Naslovna > Automobili > Citroen > C4 > Manje radikalna „četvorka“
FOTO GALERIJA (5)

Novitet – Citroen C4

Manje radikalna „četvorka“

Druga generacija Citroena C4 donosi svjež i originalan kućni dizajn i prostraniji enterijer, koji prema tvrdnjama francuskih stručnjaka sada nudi puno više osjećaja za funkcionalnost...

Pogled na kalendar sa datumima izlaska automobilskih noviteta otkriva da je prva generacija Citroena C4 napunila šestu godinu, te da je sazrela za predstavljanje nasljednika. Naime, životni vijek automobila se uveliko skratio, a psihološku granicu od šest godina tržišnog angažmana danas rijetko koji proizvođač prelazi. Kako je konkurencija već uveliko predstavila svoje adute, došao je red da i Citroen pokaže kakav se to automobil krio proteklih godina iza zamaskiranih testnih modela. Mada se finalni izgled nove „četvorke“ mogao naslutiti iz atraktivne studije DS HIGH RIDER, koja je izložena na ovogodišnjem Sajmu automobila u Ženevi, tek nakon objavljivanja prvih oficijelnih slika može se naslutiti šta će to nuditi druga generacija Citroenovog kompakta. Jedno je sigurno, dizajn nove „četvorke“ je korak naprijed, sa mnoštvom interesantnih i veoma originalnih detalja. Prve reakcije publike su odlične, a mnogo je i onih koji su spremni reći da je Citroen još jednom pokazao konkurenciji da njegov kreativni odjel posjeduje raskošan potencijal.

 

 

 

 

Koncepcijski najveća promjena u konstrukciji „četvorke“ odnosi se na zadnji kraj, koji će sa novom generacijom dobiti klasičniju „golfovsku“ formu, a samim tim, tvrde u Citroenu, i mnogo prostraniju i udobniju unutrašnjost nego što je to slučaj kod aktuelnog modela.  

 

 

 

Nova „četvorka“ duža je za pet, šira za dva i viša za tri centimetra, te sada mjeri 4,33 metara u dužinu, 1,79 m u širinu i 1,49 u visinu. Nije puno, ali kažu u Citroenu da će se uz potpuno drugačiju konstrukciju karoserije i te kako osjetiti u unutrašnjosti, ali i u prtljažniku, raskošne zapremine od 408 litara. Enterijer je priča za sebe. Nema više originalnog, ali za mnoge prekomplikovanog upravljača sa fiksnim centralnim grebenom, ali tu je novi četvorokraki sa mnoštvom daljinskih prekidača. Većinu detalja odlikuje originalan dizajn, koji je kako tvrde u Citroenu izveden sa puno većim osjećajem za funkcionalnost. Velika novost je instrumenta tabla sa tri okrugla pokazivača izvedena u analogno-digitalnoj kombinaciji. 

 

 

 

Od tehnoloških poslastica, koje će biti na raspolaganju uz C4 izdvajaju se pomoć pri kretanju na uzbrdici, električna parking kočnica, sistem upozorenja za izlazak iz kolovozne trake (AFIL) i sistem za upozoravanje na objekte u takozvanom „mrtvom uglu“, zakretna Xenon svjetla, Start/stop sistem i drugi... Novu „četvorku“ od starta će pogoniti paleta poznatih benzinskih i dizela agregata, predvođena najslabijim 1.4-litarskim benzincem sa 90 KS. Zanimljiviji od ostali su 1.6 THP turbobenzinac sa 150 KS, te štedljivi 1.6 i 2.0 HDi turbodizelaši sa rasponom snage od 90 do 140 KS. Premijera novog C4 zakazana je za Sajam automobila u Parizu, koji se održava početkom oktobra/listopada ove godine, kada će biti objavljene i preliminarne cijene.

Datum objave: 19/06/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook