Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > B > Mercedes bez konkurencije
FOTO GALERIJA (14)

Test - Mercedes B180 CDI Sport Autotronic

Mercedes bez konkurencije

Prvi Mercedesov monovolumen napravljen je po svim standardima MPV klase, iz čijih okvira ga izdvajaju jedinstvena „sendvič konstrukcija“, vrhunska pogonska tehnologija i prepoznatljiv njemački luksuz, zahvaljujući kojem B-klasa nema direktnu konkurenciju...

Predstavljen na ženevskom sajmu automobila 2005. godine Mercedes B-klase je bio veliki iskorak za renomiranog njemačkog proizvođača, model koji ni danas, pet godina poslije, nema adekvatnu konkurenciju. Logika je sljedeća. Mercedes je premijum proizvođač, a B-klasa samim tim jedini premijum minivan na tržištu, jer ni Audi, a ni BMW, ali ni ostali pripadnici ovog segmenta, uopšte nemaju svog predstavnika u MPV klasi. Upravo zbog toga Mercedes B klase je odlično prošao na tržištu, o čemu najbolje svjedoči 600.000 prodatih jedinica. Ipak, da bi zadržao solidne prodajne rezultate, Mercedes je B-klasu temeljno osvježio 2008. godine, zbog čega je ovaj atraktivni minivan još više dobio na popularnosti. Šta to u odnosu na slična vozila može ponuditi Mercedes B-klase, provjerili smo testiranjem dizelske 180 CDI verzije pogonjene 2.0-litarskim četverocilindrašem od 109 KS, sa takozvanim Autotronic automatskim mjenjačem.

 

 

 

 

Sa dizajnerske strane Mercedes B-klase je tipični predstavnik minivan kategorije, specifične po tome što uz kompaktne eksterijerne dimenzije pruža veoma prostran unutrašnji prostor. Posljednjim redizajnom B-klasa je u poređenju sa prethodnikom još više dobila na atraktivnosti, a tu su i tipična Mercedesova obilježja u obliku istaknute maske hladnjaka sa nezaobilaznom trokrakom zvijezdom, glavnih bi-xenon svjetala, novih retrovizora i ručki na vratima, modifikovanog seta spojlera, te zadnje svjetlosne grupe izmijenjenog oblika. Kao i kod A-klase i ovaj veći model zasnovan je na takozvanoj sendvič konstrukciji karoserije, posebno dizajnirane da zaštiti putnike u slučaju nezgode. Ono što se posebno ističe na B-klasi je maksimalno razvučen međuosovinski razmak od 2.778 mm, što je u stvari provjereni recept, koji se koristi u većini vozila ovog tipa. Zahvaljujući njemu, te dužini od 4.273, širini od 1.777 i visini od 1.624 mm, Mercedesov minivan već na prvi pogled obećava prostranu unutrašnjost.

 

 


Otvaranjem vrata primjetna je još jedna posebnost B-klase, a riječ je o znatno višoj podnici u poređenju sa konkurencijom. Glavni razlog za to je upravo sendvič konstrukcija karoserije, kod koje se, u slučaju frontalnog udara, kompletan pogonski sklop pomjera ispod putničke ćelije. Ovakav način dizajniranja karoserije rezultovao je činjenicom da se u B-klasi više sjedi kao u klasičnoj limuzini, što će se svidjeti većini vozača, koji su ovaj automobil odabrali kao svoj prvi minivan. Specifičnosti B-klase ovdje se ne završavaju, a druga najuočljivija je položaj upravljača, koji se, kao kod A-klase, neće svima svidjeti. Iako nudi podešavanje u svim pravcima, kao i udobna sjedišta presvučena kombinacijom kože i platna, kolo upravljača će uvijek biti gotovo uspravno u odnosu na vozača, što traži određeni period privikavanja. Sa lijeve strane upravljačkog stuba nalazi se univerzalna ručica na kojoj su objedinjene funkcije pokazivača pravca i svjetala, a odmah iznad pozicionirana je i poluga tempomata.

 

 

MOTOR:
Snaga dizelaša
Pod prednjim poklopcem B-klase ugrađen je poznati 2.0-litarski common-rail agregat, koji pri 4.200 o/min razvija 109 KS. Ovaj 16-ventilski četverocilindraš sa dvije bregaste osovine u glavi opremljen i je turbo punjačem na izduvne gasove, kao i hladnjakom vazduha, a u rasponu od 1.600 do 2.600 o/min konstantno isporučuje maksimalnih 260 Nm obrtnog momenta. Kod testnog modela sa posebnom Sport opremom 2.0-litarski turbodizelaš bio je uvezan sa Mercedesovom Autotronic CVT automatskom transmisijom, sa dva moda rada - comfort i sport, zahvaljujući kojima dvolitarski dizelaš može da pokaže širok raspon svog potencijala. 

 


Što se tiče samog ugođaja, B-klasa je tipični Mercedes sa veoma kvalitetnim materijalima u enterijeru, odličnom završnom obradom te u našem slučaju veoma bogatom dodatnom opremom, iz koje se izdvajaju Thermotronic automatska klimatizacija, audio CD sistem sa izmjenjivačem za šest diskova, aktivni pomoćnik za parkiranje, te potpuno elektrifikovana stakla i retrovizori i zaštita od krađe sa zaštitom protiv odvlačenje. Što se tiče zadnjeg putničkog dijela, on je namijenjen za smještanje tri odrasle osobe, iza kojih se nalazi prtljažnik, čija se osnovna zapremina od 545 litara preklapanjem sjedišta može povećati na krajnjih 1.530 litara. Na testu dinamičkih karakteristika Mercedes B-klasa je pokazala da je prije svega sigurno vozilo bez izraženih negativnih osobina. Ugrađeni 2.0-litraš od 109 KS dovoljno je poletan, ali samo pod uslovom da od njega ne očekujete previše. Drugačije rečeno, u kombinaciji sa Autotronic CVT mjenjačem, te masom vozila od 1,4 tone, ovom agregatu najviše prija odmjerena, krstareća vožnja, kada se ističe i njegova solidna uglađenost kao i izražena ekonomičnost sa prosječnom potrošnjom goriva od 7,4 litre eurodizela.


 


Na testu sposobnosti Mercedes B-klase demonstrirao je sigurnost, ali i činjenicu da ničim ne pretenduje da bude vozilo sa sportskim štihom, pa čak ni kada selektor Autotronic transmisije prebacite u mod Sport. Ipak, i pored povišenog težišta, tvrđe trimovano ogibljenje u kombinaciji prednja McPherson i zadnja polukruta osovina, pruža dovoljno dinamike pri bržoj vožnji, konstantno nadgledane od strane standardnog ESP sistema i ostalih elektronskih pomagala. Tokom mjerenja performansi naš testirani B180 CDI do 100 km/h je stizao za 12,3 sekunde, da bi uz nešto duži zalet postigao i maksimalnu brzinu od 176 km/h. U pozitivnosti ovog modela možemo uvrstiti i kapacitetne disk kočnice na svim točkovima ojačane ABS i EBD sistemima, kojima je bilo potrebno da B-klasu sa 100 km/h zaustave za 42,2 metra. Kada sumiramo sve rezultate i utiske, dolazimo do zaključka da je Mercedes B-klasa po mnogo čemu poseban minivan sa nespornim kvalitetima tipičnim za Mercedes, ali i sa karakteristikama koje traže privikavanje. 

Datum objave: 30/06/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook