volvo top 2
Naslovna > Automobili > Volkswagen > Up > Melem za besparicu
FOTO GALERIJA (38)

Test - VW High Up! 1.0

Melem za besparicu

Sve skuplje gorivo, sve veće gužve na saobraćajnicama u gradskom okruženju, sve skuplje dažbine pri redovnoj registraciji vozila, samo su neke od stavki koje postaju sve veći jaram većini vozača, ne samo u našoj zemlji već i u neuporedivo razvijenijem okruženju. Na sreću, melem za bolest zvanu „sve skuplje“ postoji, a to su mikrogradski automobili, kao što je VW High Up! 1.0...

Zbog sve skupljeg života, mali automobili u svijetu postaju sve popularniji, a najzanimljivije je da su većina njih „mali“ samo na papiru. Šta to zapravo znači, najbolje pokazuje trenutno najmanji VW u ponudi, model Up!, koji smo testirali u takozvanoj High Up! Verziji, sa jačom opcijom 1.0-litarskog benzinskog trocilindraša sa 75 KS.Kada se razvija mali automobil, za dizajnere to često predstavlja pravu noćnu moru jer moraju da ispoštuju većinu unaprijed zadanih ciljeva, a istovremeno su ograničeni onim osnovnim, a to su dimenzije. Vjerovatno ni VW-ovom dizajnerskom timu nije bilo lako pri razviju Up-a, jer u 354 centimetra dužine, 164 centimetra širine i nepunih 1,5 metara visine morali su kreirati automobil koji će imati većinu osobina vozila klase iznad.

 

Trikovi koji se koriste u modernoj autoindustriji pri dizajniranju ovog tipa vozila vidljivi su i na našem High Up-u, a neki od njih su točkovi gurnuti u krajnje uglove karoserije, čime je dobijen i razvučeni međuosovinski razmak od 242 centimetra, minijaturan prednji dio sa kratkim poklopcem motora, te kutijast ostatak karoserije sa gotovo uspravnim bočnim stranama. Da je Up tipičan VW, pokazuje svojim obilježjima poput jednostavne prednje sekcije sa svjetlima prepoznatljivog oblika, nasmiješenim usisnikom vazduha sa integrisanim svjetlima za maglu, a tu je i nezaobilazni VW logotip. Atraktivna crna metalik boja još više ističe pojedine posebne detalje, kao što su opcioni 16-colni laki naplaci, te na zadnjem dijelu krovni spojler i stakleni tonirani poklopac prtljažnika, sa ponosno istaknutim VW logotipom. To bi ugrubo bilo sve, jer Up odiše jednostavnošću, ali u isto vrijeme sportskim štihom i robusnošću, što opet treba zahvaliti naglašenim branicima i rubovima blatobrana.

 

 

 

Luksuz na poseban način

 

 

 

Otvaranjem velikih vrata pristup u unutrašnjost veoma je jednostavan, a određenih problema imaće samo više osobe pri ulasku na zadnju klupu. Prvo što kod Up-a oduševljava su veoma komforna prednja sjedišta, sa velikodušnom sjedećom površinom i naslonom, koji zadovoljava prohtjeve i natprosječno visokih vozača. Kada se smjestite za atraktivno, sportski podrezano kolo upravljača podesivo po visini i presvučeno kožom, tek tada postaje jasno koliko je Up zapravo veliki automobil. Odlična ponuda prostora u svim pravcima, te naglašena širina na prednjim sjedištima jednostavno oduševljavaju. S druge strane, a opet u skladu s klasom vozila, VW je za oblaganje enterijera svog najmanjeg modela koristio tvrđe materijale, koji su sa druge strane veoma lijepo uklopljeni i, po svemu sudeći, projektovani da traju. Frontalna armatura uljepšana je implantatom u klavir lak stilu, koji se odlično uklapa sa centralnom sekcijom, gdje su postavljene komande klimatizacije i odličnog audio-sistema, koji je u našem slučaju bio obogaćen opcionim Sound Plus paketom sa šest zvučnika. Uz velike i pregledne analogne instrumente sa dominantnim brzinomjerom, najviše pažnje izaziva Maps+More Navigon portabilna navigacija, u koju je integrisan i svojevrsni infotainment sistem sa svim važnijim parametrima u vezi sa vozilom.

 

 

Mini-transporter

 

Kako smo očekivali, ponuda prostora na zadnjoj klupi je ograničena, ali samo kada se na prednjim sjedištima nalaze natprosječno visoke osobe. Na nju se mogu smjestiti dvije odrasle osobe, ili još bolje djeca, a iza njih se našlo mjesta i za prtljažnik zapremine 251 litru, koji se parcijalnim preklapanjem zadnje klupe u omjeru 50:50 može povećati do krajnje 951 litre. S obzirom na eksterijerne dimenzije, VW Up pruža izvanredan komfor za dvije, ali i na kraćim destinacijama sasvim dovoljno prostora i za četiri odrasle osobe. Svakako, treba pohvaliti i bezbjednost, jer dovoljno je samo pogledati debljinu A stubova i pragova pa da se zaključi zašto je Up ostvario maksimalni skor od pet zvjezdica na Euro NCAP testiranju.

 

 

 

Brz kada zatreba

 

 

 

 

Na testu dinamičnosti VW High Up 1.0 postigao je prilično iznenađujuće rezultate. Za to je svakako najzaslužniji 1.0-litarski benzinski trocilindraš sa četveroventilskom tehnologijom, koji pri 6.200 o/min na prednju osovinu distribuiše 75 KS, kao i 15 mm niže sportsko vješanje, koje je sastavni dio Triangle opcionog paketa. Najveći obrtni moment od 95 Nm VW-ov atmosferac sa blokom od lakog liva ostvaruje u režimu između 3.000 i 4.300 o/min, a koliko je elastičan najbolje pokazuje činjenica da se neće buniti ni kada u petom stepenu prenosa počnete ubrzavati sa 1.500 o/min. Na testnoj stazi naš High Up je demonstrirao da uz svesrdnu pomoć opcionog Driver Assistance paketa, odnosno ESP programa stabilnosti sa uključenim ABS, ASR, EBV i EDTC sistemima, predstavlja veoma sigurno vozilo. Sa 75 KS, i ako ga držite u višim obrtajima, VW-ov mališan u stanju je pokazati i nešto sportskog štiha, što najbolje pokazuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 13,4 sekunde i maksimalna brzina od 170 km/h.

 

 

Urbani profesionalac

 

 

 

Ipak, područje gdje Up najviše oduševljava je gradsko okruženje, gdje se ponaša kao riba u vodi. Snage uvijek ima dovoljno, dok se City Emergency Brake funkcija automatskog kočenja u slučaju nužde brine i za naglašenu sigurnost. Preglednost u gradskoj vožnji je izvanredna, dok krug okretanja od samo 9,8 metara u znatnoj mjeri pomaže pri provlačenju kroz gradske gužve. Sljedeća pozitivna stavka je potrošnja goriva, koja se na našem testu zaustavila na prosječnih 5,5 litara, mada je sa pažljivijom nogom na gasu moguće ostvariti i za litar i po bolju ekonomičnost.Nakon pokušaja sa modelima Lupo i Fox, VW je po svemu sudeći pronašao način da osvoji dobar dio tržišnog kolača u ovoj klasi vozila. Na ruku mu ide gotovo sve, pa čak i cijena, koja se za, na našem tržištu najpovoljniji, ali odlično opremljeni, Muve Up model kreće od 16.200 KM. Poželite li našu testiranu lifestyle verziju moraćete dublje zavući ruku u džep, odnosno izdvojiti 22.317 KM, što je i dalje odmjerena svota, uzmemo li u obzir nakrcanost kvalitetnom serijskom i dodatnom opremom.

 

 

 


 

Datum objave: 03/08/2012
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook