volvo top 1
Naslovna > Automobili > Peugeot > Maštanje o budućnosti

Koncept – Peugeot Quartz

Maštanje o budućnosti

Na Sajmu automobila u Parizu, Peugeot je izložio viziju automobila, koji kombinuju osobine SUV-a i limuzine…

Na Sajmu automobila u Parizu Peugeot je izložio koncept Quartz. U zvaničnom predstavljanju navedeno je da je on Peugeotova vizija automobila budućnosti, koji će u sebi kombinovati osobine SUV-a i limuzine. Sa 4,50 metara dužine i 2,06 širine ova koncept je čak 16 cm duži i 20 širi od Peugeotovog monovolumena 4008. Quartz je nastao na modularnoj EMP2 platformi PSA grupacije, na kojoj između ostalog leže aktuelni 308 i Citroën C4 Picasso. Koncept promoviše karoseriju izrađenu od jakih kompozitnih materijala, koji su omogućili potpuno izbacivanje srednjeg B stuba.

 

Svjetla su izvedena u LED tehnologiji, dok je krov stakleni, sa dva odvojena spojlera, čiji zadatak je da povećaju pritisak na zadnju osovinu pri velikim brzinama. Unutrašnjost je futuristički dizajnirana i obilno obložena kvalitetnom crnom i smeđom kožom. Futuristički su oblikovana i sjedišta, sa pojasevima koji se fiksiraju u četiri tačke. Instrumenti se očitavaju na displeju, a iznad njih je “Head up”, koji projektuje najvažnije podatke na specijalnu providnu plastičnu površinu. Vješanje je izvedeno u kombinaciji McPherson opružnih ramena naprijed i zadnjeg multilinka, sa vazdušnim amortizerima. Ovakav princip omogućava automobilu da automatski mijenja udaljenost od podloge u visini od 5 cm, u slučaju da nadzorne kamere vozila uoče neravnine na putu. Pogon je izveden na sve točkove, uz dodatak ograničenog proklizavanja diferencijala. I tu je tek početak, jer je Quartz plug-in hibrid.

 

Ova engleska kovanica na našem jeziku znači da se pogonski sklop sastoji od 1.6-litarskog benzinskog THP agregata, koji uz pomoć turba razvija 270 KS i dva elektromotora sa pojedinačnim potencijalom od po 115 KS. Prostom računicom dođemo do zbira od čak 500 “konja” koji snagu crpe sagorijevanjem benzina i trošenjem struje akumulirane u 400-voltne baterije. Baterije se pune na dva načina - akumulacijom energije kočenja ili direktno povezivanjem na kućnu mrežu. U potpunom električnom “Zev” režimu Quartz ima autonomiju od 50 km. Osim njega, vozaču je na raspolaganju “Race” režim u kojem sva tri motora rade u sinergiji, te “Route”, koji predstavlja balans između snage i ekonomičnosti. Kakva sudbina očekuje koncept Quartz za sada još uvijek nije poznato, mada je ovaj automobil po svemu viđenom još uvijek bliži futurističkim maštanjima, nego proizvodnim trakama. 

Datum objave: 23/12/2014
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook