanture bilo bi dobro posjedovati model sa zračnim ogibljenjem, koje naš testni Touareg ipak nije imao. Iako vožnja ovako velikog automobila u gradskom okruženju za mnoge može biti noćna mora, moramo primijetiti da se u novom Touaregu čak ni na trenutak nismo osjećali tako, bez obzira na uske parkinge i saobraćajne gužve. Preglednost sa vozačkog mjesta je odlična, a mnogo živaca će vam uštedjeti i izvanredan sistem parking senzora, koji pravovremeno upozoravaju na svaku eventualnu prepreku koja se nalazi ispred ili iza vozila. Zgodan dodatak koji vožnju čini još ugodnijom, ali i sigurnijom, su xenon svjetla, koja prate putanju točkova u krivini. 

Datum objave: 23/07/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook