Naslovna > Automobili > Škoda > Kodiaq > Medvjed koji izaziva strahopoštovanje
FOTO GALERIJA (52)

Test – Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG Style

Medvjed koji izaziva strahopoštovanje

U najjačoj dizelskoj i najskupljoj serijskoj verziji sa Style opremom, koja je obogaćena sa 16.031 KM vrijednom dodatnom opremom 4,7 metara dugački češki SUV spreman je stati na crtu najboljim predstavnicima u klasi. Za jednog prvenca, koji nema direktnih prethodnika to je više nego impresivan rezultat...

Sa isporučenih 1.127.700 vozila u 2016. godini Škoda je treći put zaredom dostigla milionski „tiraž“ i dobro napunila svoju i kasu VAG grupe. U protekloj deceniji češki proizvođač je oborio veliki broj proizvodnih i prodajnih rekorda, te se na mnoštvu tržišta, poput našeg, nametnuo kao dostojna alternativa matičnom Volkswagenu, koji polako, ali sigurno pravi pomak ka premium segmentu...

 

Za ovakav razvoj situacije najzaslužnija je činjenica da su Škodini modeli od 1996. godine i predstavljanja prve savremene Octavie uglavnom koristili provjerenu Volkswagenovu tehnologiju, koja je dječje bolesti „preležala“ u modelima njemačkog proizvođača. U takvim uslovima je postignut visok stepen pouzdanosti, koji su kupci vremenom počeli nagrađivati sve većim povjerenjem, toliko velikim da je došlo vrijeme da Škoda izađe iz svojih dosadašnjih okvira i ponudi im nešto sasvim novo.

 

 

 


Kodiaq je prvi sedmosjed u gami i drugi SUV model u istoriji češkog proizvođača. Uz aktuelnog Superba, to je jedan od najdužih automobila koji su razvijeni na Volkswagenovoj modularnoj MQB platformi, na kojoj danas „leže“ VW Passat, Golf, Seat Leon, Ateca, Audi A3, Q2, ali i mnogi ostali modeli iz VAG koncerna. Sa 4,7 metara je 48 cm duži od Škode Yeti, a 31,5 od njegovog zamjenika Karoqa. U stvarnosti izgleda impozantno i mnogo veći nego što je to na papiru. Još kada se kao testni model kotrlja na najvećim, opcionim 19-inčnim alu naplacima (846 KM) i gumama dimenzija 235/55, onda je njegova pojava još impresivnija. Za upadljivost je kod testnog modela bila zaslužna i odlična „lava metalik plava“ boja sa svojevrsnim dijamantskim efektom, koji magnetskom privlačnošću privlači pažnju okoline. Podsjećamo da se u Kodiaqovoj paleti nude čak četiri standardne i deset metalik boja. Trenutno najbogatija Style oprema s vana se prepoznaje po ručkama vrata i kućištima retrovizora u boji karoserije, hromiranoj masci hladnjaka i okvirima prozora, te aluminijumskim krovnim nosačima... Atraktivnom izgledu doprinose i serijska LED dnevna svjetla, te opciona Full LED prednja i LED zadnja. Za vrhunska prednja, sa automatskim prilagođavanjem snopa, LED maglenkama i funkcijom osvjetljavanja krivina u Style paketu treba doplatiti 1.726 KM, a za zadnja u paketu sa parking kamerom 606 KM. U bh. uslovima Kodiaq je doživljen kao svojevrsna senzacija, ne toliko zbog dizajna koliko zbog činjenice da je većina domaćih vozača iznenađena činjenicom da je Škoda napravila tako veliki i moderan SUV automobil.

 


Ljubitelje Škode i potencijalne kupce sa kojima smo razmjenjivali mišljenja tokom testa Kodiaq je najviše impresionirao kabinom. Toliko slobodnog prostora u svim pravcima danas ne nudi nijedan sličan SUV model u klasi. Osovinski razmak je 2.791 mm, a duži od njega u Škodinoj gami ima samo Superb (4.861 mm). No zbog monovolumenske karoserije najveći češki SUV se čini da je barem duplo prostraniji od Superba. Idealan položaj za upravljačem lako je pronaći, a preglednost je u svim pravcima zahvaljujući velikim staklenim i širokim bočnim retrovizorima odlična. Zbog dužine vozila doplata zadnje parking kamere se preporučuje kao korisno pomagalo koje će svakom, pa i najvještijem vozaču značajno olakšati svakodnevni život. Zadnji parking senzori su serijski u Style paketu. Prednja sjedišta sa opcionim električnim podešavanjem, podrškom za leđa i mogućnošću memorije tri različita položaja su raskošna, te dovoljno široka i visoka da se u njima smjeste osobe veoma različite građe. Ergonomija je na najvišem nivou, a svi najbitniji tasteri i komande su pozicionirani na dohvat ruku vozača.
Analogna instrument tabla sa velikim info displejom u sredini djeluje elegantno i otmeno. Opcioni multimedijalni uređaj Amundsen sa osam inčnim na dodir osjetljivim ekranom visoke rezolucije je krajnje jednostavan za korištenje i ima modernu grafiku. Ima SD, USB i Aux utičnice, a njime se može upravljati i glasovno. Za punjenje različitih uređaja u kabini su dostupne dvije 12V utičnice, a u prtljažniku je još jedna. Opcioni trozonski klima uređaj (423 KM) je veoma efikasan i nudi odvojene komande za putnike u drugom redu sjedišta. Većina plastike kojom je obložen enterijer, pa čak i ona na bočnim dijelovima centralnog grebena, mekana je i ugodna na dodir. Završna obrada je veoma pedantna, a vrhunskim kvalitetom odišu detalji poput perforiranom kožom obloženog multifunkcionalnog upravljača i stilizovane ručice DSG mjenjača. Luksuzni ugođaj u kabini je naglašen i sa opcionim LED ambijentalnim osvjetljenjem (285 KM). Šlag na tortu je još jedna opcija, vrhunski Canton Sound sistem (601 KM) sa devet zvučnika, subwooferom i pojačalom. Ugođaj koji u vožnji pružaju nabrojana, ali i mnoštvo ostale opreme u kombinaciji sa vrhunskim pogonom i najsavremenijom sigurnosnom tehnologijom sa dosta automatskih funkcija svrstavaju ga rame uz rame sa dosadašnjim najprestižnijim Škodinim modelom Superbom. Ipak, kada bi Kodiaqu trebalo dati prednost onda bi to nesumnjivo bila njegova trendovska SUV koncepcija, koja privlači sve veći broj kupaca. Da su u Škodi svjesni svih Kodiaqovih kvaliteta najbolje potvrđuje cijena testnog modela od 83.730 KM, koja je sa početnih 67.699 KM (najskuplji model u ponudi) značajno uvećana zahvaljujući 28 brižljivo odabranih opcija.

 

Rekordna zapremina prtljažnika 
Raskošne dimenzije, osim što omogućavaju da se u Kodiaqovu kabinu smjesti opcionih sedam sjedišta, pružaju češkom SUV-u i raskošne tovarne mogućnosti. Naime, sa osnovnom zapreminom prtljažnika od 720 (sa pet sjedišta) i maksimalnom od 2.065 litara, Kodiaq je ubjedljiviji i od značajno dužih konkurenata poput Hyundai Grand Santa Fe-a (4.885 m), koji ima prtljažnik zapremine 634/1.832 litra. Interesantno je da je u ovom segmentu Kodiaq bolji i od najvećeg Volkswagenovog SUV modela Touarega (4.801 mm), koji ima prtljažnik sa 580/697 litara osnovne zapremine i maksimalnih 1.642 litara. Prtljažne mogućnosti su još zanimljivije kada se zna da su zadnja sjedišta preklopiva u omjeru 60:40, odnosno da se mogu pomjerati uzdužno. Peta vrata se otvaraju električnim putem komandom koja se može zadati pritiskom na taster u kabini ili na kontakt ključu. Škoda uz doplatu od 981 KM nudi i takozvanu „virtuelnu pedalu“ sistem beskontaktnog otvaranja vrata prtljažnika, koji omogućava vozaču da jednostavnim „zamahom“ noge ispod zadnjeg branika otvori prtljažnik. Veoma korisno rješenje ukoliko su obje ruke zauzete. Za vozače koji kabaste terete ipak vole prevoziti u prikolici Škoda uz Kodiaq nudi i kuku za vuču. Ona je vješto sakrivena u zadnjem braniku i iz njega se izvlači pritiskom na taster u prtljažniku. Ista procedura je neophodna da bi se vratila u prvobitni položaj.

 

 

Pamtna dodatna oprema
Po čitavoj kabini, ali i izvan nje je taktički raspoređeno tridesetak interesantnih i veoma praktičnih i korisnih rješenja iz Škodine „Simply Clever“ pametne kolekcije. Izdvajaju se bežično punjenje mobilnih telefona, koje je moguće obaviti u pretincu ispred ručice mjenjača. U oplatama vrata se nalaze kišobrani, a tu su i praktična punjiva prenosna lampa sa magnetom, koja se jednostavno vadi iz standardnog ležišta u prtljažniku. U Kodiaqu je moguće dobiti i grijanje kola upravljača. U oplatama vrata moguće je odložiti flaše do 1,5 litara zapremine. Kao svojevrsnu i do sada u ovoj klasi neviđenu inovaciju Škoda nudi plastične štitnike za vanjske ivice vrata, koji se automatski izvlače po otvaranju vrata. Dječja brava je električna, a nasloni za glavu zadnjih sjedišta imaju trodijelnu koncepciju, koja omogućava da glava putnika koji zaspi zadrži najsigurniji i najugodniji položaj. Peta vrata se otvaraju električnim putem, a komandu za njihovo podizanje ili spuštanje je moguće zadati pokretom noge ispod zadnjeg branika. Sjedišta u drugom redu su montirana na klizače i mogu se pomjerati ka naprijed. U modelima sa sedam sjedišta tako se omogućava pristup zadnjoj klupi, a kod petosjeda omogućava jednostavno kombinovanje sa zapreminom prtljažnika i kabinskog prostora. Tu su i povećalo/strugalica za led ispod poklopca rezervoara, sklopivi stolići na naslonima prednjih sjedišta, hlađeni suvozačev pretinac i niz ostalih korisnih dodataka.


Sofisticirane pogonske grupe
Dizelska gama se bazira na dvije verzije 2.0-litarskog TDI-ja sa 150 i 190 KS. Slabija se može dobiti sa prednjim i opcionim 4x4 pogonom, dok je kod jače pogon na sve točkove u seriji. Škoda uz Kodiaq u BiH nudi dva mjenjača, šestostepeni ručni i automatski DSG sa sedam brzina. Testni model je bio opremljen opcionim DCC (Dynamic Chassis Control) sistemom adaptivne kontrole šasije, koji je integrisan sa sistemom za odabir različitih režima vožnje: Eco, Comfort, Normal, Sport i Individual. Tu je off-road režim, koji se koristi u vožnji izvan asfalta, a aktivira se tasterom iza ručice mjenjača. Sve navedeno u praksi vožnju 1.761 kilograma teškog automobila, čija masa je povećana sa dodatnom opremom, čini veoma dinamičnom i sigurnom. Od 0 do 100 km/h u Sport režimu je moguće ubrzati za 8,6 sekundi, dok je najveća brzina 210 km/h. Najveći obrtni momenat od 400 nm je dostupan od 1.750 obrtaja, što znači da se motor u Sport režimu uvijek spreman odazvati na gas, dok njegova eksplozivnost lagano opada u Comfort i Normal režimima, te kulminira očekivanom ljenošću u Eco režimu, kada nadzorna elektronika čini sve što treba da smanji prosječnu potrošnju. A ona se u okviru testa kretala od 6,8 litara na otvorenom do 9,5 u gradskoj vožnji. Na pet litara je moguće računati samo ako Eco režim bude stalno aktivan, ali je takva vožnja zamorna u ovakvom automobilu. Normal i Comfort režimi nude dovoljno dinamike i ekonomičnosti, dok je Sport za one koji ne žele praviti nikakve kompromise između performansi i potrošnje. Aktivno prilagodljivo vješanje uslovima vožnje u većini situacija se dobro nosi sa dugačkim i teškim automobilom, a jedina zamjerka se može uputiti nešto izraženijoj buci pri naletu na poprečne neravnine. Kodiaq ne djeluje kao automobil koji je namijenjen jurcanju ili postizanju brzinskih prosjeka, a svi njegovi kvaliteti su najizraženiji u umjerenom tempu. Izleti izvan asfalta su ostvarivi, ali 19-inčne niskoprofilne gume sugerišu da je najvećem Škodinom SUV-u uprkos terenskom klirensu od 19,4 cm asflat ipak najdraža podloga. 

 

Datum objave: 02/09/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook