Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > CLS > Mercedes S-Klasa u SUV formatu

Mercedes-Benz GLS

Mercedes S-Klasa u SUV formatu

Sa novim GLS modelom Mercedes podiže nivo luksuza u klasi petmetarskih SUV modela na do sada najviši nivo, preuzimajući gotovo sva najsavremenija tehnološka i pogonska rješenja od reprezentativne kućne limuzine S-Klase...

Najveći Mercedesov SUV karijeru je započeo još 2006. godine pod imenom GL. Njegova druga generacija predstavljena je 2012. godine, a sa njenim redizajnom iz 2016. GL je dobio i slovo S u nazivu. Sva tri slova imaju simbolično značenje. G asocira na najpoznatijeg Mercedesovog terenca, legendarnu G-Klasu i na njemačku riječ „Geländewagen“ koja označava terensko vozilo. Slovo L je skraćenica od riječi „Lang“, što označava vozilo dugačkog međuosovinskog razmaka, dok S asocira na „Sonderklasse“, odnosno najluksuznije automobile u programu njemačkog proizvođača kakva je limuzinska S-Klasa. Novi GLS najveće je i najluksuznije SUV vozilo Mercedes-Benza svih vremena, koje u odnosu na prethodnika iznad svega nudi više: prostora, komfora i luksuza. Prepoznatljiv dizajn novog GLS-a koji prati stil zacrtan sa broj manjim GLE modelom, još je upečatljiviji zahvaljujući  impresivnim dimenzijama, odnosno 77 mm većoj dužini (5.207 mm) i 22 većoj širini (1.956 mm) u odnosu na prethodnika. I međuosovinsko rastojanje od 3.135 mm je za 60 mm duže od dosadašnjeg, što prema Mercedesu novi GLS čini osjetno komfornijim i daje mu istovremeno harmonične proporcije, koje su naglašene čistim i elegantnim dizajnom bočnih strana. Prednji dio ostavlja snažan utisak zahvaljujući masivnoj maski hladnjaka, zatim upadljivoj, hromiranoj zaštiti donjeg dijela branika i poklopcu motora sa dva snažna grebena. Svoj doprinos upečatljivom dizajnu daju i nova, izuzetno moderna svjetlosna tijela. Podsjećamo da GLS u standardnoj opremi ima Multibeam LED glavna svetla sa 112 LED dioda koja prema Mercedesu „pretvaraju noć u dan“.

 

Ove LED diode proizvode zakonski najveći dozvoljeni intenzitet svjetla, što rezultuje da svjetlost glavnog snopa pada na vrijednost od 1 luxa na razdaljini od čak 650 metara. Dnevna svjetla sa tri LED segmenta naglašavaju premijum status GLS-a kao svojevrsne S-Klase među SUV vozilima. GLS ostavlja impozantan utisak i sa zadnje strane. Ovo je ostvareno posebno naglašenim jakim bokovima vozila, koji se šire iz zadnjih vrata ka zadnjoj svjetlosnoj grupi. Svjetlosna grupa dizajnirana je iz dva dijela i zasnovana na LED tehnologiji, koja sa svojim trodimenzionalnim izgledom omogućava izuzetan vizuelni efekat, ali i odličnu uočljivost. Reflektori su pomjereni naniže, čime je ostvaren ravniji izgled zadnje svjetlosne grupe. Oni su zaokruženi uskom, hromiranom lajsnom, a hromom je istaknuta i zaštita centralnog dijela branika. Novi GLS poseduje i uzornu aerodinamiku sa Cd vrijednošću od svega 0.32. To je značajan pomak u odnosu na prethodnika kod koga je Cd vrijednosti iznosila 0,35.

 

U potrazi za što boljom aerodinamikom posebna pažnja posvećena je protoku vazduha ispod podvozja i kroz motorni prostor. Sa 60 mm dužim međuosovinskim rastojanjem profitirao je i komfor kabine, pogotovo u drugom redu sjedišta gdje sada ima 87 mm više prostora za noge. Podsjećamo da je „evropski“ GLS serijski dostupan sa tri reda sjedišta, koja se mogu u potpunosti električno pomjerati i podešavati za sve putnike, te kao takva nude izuzetan nivo komfora. U Americi serijski dolazi kombinacija sa šest odvojenih sjedišta. Sjedišta u trećem redu mogu se potpuno spustiti u pod kako bi se povećala zapremina prtljažnog prostora do čak 2.400 litara, dok se ona u drugom redu mogu oboriti i pretvoriti u ravan pod. Po prvi put Evropljanima je dostupna i specijalna verzija GLS-a sa šest sjedišta, koja osim standardna dva prednja posjeduje i po dva luksuzna individualna sjedišta u drugom i trećem redu. Enterijer je u potpunosti posvećen luksuznoj elegantnoj estetici što je vidljivo po standardnim kožnim detaljima.

Centralni element na komandnoj tabli je veliki ekran visoke rezolucije sa prepoznatljivim nosačem koji se bez prekida stapa sa panelima vrata, dok u isto vrijeme ukrasni detalji komandne table prate ovu liniju kako bi se spojili sa njima. Kao tipična karakteristika off-road vozila tu su i dvije ručke za držanje na centralnoj konzoli. Osim uzorne ergonomije, kožne površine stvaraju moderan i luksuzan ambijent, koji se zaokružuje sa mnoštvom ukrasnih detalja. Kontrole koje posjeduju haptički i zvučni sistem upravljanja izgledaju kao da su izrađene iz jednog metalnog bloka. Veliki ekran MBUX multimedijalnog sistema omogućava da komandovanje komfornim funkcijama bude dostupno sa vozačkog sjedišta. Multifunkcionalni sportski upravljač filigranski je izrađen, masivan i veoma sadržajan. U centralnoj konzoli nalazi se odjeljak za bežično punjenje pametnih telefona kao i dodatni USB port.


Putnici na zadnjim sjedištima mogu se još više opustiti zahvaljujući luksuznim naslonima za glavu sa dodatnim jastucima i centralnom konzolom, koja se pruža više nazad i posjeduje držače za čaše. Kao dio standardne opreme za evropsko tržište sjedalni dio drugog reda sjedišta može  se podijeliti u odnosu 60:40, dok se nasloni mogu preklapati u odnosu 40:20:40. Samo jedan pritisak na taster „All“ potreban je da se obore sva komforna sjedišta i da u potpunosti postane iskoristiv prtljažni prostor zapremine 2.400 litara. Pritisak na drugi taster omogućava spuštanje prtljažnog dijela vozila za oko 50 mm kako bi se olakšao utovar teških dijelova prtljaga. Na dodir tastera ispod zadnjeg branika se izvlači vučna kuka, koja se nakon upotrebe jednostavno vraća u ležište. Treća generacija Mercedes-Benz GLS predstavljena je u okviru Međunarodnog sajma automobila u New York-u 19. aprila, a u prodajnim salonima širom Evrope i SAD-a pojaviće se do kraja ove godine. Do tada bi trebalo biti poznato i više detalja o njenim cijenama.


MADE IN USA
Počevši od 1997. godine, kada je predstavljena prva M-Klasa, Mercedes-Benz je sve svoje SUV modele proizvodio u SAD-u, glavnom svjetskom tržištu za ovu vrstu vozila. Podsjećamo da je raskošni GL sa sedam sjedišta uvedena na tržište 2006. godine. Tokom 2015. godine, sa redizajnom druge generacije posebno je naglašen luksuzni karakter ovog velikog SUV-a promjenom njegovog imena u GLS. GLS je danas lider u svom segmentu, baš kao što je to i S-Klasa u svom. Podsjećamo da Mercedes-Benz trenutno nudi sedam SUV modela: GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS i G-Klasu. Kupcima širom svijeta do danas je isporučeno više od šest miliona off-road vozila sa Mercedesovim znakom. GLS se proizvodi u fabrici u Tuscaloosa u državi Alabama.


MBUX MULTIMEDIJA
Novi GLS je opremljen posljednjom generacijom multimedijalnog MBUX sistema koji ima dva ekrana dijagonale od 12.3-inča ili 31.2 cm. Informacije na instrument tabli i medija ekranu su dostupne u obliku grafika visoke rezolucije. Opcioni MBUX Interior Assistant omogućava intuitivno komandovanje različitim komfornim i MBUX funkcijama pomoću prepoznavanja pokreta. Kamera u konzoli iznad vozača registruje pokrete ruke i šake vozača i suvozača napred. Kada se ruka približi ekranu osjetljivom na dodir ili „touchpad-u“ na centralnoj konzoli ekran se mijenja i naglašavaju se individualni elementi. Sistem može raspoznati ruku vozača u odnosu na ruku suvozača, i na osnovu toga znati na kom sjedištu je potrebno aktivirati masažnu funkciju, ventilaciju ili grijanje. Tu su i jednostavne funkcije koje je moguće kontrolisati pomoću gestova ruke pa se tako lampa za čitanje može uključiti i isključiti pružanjem ruke ka retrovizoru. Uz sve ovo vozač i suvozač mogu napraviti vezu između određene omiljene funkcije (Favourite) i pokreta. Jedinstvena karakteristika MBUX-a je i njegova sposobnost „učenja“ zahvaljujući vještačkoj inteligenciji. Sa svojim prediktivnim funkcijama, MBUX „predosjeća“ šta će korisnik poželjeti sljedeće. Na primjer, osobi koja često poziva svoju majku utorkom tokom povratka kući biće ponuđen broj telefona majke kao predlog na ekranu tog dana u nedelji. Osobe koje često prebacuju radio stanicu u vrijeme emitovanja vijesti, takođe će dobiti predlog za promjenu stanice u vrijeme emitovanja vesti.


MOTORI
Svi benzinski motori dolaze serijski sa integrisanim starter-generatorom i EQ Boost 48 voltnim sistemom. Od početka prodaje kupcima će biti ponuđen GLS 580 4MATIC model sa osmocilindarskim motorom koji razvija 489 KS i 700 Nm obrtnog momenta. On zahvaljujući EQ Boost sistemu po potrebi može da računa i na dodatnih 250 Nm ili 22 KS. Podsjećamo da je integrisani starter-generator (ISG) odgovoran za hibridne funkcije kao što su EQ Boost ili rekuperacija energije, dok u isto vrijeme omogućava uštedu u gorivu koja je nekada bila rezervisana za vozila sa visokonaponskom hibridnom tehnologijom. Ljubiteljima benzinaca se nudi i GLS 450 4MATIC, sa šestocilindričnim linijskim motorom opremljen električnim sistemom sa 48-voltnom tehnologijom, koji neće biti dostupan u Evropskoj uniji.  On raspolaže sa 367 KS i 500 Nm obrtnog momenta, te dodatnih 250 Nm obrtnog momenta i 22 KS dostupnih kroz EQ Boost tokom kratkih vremenskih perioda. Izbor dizelaša sveden je na jedan šestocilindarski motor OM 656 koji će zavisno od tržišta biti dostupan sa dva nivoa snage kao: GLS 350 d 4MATIC sa 286 kS i 600 Nm, te kao GLS 400 d 4MATIC sa 330 KS i  700 Nm obrtnog momenta. 


4MATIC POGON NA SVE TOČKOVE
U svim varijantama novog GLS-a, snaga se prenosi preko 9G-TRONIC automatskog mjenjača koji prema Mercedesu omogućava visok nivo komfora u vožnji i visok nivo efikasnosti rada i utroška energije. U okviru standardne opreme vozilo je opremljeno i sa prenosnikom sa višestrukom spojnicom. Na ovaj način je obezbijeđen prenos pogonskog obrtnog momenta u opsegu 0-100 procenata između osovina. Novost je i prenosnik/reduktor koji je specijalno prilagođen za teške off-road uslove i koji je dostupan kao opcija. Osim višestruke spojnice sa funkcijom „torque-on-demand“, ovaj sklop obezbjeđuje i set zupčanika sa redukcijom za vožnju po teškom off-road terenu. Tokom vožnje po asfaltu i pogotovo prilikom skretanja, dva umrežena prenosnika sa „torque-on-demand“ funkcijom omogućavaju viši nivo bezbjednostitokom vožnje i uzornu agilnost korigujući stepen skretanja kako bi se izazvalo nad upravljanje ili pod upravljanje

SISTEMI ASISTENCIJE I SIGURNOSTI
Mercedes je GLS opremio sa najsavremenijim sistemima za održavanje sigurnosti i asistenciju u vožnji. Tu su između ostalog Active Distance Assist Distronic sistem sa automatskim prilagođavanjem brzine kretanja u odnosu na pojedinačne situacije u saobraćaju. Driving Assistance package Plus sistem ima novu funkciju koja mu omogućava da automatski smanji brzinu prilikom sustizanja kolone na autoputu. Tu je i Active Stop-and-Go Assist koji automatski održava razmak i putanju u kolovoznoj traci pri brzinama oko 60 km/h. Kretanje nakon zaustavljanja prilikom praćenja kolone je automatsko u slučaju da je od zaustavljanja prošlo manje od jednog minuta. Jednom kada se zagušenje (kolona) raščisti, GLS ubrzava do brzine koja je podešena na Active Distance Assist DISTRONIC sistemu sa adaptacijom brzine u skladu sa rutom kretanja. U slučaju da su ograničenja na saobraćajnim znacima drugačija u odnosu na podešenu vrijednost očitano ograničenje brzine ima prednost. Tu je i opcioni sistem za pomoć pri manevrisanju prikolicom (Trailer Manoeuvring Assist) koji omogućava da manevri prilikom vožnje prikolice unazad budu jednostavni čak i za neiskusne vozače. U serijskoj opremi se nalazi i Airmatic sistem vazdušnog oslanjanja, koji prilagođava vješanje vozila prema uslovima za vožnju u realnom vremenu. Tu je i E-Active Body Control sistem oslanjanja, koji omoćava visok nivo udobnosti u kombinaciji sa Airmatic vješanjem.
 

Datum objave: 23/07/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook