Naslovna > Automobili > Toyota > GT86 > Mašina za uživanje
FOTO GALERIJA (22)

Predstavljamo - Toyota GT86

Mašina za uživanje

Najnoviji Toyotin sportski model zamišljen je kao automobil za svaki dan i svaku priliku, koji se jednako ugodno može voziti kako na putu od kuće do posla tako i na sportskoj stazi, gdje pokazuje manire čistokrvnog kupea, čiji je osnovni cilj da probudi što više emocija u vožnji...

Trka za prosperitetom, brojni nameti o očuvanju životne sredine, sve skuplji energenti samo su neki od razloga što su mnogi od najvećih automobilskih proizvođača svijeta u posljednjih desetak godina svoju ponudu sveli na modele koji samo i opet samo donose novac. 

 

Pri tome su mnogi od njih zaboravili ono što je od suštinskog značaja, karakter koji je morao imati svaki automobil, odnosno svoje slavne korijene, zbog kojih su nekada bili i više nego obožavani. Jedan od tih proizvođača je japanski gigant Toyota, koji i dalje pravi superpouzdane automobile, ali takve da zbog svog karaktera u tih posljednjih nekoliko godina nisu ostali upamćeni kod vozača kojima srce brže kuca. Drugačije rečeno, nakon Celice i Supre, čiji su posljednji primjerci sišli sa proizvodnih traka 2002, odnosno 2006. godine, Toyota nije imala nijedan hvale vrijedan sportski automobil, a baš zbog toga njen imidž i ugled kod ljubitelja „bansai“ sprintera počeo je da se srozava na nivo nedostojan za ovu marku, koja je po mnogo čemu zadužila automobilsku industriju, ali i motorsport.

 

Kultnih 86

Povratak korijenima stiže sa brojem 86, magičnom oznakom koja je krasila samo najplemenitije sportske automobile Toyote tokom njene duge i plodne istorije. Ovaj put riječ je o kompaktnom coupeu GT86, potpuno novom modelu koji bi trebao da demonstrira sve Toyotino znanje u razvoju purističkih sportskih automobila, istovremeno pristupačnih za širi krug kupaca i sposobnih da vozaču pruže vrhunski užitak uz minimalni nadzor danas gotovo obaveznih elektronskih pomagala. Ovaj put recept za zabavu glasi - nisko težište, izvanredna aerodinamika, naprijed postavljeni superkompaktni atmosferski 2.0-litarski bokser četvorocilindraš sa okruglo 200 KS i naravno pogon na zadnje točkove.
Tokom savladavanja brojnih problema i razvojnih izazova, glavni inženjer razvoja Tetsuya Tada i njegov kolega iz Subarua Toshio Masuda, borili su se za ostvarivanje tri ključna elementa koja bi formirala karakter Toyote GT86, odnosno njenog brata blizanca Subarua BRZ. Automobil je morao imati pogon na zadnje točkove, motor je morao biti atmosferski i ono što je posebno zanimljivo, na vozilu su morali biti standardni točkovi i gume, jednake onima na Toyoti Prius, dimenzija 215/45R17.

 

Mnogo je elemenata koji jednostavno fasciniraju i koji dovoljno govore koliko su u Toyoti i Subaruu vremena posvetili razvoju apsolutno svakog djelića novog coupea. Jedna od prvih stavki koja zaslužuje svaku pažnju je aerodinamika, jer GT86 se može pohvaliti koeficijentom otpora vazduha od samo 0,27.Toyota GT86 prigrlila je sve ono najbolje od tri ključna Toyotina sportska automobila - Sports 800, 2000GT i AE86. Iako je GT86 lansiran kao jedini automobil sa naprijed poprečno postavljenim bokser motorom i zadnjim pogonom, on svakako nije prvi, jer prije njega je to bio slavni prethodnik Sports 800 iz 1962, koji je imao jednaku koncepciju, ali sa dvocilindričnim bokserom. U pogledu dizajna, novi model se snažno oslanja na rješenja upotrijebljena na legendarnom modelu 2000GT iz 1965. godine, izrađenim u samo 337 primjeraka, koji je možda i najzaslužniji što je Toyota stekla reputaciju proizvođača sportskih automobila. Što se tiče modela AE86, novajlija od njega nije posudio nikakav hardver, ali zato jeste duh iz razloga što je AE86 bio konvencionalni automobil umjerene cijene sa živahnim, sportskim motorom i zadnjim pogonom.

Uzbuđenje u okretajima

Sada već kultna oznaka 86 igrala je zapaženu ulogu u razvoju novog bokser agregata, jer označava idealan prečnik i hod klipa u milimetrima, koji je tako ostao vjeran tradiciji kvadratne geometrije dosadašnjih 2.0-litarskih agregata iz Toyotine duge sportske istorije. Novi atmosferac razvio je Subaru, a Toyota ga je oplemenila D-4S ubrizgavanjem goriva, koje se podešava u zavisnosti od stila vožnje. Okruglo 200 KS dobijeno je pri 7.000 o/min, dok je najveći obrtni moment od 205 Nm ostvariv pri visokih 6.600 o/min. To u stvari znači da ovaj agregat najbolje diše u visokim režimima, kada u kombinaciji sa masom vozila od 1.240 kilograma lako dostiže maksimum od 226 km/h i sprint iz mjesta do 100 km/h za 7,6 sekundi. Za izvanredne vozne osobine svakako je zaslužno i veoma nisko težište, kao i balans sa rasporedom mase na osovinama u omjeru 53:47 posto.
U enterijeru GT86 nudi skladnu kombinaciju luksuza i sportske atmosfere, u kojima će najviše uživati vozač i suvozač. Iako je okarakterisan kao coupe za četiri osobe, GT86 se najbolje snalazi u dvoje, što pokazuje i coupeovski minimalni prtljažnik zapremine 243 litre. Ubijeđeni smo da to neće predstavljati minus kod potencijalnih kupaca ovog modela, koji za njega na zapadnom tržištu moraju izdvojiti odmjerenih 30.000 eura. Sudeći po svemu prikazanom Toyota ima puno pravo da planira godišnju evropsku prodaju u količini od 15.000 primjeraka.

 

 


 

Datum objave: 24/12/2012
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook