volvo top 2
Naslovna > Automobili > Ford > Fiesta > Melem za oči
FOTO GALERIJA (16)

Test - Ford Fiesta 1.2i TrendX

Melem za oči

Sedma generacija Fieste u svojoj osnovnoj izvedbi nudi prelijep dizajn, udobnu i ugodnu unutrašnjost, odličan ovjes i solidan 1.2-litarski agregat, koji omogućava zadovoljavajuću dinamiku vožnje...

Od 1998. godine i predstavljanja prelijepog Peugeota 206 nijedan mali automobil nije osvojio toliko simpatija javnosti kao sedma generacija Ford Fieste. Nakon 33 godine uspješnog tržišnog bivstvovanja i više od 12 miliona proizvedenih primjeraka Nijemci su Fiesti napokon dali najjači adut za uspjeh na globalnom automobilskom tržištu - dizajn. U poređenju sa dizajnom sedme generacije, sve prethodne Fieste izgledaju kao tek korektno skrojeni automobili, kod kojih su dizajneri prvo nacrtali unutrašnjost, pa tek onda limeni oklop. Fordov Kinetic dizajn, koji je uveden sa prvom generacijom Focusa, veliko je osvježenje za pomalo predvidivu njemačku autoindustriju. Nova Fiesta spada u grupu automobila čiji izgled naprosto mami kupce i bez ijedne izgovorene riječi im sugeriše "kupi me"! Takav izgled danas imaju recimo Alfa Romeo 159, Fiat 500, Peugeot 308, Chrysler 300C, BMW X6...

 

 

 

 


Najljepši dio automobila je prednji kraj sa velikim, pomalo futuristički dizajniranim svjetlima, koja se protežu od početka poklopca motora pa skoro do vjetrobranskog stakla. Većinu prednjeg odbojnika čini velika trapezoidna maska, iznad koje je smještena izuzetno mala, ali atraktivna maska. Sveukupno gledajući, prednji kraj odaje utisak izuzetne kompaktnosti. Pogled sa strane otkriva fluidnu formu automobila, sa dvije bočne falde koje se protežu po dnu i vrhu vrata. Trovrtana karoserija u vizuelnom pogledu, zbog dinamičnijih staklenih površina, nudi sportski ugođaj, koji je kod testnog modela došao do posebnog izražaja zahvaljujući Squeeze metalik zelenoj boji, ali i atraktivnim petokrakim 14-inčnim pneumaticima. Uspješna dizajnerska priča završava se skladnim zadnjim krajem, sa visoko postavljenim i u svim prilikama dobro uočljivim pozicionim svjetlima. Uobičajena monotonija pozadine uspješno je razbijena dvobojnim branikom i stilizovanim svjetlima za maglu. Ukupno gledajući, iz svakog centimetra lima i plastike kod nove Fieste zrači dizajnerski trud, koji predstavlja pravi eleksir za oči i dobrodošlo osvježenje u klasi malih gradskih automobila.

 

 

 


Vođeni iskustvom da lijep vanjski dizajn traži žrtvu u unutrašnjosti, prijatno smo iznenađeni komfornim radnim okruženjem, koje nudi nova Fiesta. I u unutrašnjosti, kao i u vanjštini, dominira potpuno novi dizajnerski stil, koji bi se posebno trebao dopasti mlađim vozačima. Najneobičniji detalj je središnja konzola, izvedena u stilu tastatura mobilnih telefona. Vizuelno veoma interesantno i originalno rješenje, ali ne i najfunkcionalnije. To se posebno odnosi na desni dio "tastature" sa gusto zbijenim numeričkim tipkama, za čiji odabir treba imati spretne prste. S druge strane, kontrole automatskog klima uređaja su odlično projekovane, pa je i rukovanje njima jednostavno. Instrument tabla sa ugodnim bijelim pozadinskim osvjetljenjem i odvojenim analognim mjeračima obrtaja i putne brzine je pregledna, ali ne nudi mjerač temperature motora. Trokraki multifunkcionalni upravljač je ugodno stilizovan, ali pomalo plastičan. Bolje opremljenim modeli Fieste koje smo imali priliku voziti na prezentaciji u Italiji daju nam za pravo da tvrdimo da kožne obloge nude puno bolji osjećaj, pa o ovoj doplati vrijedi razmisliti.

 

 

 

Za ugodniju vožnju zaslužni su i kvalitetni materijali, a posebno mekana guma-plastiku sa kojom je obložen veći dio unutrašnjosti. Sjedišta su veoma udobna, sa odličnim bočnim osloncem. Njihova struktura brzo se prilagođava tijelu vozača, pa je komfor zadovoljavajući i na duže staze. Easy entry sistem obaranja sjedišta olakšava pristup zadnjoj klupi, koja nudi sasvim solidan komfor za dvije osobe, iza kojih se nalazi prtljažnik od prosječnih 295 litara (11 više nego prije). Za početni model u ponudi Nijemci su namijenili 1.2-litarski benzinski agregat, koji iz 1.242 ccm izvlači 82 KS, što je 12 KS više u odnosu na prošlu generaciju. Savremeni četverocilindraš, koji diše preko 16 ventila prava je mjera za trovratnu Fiestu. Prosječni vozači u njemu bi trebali naći najviše logike, jer je najeftiniji za registraciju, nudi solidan potencijal, a i prosječna potrošnja od 7,2 litre na testu je sasvim prihvatljiva. Lakšom nogom na gasu moguće je postići i puno bolji prosjek od testnog. Kombinacija sa petstepenim ručnim mjenjačem malo dužih hodova je nešto defanzivnije prirode, ali i s tako motorizovanom Fiestom moguće je voziti dinamično.

 

 

 

Maksimalna brzina od 168 km/h u stvarnosti je lako ostvariva, a održavanje visokog ritma nije naporno zbog odlične aerodinamike automobila. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 13,3 sekundi je u granicama prosjeka, a za one kojima to nije dovoljno, Ford uz Fiestu nudi jače 1.4i (96 KS) i 1.6i (120 KS) litarske agregate. Jedino sa čim se 1.2-litarski agregat nije mogao nositi je odlično podešeno vješanje. Naime, "Fun end drive" (vozi i uživaj) osjećaj, koji nude svi Fordovi savremeni modeli, kod nove Fieste ima posebnu notu, tačnije nudi izuzetan užitak u vožnji. Vješanje testne Fieste na sve izazove odgovara tiho, sigurno i iznenađujuće udobno, a direktan upravljač naprosto tjera vozača da traži puteve sa što više krivina. "Fun end drive" ovjes testne Fieste jedan je od najboljih u klasi, pa je njegovo izbacivanje iz ravnoteže, za agregat testnog modela bila razumljivo teška misija. Nova Ford Fiesta dizajnersko je otkrovenje u klasi gradskih automobila, koje u testnoj 1.2i izvedbi sa Trend X paketom opreme (drugi u ponudi) i par ugodnih dodataka poput automatske klime i posebne metalizirane boje (doplata od 2.060 KM) nudi udobnu i ugodnu unutrašnjost, odlično podešeno vješanje i solidnu dinamiku vožnje. Ovakva kombinacija kod Forda košta 28.050 KM, tačnije 25.990 KM bez doplata. Ljepota je oduvijek bila na cijeni, a Ford Fiesta je jedan od najljepših automobila u klasi...

Datum objave: 23/03/2009
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook